Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ-Senelik19+0-1
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Burcu GÖZETİCİ ÇİL
Dersi VerenlerProf.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Dr.Öğr.Üye. Burcu GÖZETİCİ ÇİL, Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Doç.Dr. Merve BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Ruhan ÖNER
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Alev Özsoy Kaner Dr. Öğr.Üyesi Benin Dikmen Dr. Öğr. Üyesi Özge Gürbüz Dr. Öğr. Üyesi Burcu Gözetici Çil
Dersin AmacıDişhekimliğindeki güncel gelişmeleri Restoratif Diş Tedavisi alanına uygulayabilecek bilgi ve yeterliliğe erişmek
Dersin İçeriğiBu ders; Dental anomalilerde restoratif tedavi seçenekleri,Restoratif Diş Hekimliğinde kayıt ve dökümantasyon,Restoratif Diş Tedavisinde Lazer Uygulamaları,Kavite Preparasyonunda ileri teknikler,Restoratif Tedavilerde koruyucu uygulamalar,ICDAS,Dişlerde görülen iç-dış renklenmeler,Diş Beyazlatma uygulamaları,Restoratif Materyal seçiminde güncel yaklaşımlar: Matriks Sistemleri,Kavite açmak ya da?,Restoratif materyal seçimde güncel yaklaşımlar 1,Restoratif materyal seçiminde güncel yaklaşımlar 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dental anamoliye bağlı estetik rehabilitasyon ihtiyacını belirler9C
Restoratif diş tedavisi ve koruyucu tedaviler için kayıt almanın önemini anlar9C
Restoratif diş tedavisinde rotasyonel olmayan tekniklerle kavite preparasyonun prensipleri, avantaj ve dezavantajlarını kavrar9C
Restoratif diş tedavisinde invaziv olmayan ya da mikro-invaziv koruyucu tedavileri tanımlar9C
Dişlerde iç ve dış etken kaynaklı renklemeleri ayırt eder ve uygu beyazlatma teknikleri ile eşleştirir9C
Restoratif diş tedavisinde uygulanan güncel tedavi yaklaşımları ve materyalleri adlandırır9C
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dental anomalilerde restoratif tedavi seçenekleri
2Restoratif Diş Hekimliğinde kayıt ve dökümantasyon
3Restoratif Diş Tedavisinde Lazer Uygulamaları
4Kavite Preparasyonunda ileri teknikler
5Restoratif Tedavilerde koruyucu uygulamalar
6ICDAS
7Dişlerde görülen iç-dış renklenmeler
8Diş Beyazlatma uygulamaları
9Restoratif Materyal seçiminde güncel yaklaşımlar: Matriks Sistemleri
10Kavite açmak ya da?
11Restoratif materyal seçimde güncel yaklaşımlar 1
12Restoratif materyal seçiminde güncel yaklaşımlar 2
Kaynak
Öğretim üyesi gerekli gördüğü zaman ders notu verecektir
1. Sturdevant’s Art & Science of Operative Dentistry. Roberson TM, Heymann HO, Sturdevant JR. 2. Textbook of Operative Dentistry. Baum L , Philips RW, Lund MR. 3. Pickard’s Manual of Operative Dentistry. Kidd EA , Smith BG.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)16
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(16/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ-Senelik19+0-1
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Burcu GÖZETİCİ ÇİL
Dersi VerenlerProf.Dr. Alev ÖZSOY KANER, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Dr.Öğr.Üye. Burcu GÖZETİCİ ÇİL, Prof.Dr. Mete ÜNGÖR, Doç.Dr. Şeyda ERŞAHAN EROĞLU, Doç.Dr. Merve BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Ruhan ÖNER
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Alev Özsoy Kaner Dr. Öğr.Üyesi Benin Dikmen Dr. Öğr. Üyesi Özge Gürbüz Dr. Öğr. Üyesi Burcu Gözetici Çil
Dersin AmacıDişhekimliğindeki güncel gelişmeleri Restoratif Diş Tedavisi alanına uygulayabilecek bilgi ve yeterliliğe erişmek
Dersin İçeriğiBu ders; Dental anomalilerde restoratif tedavi seçenekleri,Restoratif Diş Hekimliğinde kayıt ve dökümantasyon,Restoratif Diş Tedavisinde Lazer Uygulamaları,Kavite Preparasyonunda ileri teknikler,Restoratif Tedavilerde koruyucu uygulamalar,ICDAS,Dişlerde görülen iç-dış renklenmeler,Diş Beyazlatma uygulamaları,Restoratif Materyal seçiminde güncel yaklaşımlar: Matriks Sistemleri,Kavite açmak ya da?,Restoratif materyal seçimde güncel yaklaşımlar 1,Restoratif materyal seçiminde güncel yaklaşımlar 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dental anamoliye bağlı estetik rehabilitasyon ihtiyacını belirler9C
Restoratif diş tedavisi ve koruyucu tedaviler için kayıt almanın önemini anlar9C
Restoratif diş tedavisinde rotasyonel olmayan tekniklerle kavite preparasyonun prensipleri, avantaj ve dezavantajlarını kavrar9C
Restoratif diş tedavisinde invaziv olmayan ya da mikro-invaziv koruyucu tedavileri tanımlar9C
Dişlerde iç ve dış etken kaynaklı renklemeleri ayırt eder ve uygu beyazlatma teknikleri ile eşleştirir9C
Restoratif diş tedavisinde uygulanan güncel tedavi yaklaşımları ve materyalleri adlandırır9C
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dental anomalilerde restoratif tedavi seçenekleri
2Restoratif Diş Hekimliğinde kayıt ve dökümantasyon
3Restoratif Diş Tedavisinde Lazer Uygulamaları
4Kavite Preparasyonunda ileri teknikler
5Restoratif Tedavilerde koruyucu uygulamalar
6ICDAS
7Dişlerde görülen iç-dış renklenmeler
8Diş Beyazlatma uygulamaları
9Restoratif Materyal seçiminde güncel yaklaşımlar: Matriks Sistemleri
10Kavite açmak ya da?
11Restoratif materyal seçimde güncel yaklaşımlar 1
12Restoratif materyal seçiminde güncel yaklaşımlar 2
Kaynak
Öğretim üyesi gerekli gördüğü zaman ders notu verecektir
1. Sturdevant’s Art & Science of Operative Dentistry. Roberson TM, Heymann HO, Sturdevant JR. 2. Textbook of Operative Dentistry. Baum L , Philips RW, Lund MR. 3. Pickard’s Manual of Operative Dentistry. Kidd EA , Smith BG.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
X
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
X
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
X
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:02Son Güncelleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:04