Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ-Senelik40+112-9
Ders Programı

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

( A ) Salı 13:30-14:15

( A ) Salı 14:30-15:15

( A ) Salı 15:30-16:15

( A ) Salı 16:30-17:15

( B ) Salı 13:30-14:15

( B ) Salı 14:30-15:15

( B ) Salı 15:30-16:15

( B ) Salı 16:30-17:15

( ) Salı 13:30-14:15

( ) Salı 14:30-15:15

( ) Salı 15:30-16:15

( ) Salı 16:30-17:15

( ) Çarşamba 07:00-07:45

( ) Çarşamba 08:00-08:45

( ) Cuma 15:30-16:15

( ) Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK, Öğr.Gör.Dr. Emir Farboud BONABIAN, Dr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSabit protetik tedavinin planlama, hazırlık ve üretim aşamaları ile birlikte farklı restorasyon seçenekleri hakkında bilgi vermek ve öğrencilere fantom hasta üzerinde klinik öncesi sabit protez hazırlıkları yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Metal destekli porselen kron preparasyonu,Preparasyon Prensipleri A,Preparasyon Prensipleri B,Anamnez ve Klinik Muayene,Tedavi Planlaması,Tam Metal Kron ,Sıvı Kontrolü ve Doku Yönetimi,Ölçü,Geçici Restorasyonlar,Metal destekli porselen kron alt yapı için mum modelasyon,Tijleme, Rövetmana Alma ve Döküm,Metal altyapı prova, Renk seçimi,Porselen uygulaması,Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu A,Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu B,Köprü tasarım prensipleri,Gövde tasarımı,Tam seramik kron restorasyonu,Sabit Protez Konfigürasyonları,Teslim ve Bakım,İnley ve Onleyler,İmplantüstü sabit protezler A,İmplantüstü sabit protezler B,Porselen Lamina Venerler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu kursun sonunda öğrenci;17, 6, 9A, E
1. Sabit protezler ile ilgili konseptleri tartışabilir.
2. Sabit protezleri sınıflandırabilir.
3. Diş preparasyon prensiplerini açıklar.
4. Sabit protez planlaması tartışabilir.
5. Farklı kron materyalleri ve kullanım endikasyonlarını açıklar.
6. Sabit protezlerde ölçü işlemini tartışabilir.
7. Geçici restorasyon endikasyonlarını ve üretimini açıklar.
8. Metal destekli porselen kronun laboratuvar üretim basamaklarını açıklayabilir.
9. Endodontik tedavili dişlerin restorasyonunu planlayabilir.
10. Köprü tasarım prensiplerini açıklar.
11. Farklı diş eksikliği senaryoları için sabit protez planlaması yapabilir.
12. Fantom hasta üzerinde, model dişler üzerinde preparasyon yapabilir, ölçü alabilir ve direkt teknik ile geçici kron hazırlayabilir.
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Metal destekli porselen kron preparasyonu
2Preparasyon Prensipleri A
3Preparasyon Prensipleri B
4Anamnez ve Klinik Muayene
5Tedavi Planlaması
6Tam Metal Kron
7Sıvı Kontrolü ve Doku Yönetimi
8Ölçü
9Geçici Restorasyonlar
10Metal destekli porselen kron alt yapı için mum modelasyon
11Tijleme, Rövetmana Alma ve Döküm
12Metal altyapı prova, Renk seçimi
13Porselen uygulaması
14Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu A
15Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu B
16Köprü tasarım prensipleri
17Gövde tasarımı
18Tam seramik kron restorasyonu
19Sabit Protez Konfigürasyonları
20Teslim ve Bakım
21İnley ve Onleyler
22İmplantüstü sabit protezler A
23İmplantüstü sabit protezler B
24Porselen Lamina Venerler
Kaynak
1.Stephen F. Rosenstiel, Martin F. Land, Junhei Fujimoto, Contemporary Fixed Prosthodontics, Elsevier Health Sciences, 2006. 2.Herbert T. Shillingburg, Sumiya Hobo, Lowell D. Whitsett, Fundamentals of fixed prosthodontics, Quintessence Pub. Co.,2011. 3.Sabit Protezler, Prof. Dr. Ali Zaimoğlu, Ankara Üniversitesi Diş Hek. Fak. Yayınları 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati325160
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler32264
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı21020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)264
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(264/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ-Senelik40+112-9
Ders Programı

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

( A ) Salı 13:30-14:15

( A ) Salı 14:30-15:15

( A ) Salı 15:30-16:15

( A ) Salı 16:30-17:15

( B ) Salı 13:30-14:15

( B ) Salı 14:30-15:15

( B ) Salı 15:30-16:15

( B ) Salı 16:30-17:15

( ) Salı 13:30-14:15

( ) Salı 14:30-15:15

( ) Salı 15:30-16:15

( ) Salı 16:30-17:15

( ) Çarşamba 07:00-07:45

( ) Çarşamba 08:00-08:45

( ) Cuma 15:30-16:15

( ) Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK, Öğr.Gör.Dr. Emir Farboud BONABIAN, Dr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSabit protetik tedavinin planlama, hazırlık ve üretim aşamaları ile birlikte farklı restorasyon seçenekleri hakkında bilgi vermek ve öğrencilere fantom hasta üzerinde klinik öncesi sabit protez hazırlıkları yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Metal destekli porselen kron preparasyonu,Preparasyon Prensipleri A,Preparasyon Prensipleri B,Anamnez ve Klinik Muayene,Tedavi Planlaması,Tam Metal Kron ,Sıvı Kontrolü ve Doku Yönetimi,Ölçü,Geçici Restorasyonlar,Metal destekli porselen kron alt yapı için mum modelasyon,Tijleme, Rövetmana Alma ve Döküm,Metal altyapı prova, Renk seçimi,Porselen uygulaması,Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu A,Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu B,Köprü tasarım prensipleri,Gövde tasarımı,Tam seramik kron restorasyonu,Sabit Protez Konfigürasyonları,Teslim ve Bakım,İnley ve Onleyler,İmplantüstü sabit protezler A,İmplantüstü sabit protezler B,Porselen Lamina Venerler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu kursun sonunda öğrenci;17, 6, 9A, E
1. Sabit protezler ile ilgili konseptleri tartışabilir.
2. Sabit protezleri sınıflandırabilir.
3. Diş preparasyon prensiplerini açıklar.
4. Sabit protez planlaması tartışabilir.
5. Farklı kron materyalleri ve kullanım endikasyonlarını açıklar.
6. Sabit protezlerde ölçü işlemini tartışabilir.
7. Geçici restorasyon endikasyonlarını ve üretimini açıklar.
8. Metal destekli porselen kronun laboratuvar üretim basamaklarını açıklayabilir.
9. Endodontik tedavili dişlerin restorasyonunu planlayabilir.
10. Köprü tasarım prensiplerini açıklar.
11. Farklı diş eksikliği senaryoları için sabit protez planlaması yapabilir.
12. Fantom hasta üzerinde, model dişler üzerinde preparasyon yapabilir, ölçü alabilir ve direkt teknik ile geçici kron hazırlayabilir.
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Metal destekli porselen kron preparasyonu
2Preparasyon Prensipleri A
3Preparasyon Prensipleri B
4Anamnez ve Klinik Muayene
5Tedavi Planlaması
6Tam Metal Kron
7Sıvı Kontrolü ve Doku Yönetimi
8Ölçü
9Geçici Restorasyonlar
10Metal destekli porselen kron alt yapı için mum modelasyon
11Tijleme, Rövetmana Alma ve Döküm
12Metal altyapı prova, Renk seçimi
13Porselen uygulaması
14Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu A
15Endodontik Tedavili Dişlerin Restorasyonu B
16Köprü tasarım prensipleri
17Gövde tasarımı
18Tam seramik kron restorasyonu
19Sabit Protez Konfigürasyonları
20Teslim ve Bakım
21İnley ve Onleyler
22İmplantüstü sabit protezler A
23İmplantüstü sabit protezler B
24Porselen Lamina Venerler
Kaynak
1.Stephen F. Rosenstiel, Martin F. Land, Junhei Fujimoto, Contemporary Fixed Prosthodontics, Elsevier Health Sciences, 2006. 2.Herbert T. Shillingburg, Sumiya Hobo, Lowell D. Whitsett, Fundamentals of fixed prosthodontics, Quintessence Pub. Co.,2011. 3.Sabit Protezler, Prof. Dr. Ali Zaimoğlu, Ankara Üniversitesi Diş Hek. Fak. Yayınları 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:02Son Güncelleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:04