Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | PHA1114918 | Güz Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı | ( A ) Cumartesi 08:00-08:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 08:00-08:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( C ) Cumartesi 08:00-08:45 ( C ) Cumartesi 09:00-09:45 ( C ) Cumartesi 10:00-10:45 ( C ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cuma 08:00-08:45 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 08:00-08:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin topluma hizmet eden bir birey olmanın önemini kavrayarak mevcut mevzuatı öğrenmeleri, topluma ait sorunları tespit etmeleri ve çözümlerine ilişkin projeler oluşturmaları, uygulamaları için ortam sağlamak ve etkinliklerinin sonuçlarını analiz edebilme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Topluma Hizmet uygulamalar dersi mevzuatı bilgilendirmesi,Ders ve projelerle ilgili bilgilendirme. Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı,Sivil toplum kuruluşları, farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile görüşme sürecinin başlangıcı ,Proje taslaklarının değerlendirmesi,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 1. ve 2. gruplar,Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 3. ve 4. gruplar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. Toplumsal sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirir. | 10, 16, 2, 5, 9 | F |
3. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla ve proje ekibi ile iş birliği yapar. | 2, 5 | F, H |
4. Proje sonuçlarını rapor haline getirir. | 10, 16, 5, 9 | F |
5. Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar. | 10, 12, 13, 16, 5, 9 | F |
1. Topluma hizmet uygulamalarının önemini fark eder. | 10, 16, 3, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topluma Hizmet uygulamalar dersi mevzuatı bilgilendirmesi | Topluma Hizmet Mevzuatı hakkında ön hazırlık |
2 | Ders ve projelerle ilgili bilgilendirme. Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Sivil toplum kuruluşları hakkında ön araştırma |
3 | Sivil toplum kuruluşları, farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile görüşme sürecinin başlangıcı | Sivil toplum kuruluşları ilgili araştırma |
4 | Proje taslaklarının değerlendirmesi | Proje tasarlama |
5 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Çalışılacak kurum ve kuruluş hakkında ön bilgi sahibi olma |
6 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje ilerleyişini değerlendirme, olası aksaklıklara karşı B planı oluşturma |
7 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje ilerleyişini değerlendirme |
8 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Projenin başarı ile ilerlemesi için proje ekibi ile işbirliği halinde çalışma |
9 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Projenin ön çıktılarının değerlendirilmesi |
10 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje başarı durumunu gözden geçirme |
11 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje çıktıları ve ulaşmak istenen sonuçların uyumluluğunun değerlendirilmesi |
12 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje çalışmalarının başarısının değerlendirilmesi |
13 | Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 1. ve 2. gruplar | Çalışma sonuçlarının bilimsel bir rapor haline getirilmesi |
14 | Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 3. ve 4. gruplar | Sonuçların analiz edilmesi |
Kaynak |
Farkındalık ve gönüllülük faaliyetleri üzerine yazılmış raporlar, araştırmalar, makaleler, istatistikler, broşürler, süreli ve süresiz yazılı çalışmalar, internet üzerinden STK'ların yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 3 | 3 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | PHA1114918 | Güz Dönemi | 0+2 | 1 | 2 |
Ders Programı | ( A ) Cumartesi 08:00-08:45 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 08:00-08:45 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( C ) Cumartesi 08:00-08:45 ( C ) Cumartesi 09:00-09:45 ( C ) Cumartesi 10:00-10:45 ( C ) Cumartesi 11:00-11:45 ( D ) Cuma 08:00-08:45 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 08:00-08:45 ( D ) Cumartesi 09:00-09:45 ( D ) Cumartesi 10:00-10:45 ( D ) Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK, Dr.Öğr.Üye. İPEK EROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin topluma hizmet eden bir birey olmanın önemini kavrayarak mevcut mevzuatı öğrenmeleri, topluma ait sorunları tespit etmeleri ve çözümlerine ilişkin projeler oluşturmaları, uygulamaları için ortam sağlamak ve etkinliklerinin sonuçlarını analiz edebilme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Topluma Hizmet uygulamalar dersi mevzuatı bilgilendirmesi,Ders ve projelerle ilgili bilgilendirme. Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı,Sivil toplum kuruluşları, farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile görüşme sürecinin başlangıcı ,Proje taslaklarının değerlendirmesi,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma,Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 1. ve 2. gruplar,Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 3. ve 4. gruplar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2. Toplumsal sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirir. | 10, 16, 2, 5, 9 | F |
3. Çeşitli kurum ve kuruluşlarla ve proje ekibi ile iş birliği yapar. | 2, 5 | F, H |
4. Proje sonuçlarını rapor haline getirir. | 10, 16, 5, 9 | F |
5. Projeleri bilimsel raporlamaya uygun şekilde sunar. | 10, 12, 13, 16, 5, 9 | F |
1. Topluma hizmet uygulamalarının önemini fark eder. | 10, 16, 3, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topluma Hizmet uygulamalar dersi mevzuatı bilgilendirmesi | Topluma Hizmet Mevzuatı hakkında ön hazırlık |
2 | Ders ve projelerle ilgili bilgilendirme. Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Sivil toplum kuruluşları hakkında ön araştırma |
3 | Sivil toplum kuruluşları, farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile görüşme sürecinin başlangıcı | Sivil toplum kuruluşları ilgili araştırma |
4 | Proje taslaklarının değerlendirmesi | Proje tasarlama |
5 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Çalışılacak kurum ve kuruluş hakkında ön bilgi sahibi olma |
6 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje ilerleyişini değerlendirme, olası aksaklıklara karşı B planı oluşturma |
7 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje ilerleyişini değerlendirme |
8 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Projenin başarı ile ilerlemesi için proje ekibi ile işbirliği halinde çalışma |
9 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Projenin ön çıktılarının değerlendirilmesi |
10 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje başarı durumunu gözden geçirme |
11 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje çıktıları ve ulaşmak istenen sonuçların uyumluluğunun değerlendirilmesi |
12 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Proje çalışmalarının başarısının değerlendirilmesi |
13 | Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 1. ve 2. gruplar | Çalışma sonuçlarının bilimsel bir rapor haline getirilmesi |
14 | Etkinlik sonuçlarının rapor halinde sunulması ve değerlendirilmesi 3. ve 4. gruplar | Sonuçların analiz edilmesi |
Kaynak |
Farkındalık ve gönüllülük faaliyetleri üzerine yazılmış raporlar, araştırmalar, makaleler, istatistikler, broşürler, süreli ve süresiz yazılı çalışmalar, internet üzerinden STK'ların yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
5 | PY-5. Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak eczane organizasyonunu yapar. | ||||||
6 | PY-6. Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Eczacılık mesleği alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
8 | PY-8. İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | ||||||
9 | PY-9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
12 | PY-12. Eczacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
16 | PY-16. Yabancı dil olarak İngilizceyi, eczacılıkla ilgili yenilikleri izleyebilme ve iletişim kurabilmede kullanır. | ||||||
17 | PY-17. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
18 | PY-18. İlaç hammaddelerinin hazırlanmasından, ilaç şekillerinin tasarımına ve üretimine kadar farmasötik ürün elde edilmesinin her aşamasında görev alır. | ||||||
19 | PY-19. İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma ve patent konularını kavrar ve bunlar arasında ilişki kurar. | ||||||
20 | PY-20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |