Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Aybars Bora KAHYAOĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, oğrencinin mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik medya araçlarında reklam filmi yapım ve yönetimini tüm yönleri ile öğretmeyi amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirme,Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci ,Reklamlarda görüntü estetiği,Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi,Reklam filminin amacı ve içeriği,Reklam filminin bütçe planlaması,Reklam filminin hazırlık aşaması ,Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi ,Reklam filmlerinde etik tartışmalar,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reklam film ve yönetim projelerini tasarlayabilir | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Reklamda estetiğin önemini kavrar | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Reklam bütçesi ile ilgili bilgi sahibi olur. | 10, 11, 6, 9 | F, G |
Modern reklam üretim tekniklerini kavrar. | 10, 16, 6, 9 | H |
Reklam filminde güncel konulara hakim olur. | 10, 11, 16, 6, 9 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirme | Online kaynakların incelenmesi. |
2 | Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci | Online kaynakların incelenmesi. |
3 | Reklamlarda görüntü estetiği | Online kaynakların incelenmesi. |
4 | Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi | Online kaynakların incelenmesi. |
5 | Reklam filminin amacı ve içeriği | Online kaynakların incelenmesi |
6 | Reklam filminin bütçe planlaması | Online kaynakların incelenmesi |
7 | Reklam filminin hazırlık aşaması | Online kaynakların incelenmesi |
8 | Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi | Online kaynakların incelenmesi |
9 | Reklam filmlerinde etik tartışmalar | Online kaynakların incelenmesi |
10 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
11 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
12 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
13 | Öğrenci Sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
14 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
Kaynak |
1. [Adweek](https://www.adweek.com/) 2. [Ad Age](https://adage.com/) 3. [HubSpot Academy - Video Marketing Course](https://academy.hubspot.com/courses/video-marketing) 4. [Vimeo Video School](https://vimeo.com/blog/category/video-school) 5. [Creativity Online](https://www.creativity-online.com/) 6. [YouTube Creators - Advertising](https://www.youtube.com/creators/ads) 7. [American Advertising Federation (AAF) - Insights](https://www.aaf.org/) 8. [The One Club for Creativity](https://www.oneclub.org/) 9. [Production Hub - Filmmaking](https://www.productionhub.com/) 10. [Clio Awards](https://clios.com/) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 8 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Aybars Bora KAHYAOĞLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, oğrencinin mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik medya araçlarında reklam filmi yapım ve yönetimini tüm yönleri ile öğretmeyi amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirme,Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci ,Reklamlarda görüntü estetiği,Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi,Reklam filminin amacı ve içeriği,Reklam filminin bütçe planlaması,Reklam filminin hazırlık aşaması ,Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi ,Reklam filmlerinde etik tartışmalar,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reklam film ve yönetim projelerini tasarlayabilir | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Reklamda estetiğin önemini kavrar | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Reklam bütçesi ile ilgili bilgi sahibi olur. | 10, 11, 6, 9 | F, G |
Modern reklam üretim tekniklerini kavrar. | 10, 16, 6, 9 | H |
Reklam filminde güncel konulara hakim olur. | 10, 11, 16, 6, 9 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirme | Online kaynakların incelenmesi. |
2 | Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci | Online kaynakların incelenmesi. |
3 | Reklamlarda görüntü estetiği | Online kaynakların incelenmesi. |
4 | Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi | Online kaynakların incelenmesi. |
5 | Reklam filminin amacı ve içeriği | Online kaynakların incelenmesi |
6 | Reklam filminin bütçe planlaması | Online kaynakların incelenmesi |
7 | Reklam filminin hazırlık aşaması | Online kaynakların incelenmesi |
8 | Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi | Online kaynakların incelenmesi |
9 | Reklam filmlerinde etik tartışmalar | Online kaynakların incelenmesi |
10 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
11 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
12 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
13 | Öğrenci Sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
14 | Öğrenci sunumları | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
Kaynak |
1. [Adweek](https://www.adweek.com/) 2. [Ad Age](https://adage.com/) 3. [HubSpot Academy - Video Marketing Course](https://academy.hubspot.com/courses/video-marketing) 4. [Vimeo Video School](https://vimeo.com/blog/category/video-school) 5. [Creativity Online](https://www.creativity-online.com/) 6. [YouTube Creators - Advertising](https://www.youtube.com/creators/ads) 7. [American Advertising Federation (AAF) - Insights](https://www.aaf.org/) 8. [The One Club for Creativity](https://www.oneclub.org/) 9. [Production Hub - Filmmaking](https://www.productionhub.com/) 10. [Clio Awards](https://clios.com/) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |