Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Hakan Yıldız |
Dersin Amacı | Öğrencilerin alanlarıyla alakalı okuma metinlerini analiz edebilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eski ve yeni medya,Ders içeriği sunumu,Şirket yapısı,Şirkette Halkla ilişkiler departmanı' nın önem ve görevi,Halkla ilişkiler departmanı hizmetleri,Kampanya öncesi ihtiyaç analizi ve anket çalışmaları,Kampanya sonrası süreç değerlendirme,İntiba yönetimi,İş etiği,Eski ve Yeni medya; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Ögrenci sozlü ve yazılı olarak kendi alanın kısaca anlatir | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.2. Alanında basit ingilizce diyalogları yorumlar | 10, 16, 6, 9 | A |
2.Dili kullanarak kendi alanındaki araştırmalan degerlendirebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, H |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler | 10, 16, 6, 9 | A |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
3.Dili,alanı ile ilgili akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini ingilizce olarak aktanr. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2.İngilizce'yi alanindaki uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 16 | A, D, E, F, H |
1. Halkla ilişkilerin temel terminolojisini kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 5, 6, 9 | A |
4. Alanı ile ilgili yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında da kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 alanıyla alakalı mezuniyet sonrası dil geliştirme faaliyetleri yürütür. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Alanıyla ilgili makaleleri sorgulamada kullanabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 dil gelişimi için yol haritası oluşturur. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Eski ve yeni medya | |
1 | Ders içeriği sunumu | |
2 | Şirket yapısı | |
3 | Şirkette Halkla ilişkiler departmanı' nın önem ve görevi | |
4 | Halkla ilişkiler departmanı hizmetleri | |
5 | Kampanya öncesi ihtiyaç analizi ve anket çalışmaları | |
5 | Kampanya sonrası süreç değerlendirme | |
6 | İntiba yönetimi | |
7 | İş etiği | |
8 | Eski ve Yeni medya |
Kaynak |
Express Publishing Career Paths: Public Relations, 2018, ISBN: 978-1-3992-0578-8 ELTpublications.com online resources |
eltpublications.com online ders kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Hakan Yıldız |
Dersin Amacı | Öğrencilerin alanlarıyla alakalı okuma metinlerini analiz edebilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eski ve yeni medya,Ders içeriği sunumu,Şirket yapısı,Şirkette Halkla ilişkiler departmanı' nın önem ve görevi,Halkla ilişkiler departmanı hizmetleri,Kampanya öncesi ihtiyaç analizi ve anket çalışmaları,Kampanya sonrası süreç değerlendirme,İntiba yönetimi,İş etiği,Eski ve Yeni medya; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Ögrenci sozlü ve yazılı olarak kendi alanın kısaca anlatir | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.2. Alanında basit ingilizce diyalogları yorumlar | 10, 16, 6, 9 | A |
2.Dili kullanarak kendi alanındaki araştırmalan degerlendirebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, H |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler | 10, 16, 6, 9 | A |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
3.Dili,alanı ile ilgili akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini ingilizce olarak aktanr. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2.İngilizce'yi alanindaki uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 16 | A, D, E, F, H |
1. Halkla ilişkilerin temel terminolojisini kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 5, 6, 9 | A |
4. Alanı ile ilgili yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında da kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 alanıyla alakalı mezuniyet sonrası dil geliştirme faaliyetleri yürütür. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Alanıyla ilgili makaleleri sorgulamada kullanabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 dil gelişimi için yol haritası oluşturur. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Eski ve yeni medya | |
1 | Ders içeriği sunumu | |
2 | Şirket yapısı | |
3 | Şirkette Halkla ilişkiler departmanı' nın önem ve görevi | |
4 | Halkla ilişkiler departmanı hizmetleri | |
5 | Kampanya öncesi ihtiyaç analizi ve anket çalışmaları | |
5 | Kampanya sonrası süreç değerlendirme | |
6 | İntiba yönetimi | |
7 | İş etiği | |
8 | Eski ve Yeni medya |
Kaynak |
Express Publishing Career Paths: Public Relations, 2018, ISBN: 978-1-3992-0578-8 ELTpublications.com online resources |
eltpublications.com online ders kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |