Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIPHA1114918Güz Dönemi0+212
Ders Programı

( A ) Cumartesi 08:00-08:45

( A ) Cumartesi 09:00-09:45

( A ) Cumartesi 10:00-10:45

( A ) Cumartesi 11:00-11:45

( B ) Cumartesi 08:00-08:45

( B ) Cumartesi 09:00-09:45

( B ) Cumartesi 10:00-10:45

( B ) Cumartesi 11:00-11:45

( C ) Cumartesi 08:00-08:45

( C ) Cumartesi 09:00-09:45

( C ) Cumartesi 10:00-10:45

( C ) Cumartesi 11:00-11:45

( D ) Cuma 08:00-08:45

( D ) Cuma 09:00-09:45

( D ) Cumartesi 08:00-08:45

( D ) Cumartesi 09:00-09:45

( D ) Cumartesi 10:00-10:45

( D ) Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin topluma hizmet eden bir birey olmanın önemini kavrayarak mevcut mevzuatı öğrenmeleri, topluma ait sorunları tespit etmeleri ve çözümlerine ilişkin projeler oluşturmaları, uygulamaları için ortam sağlamak ve etkinliklerinin sonuçlarını analiz edebilme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Topluma Hizmet uygulamalar dersi mevzuatı bilgilendirmesi,Ders ve projelerle ilgili bilgilendirme. Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı,Sivil toplum kuruluşları, farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile görüşme sürecinin başlangıcı ,Proje taslaklarının değerlendirmesi,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 1. ve 2. gruplar,Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 3. ve 4. gruplar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2. Toplumsal sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirir. 10, 16, 2, 5, 9F
3. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla ve proje ekibi ile iş birliği yapar. 2, 5F, H
4. Proje sonuçlarını rapor haline getirir. 10, 16, 5, 9F
5. Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar.10, 12, 13, 16, 5, 9F
1. Topluma hizmet uygulamalarının önemini fark eder. 10, 16, 3, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Topluma Hizmet uygulamalar dersi mevzuatı bilgilendirmesiTopluma Hizmet Mevzuatı hakkında ön hazırlık
2Ders ve projelerle ilgili bilgilendirme. Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımıSivil toplum kuruluşları hakkında ön araştırma
3Sivil toplum kuruluşları, farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile görüşme sürecinin başlangıcı Sivil toplum kuruluşları ilgili araştırma
4Proje taslaklarının değerlendirmesiProje tasarlama
5Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaÇalışılacak kurum ve kuruluş hakkında ön bilgi sahibi olma
6Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje ilerleyişini değerlendirme, olası aksaklıklara karşı B planı oluşturma
7Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje ilerleyişini değerlendirme
8Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProjenin başarı ile ilerlemesi için proje ekibi ile işbirliği halinde çalışma
9Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProjenin ön çıktılarının değerlendirilmesi
10Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje başarı durumunu gözden geçirme
11Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje çıktıları ve ulaşmak istenen sonuçların uyumluluğunun değerlendirilmesi
12Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje çalışmalarının başarısının değerlendirilmesi
13Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 1. ve 2. gruplarÇalışma sonuçlarının bilimsel bir rapor haline getirilmesi
14Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 3. ve 4. gruplarSonuçların analiz edilmesi
Kaynak
Farkındalık ve gönüllülük faaliyetleri üzerine yazılmış raporlar, araştırmalar, makaleler, istatistikler, broşürler, süreli ve süresiz yazılı çalışmalar, internet üzerinden STK'ların yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme133
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIPHA1114918Güz Dönemi0+212
Ders Programı

( A ) Cumartesi 08:00-08:45

( A ) Cumartesi 09:00-09:45

( A ) Cumartesi 10:00-10:45

( A ) Cumartesi 11:00-11:45

( B ) Cumartesi 08:00-08:45

( B ) Cumartesi 09:00-09:45

( B ) Cumartesi 10:00-10:45

( B ) Cumartesi 11:00-11:45

( C ) Cumartesi 08:00-08:45

( C ) Cumartesi 09:00-09:45

( C ) Cumartesi 10:00-10:45

( C ) Cumartesi 11:00-11:45

( D ) Cuma 08:00-08:45

( D ) Cuma 09:00-09:45

( D ) Cumartesi 08:00-08:45

( D ) Cumartesi 09:00-09:45

( D ) Cumartesi 10:00-10:45

( D ) Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin topluma hizmet eden bir birey olmanın önemini kavrayarak mevcut mevzuatı öğrenmeleri, topluma ait sorunları tespit etmeleri ve çözümlerine ilişkin projeler oluşturmaları, uygulamaları için ortam sağlamak ve etkinliklerinin sonuçlarını analiz edebilme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Topluma Hizmet uygulamalar dersi mevzuatı bilgilendirmesi,Ders ve projelerle ilgili bilgilendirme. Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı,Sivil toplum kuruluşları, farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile görüşme sürecinin başlangıcı ,Proje taslaklarının değerlendirmesi,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 1. ve 2. gruplar,Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 3. ve 4. gruplar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2. Toplumsal sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirir. 10, 16, 2, 5, 9F
3. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla ve proje ekibi ile iş birliği yapar. 2, 5F, H
4. Proje sonuçlarını rapor haline getirir. 10, 16, 5, 9F
5. Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar.10, 12, 13, 16, 5, 9F
1. Topluma hizmet uygulamalarının önemini fark eder. 10, 16, 3, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Topluma Hizmet uygulamalar dersi mevzuatı bilgilendirmesiTopluma Hizmet Mevzuatı hakkında ön hazırlık
2Ders ve projelerle ilgili bilgilendirme. Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımıSivil toplum kuruluşları hakkında ön araştırma
3Sivil toplum kuruluşları, farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile görüşme sürecinin başlangıcı Sivil toplum kuruluşları ilgili araştırma
4Proje taslaklarının değerlendirmesiProje tasarlama
5Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaÇalışılacak kurum ve kuruluş hakkında ön bilgi sahibi olma
6Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje ilerleyişini değerlendirme, olası aksaklıklara karşı B planı oluşturma
7Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje ilerleyişini değerlendirme
8Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProjenin başarı ile ilerlemesi için proje ekibi ile işbirliği halinde çalışma
9Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProjenin ön çıktılarının değerlendirilmesi
10Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje başarı durumunu gözden geçirme
11Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje çıktıları ve ulaşmak istenen sonuçların uyumluluğunun değerlendirilmesi
12Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışmaProje çalışmalarının başarısının değerlendirilmesi
13Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 1. ve 2. gruplarÇalışma sonuçlarının bilimsel bir rapor haline getirilmesi
14Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 3. ve 4. gruplarSonuçların analiz edilmesi
Kaynak
Farkındalık ve gönüllülük faaliyetleri üzerine yazılmış raporlar, araştırmalar, makaleler, istatistikler, broşürler, süreli ve süresiz yazılı çalışmalar, internet üzerinden STK'ların yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
3
PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
5
PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar.
6
PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır.
7
PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
8
PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar.
9
PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
10
PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
12
PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
13
PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
15
PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
16
PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır.
17
PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
18
PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır.
19
PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar.
20
PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:12Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:14