Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM YAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sema SEZER |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yaratıcılığın önemini ve reklamcılıkta kullanımını iletmek, düşünceyi etkili bir şekilde kullanarak fikri bulmanın temel prensiplerini öğretmek ve bu fikri kullanılacak medyaya göre reklam metnine uygulamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşılması,Yaratıcılık, Reklamcılık, Metin Yazarlığı Kavramları,Geçmişten günümüze, dışardan ve bizden metin yazarları. Mesleğin gelişimi,Reklamcılığın genel pazarlama iletişiminde oynadığı rol.,Metin yazarı özetleri, özet örneklerini ve analizleri nasıl okur?,Yaratıcı fikir geliştirme - Beyin fırtınası,Reklamda İkna Prensiplari,Reklamda ikna prensiğlari- öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları,Dijital kampanya yazma II - Öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensipleri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Reklamın temellerini kavrar. | 10, 6, 9 | A, E, F |
2. Reklamın özelliklerini açıklar | 14, 16, 9 | A, E |
3. Belirlenen bir markanın reklamını yaratır. | 16, 6, 9 | A, F |
4. Farklı reklam mecralarına yönelik metin yazımının tekniklerini öğrenir. | 16, 9 | A, E |
5. Farklı reklam mecralarına, farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik reklam dizayn eder. | 16, 9 | A, E |
6. Yaratıcı yazma alanındaki becerilerini geliştirir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşılması | İlgili okuma |
2 | Yaratıcılık, Reklamcılık, Metin Yazarlığı Kavramları | İlgili okuma |
3 | Geçmişten günümüze, dışardan ve bizden metin yazarları. Mesleğin gelişimi | İlgili okuma |
4 | Reklamcılığın genel pazarlama iletişiminde oynadığı rol. | İlgili okuma |
5 | Metin yazarı özetleri, özet örneklerini ve analizleri nasıl okur? | İlgili okuma |
6 | Yaratıcı fikir geliştirme - Beyin fırtınası | İlgili okuma |
7 | Reklamda İkna Prensiplari | İlgili okuma |
8 | Reklamda ikna prensiğlari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
9 | Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Dijital kampanya yazma II - Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
14 | Reklamda ikna prensipleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
1- Reklam Kuşakları- 1940’dan Günümüze Reklamcılık / Reklamcılık Vakfı yayınları 2- Hollywood Daha Beyaz Yıkar- Jacques Seguela / Afa yayınları 3- Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık- John Philip Jones / Media Cat Yayınları 4- Bir Koca Hayat- Mary Wells Lawrence / MediaCat yayınları 5. Jim Avery, Kampanya Planlaması, Reklamcılık Vakfı Yayınları |
Müge Elden, Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 16 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM YAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sema SEZER |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yaratıcılığın önemini ve reklamcılıkta kullanımını iletmek, düşünceyi etkili bir şekilde kullanarak fikri bulmanın temel prensiplerini öğretmek ve bu fikri kullanılacak medyaya göre reklam metnine uygulamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşılması,Yaratıcılık, Reklamcılık, Metin Yazarlığı Kavramları,Geçmişten günümüze, dışardan ve bizden metin yazarları. Mesleğin gelişimi,Reklamcılığın genel pazarlama iletişiminde oynadığı rol.,Metin yazarı özetleri, özet örneklerini ve analizleri nasıl okur?,Yaratıcı fikir geliştirme - Beyin fırtınası,Reklamda İkna Prensiplari,Reklamda ikna prensiğlari- öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları,Dijital kampanya yazma II - Öğrenci sunumları,Reklamda ikna prensipleri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Reklamın temellerini kavrar. | 10, 6, 9 | A, E, F |
2. Reklamın özelliklerini açıklar | 14, 16, 9 | A, E |
3. Belirlenen bir markanın reklamını yaratır. | 16, 6, 9 | A, F |
4. Farklı reklam mecralarına yönelik metin yazımının tekniklerini öğrenir. | 16, 9 | A, E |
5. Farklı reklam mecralarına, farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik reklam dizayn eder. | 16, 9 | A, E |
6. Yaratıcı yazma alanındaki becerilerini geliştirir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşılması | İlgili okuma |
2 | Yaratıcılık, Reklamcılık, Metin Yazarlığı Kavramları | İlgili okuma |
3 | Geçmişten günümüze, dışardan ve bizden metin yazarları. Mesleğin gelişimi | İlgili okuma |
4 | Reklamcılığın genel pazarlama iletişiminde oynadığı rol. | İlgili okuma |
5 | Metin yazarı özetleri, özet örneklerini ve analizleri nasıl okur? | İlgili okuma |
6 | Yaratıcı fikir geliştirme - Beyin fırtınası | İlgili okuma |
7 | Reklamda İkna Prensiplari | İlgili okuma |
8 | Reklamda ikna prensiğlari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
9 | Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Reklamda ikna prensiplari- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Dijital kampanya yazma II - Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
14 | Reklamda ikna prensipleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
1- Reklam Kuşakları- 1940’dan Günümüze Reklamcılık / Reklamcılık Vakfı yayınları 2- Hollywood Daha Beyaz Yıkar- Jacques Seguela / Afa yayınları 3- Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık- John Philip Jones / Media Cat Yayınları 4- Bir Koca Hayat- Mary Wells Lawrence / MediaCat yayınları 5. Jim Avery, Kampanya Planlaması, Reklamcılık Vakfı Yayınları |
Müge Elden, Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |