Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MADDELER VE ALETLER BİLİMİ | - | Senelik | 38+0 | - | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Merve BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK, Doç.Dr. Merve BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Doç.Dr. Tan Fırat EYÜBOĞLU, Doç.Dr. Kader AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diş hekimliğinde kullanılan maddelerin kimyasal, fiziksel yapıları, klinik ve laboratuar kullanımlarını, sınıflayabilmek, karşılaştırabilmek ve değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Özellikler, Gerilim-Gerinim Eğrisi,Optik Özellikler,Mekanik Özellikler,Dental Materyaller ve Sınıflandırma,Bireysel proflakside kullanılan ajanlar,Sistemik ve yerel fluorid uygulama ajanları,Fissür örtücüler,Muayene ve restorasyonda kullanılan el aletleri,Preparasyonda kullanılan döner aletler-frezler,Pulpanın korunmasında kaide materyalleri,Diş hekimliğinde amalgam,Endodontik aletler,Kök kanal tedavisinde irrigasyon dezenfeksiyon,Kök kanal dolgu patları,Ölçü Maddeleri,Alçıtaşı ve Alçıtaşı Ürünleri,Model ve Die Materyalleri,Dental Mumlar,Metal ve Alaşımların Yapısı ve Özellikleri,Dental Seramikler – Kimyasal yapısı ve Özellikleri,Yapıştırma Simanları,Diş hekimliğinde kullanılan röntgen apareyleri,Coolidge tüpü,Banyo solüsyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
11.Kanal tedavisinde kullanılan irrigasyon ve dezenfeksiyon maddelerini ve bu maddelerin mekanizmalarını tanımlar. | ||
1. Dental materyallerin fiziksel, mekanik ve optik özelliklerini tartışabilir ve sınıflandırabilir. | ||
2. Çocuk hastalarda, koruyucu uygulamalarda kullanılan ajanları tartışabilecektir. | ||
3. Çürükten korunmada çocuk hastalarda kullanılan materyalleri başarıyla uygular. | ||
4. Fluorid preparatlarını ve kullanım alanlarını belirler. | ||
5. Kavite preperasyonu ve restorasyonunda kullanılan aletleri sınıflandırabilecektir. | ||
6. Kavite preperasyonda kullanılacak ideal frezleri adlandırır. | ||
7. Arayüz restorasyonlarında kullanılacak uygun matriks sistemini belirler. | ||
8. Amalgam restorasyonlar için ideal kaide materyalini belirler. | ||
9. Kanal tedavisinde kullanılan aletleri ve ajanları sınıflandırabilecektir. | ||
10. Kanal tedavisinde kullanılan aletleri tanımlar. | ||
12. Kök kanal tedavisinde kullanılan kanal dolgu maddelerinin fizikokimyasal özeliklerini tanımlar. | ||
13. Sabit protezlerin yapımında kullanılan materyallerin genel özelliklerini ve kullanım alanlarına göre birbiri ile olan etkileşimini sorgulayabilecektir. | ||
14. Sabit protez işlemlerinde kullanılan ölçü maddelerini açıklayabilir. | ||
15. Alçı ve alçı ürünlerini detaylandırabilir, kullanım endikasyonlarını açıklayabilir. | ||
16. Day'lı model üretim süreci ve kullanılan materyaller hakkında bilgi sahibidir. | ||
17. Dental mumların özelliklerini yorumlar. | ||
18. Metallerin ve dental alaşımların özelliklerini bilir, kullanım endikasyonlarını açıklar. | ||
19. Dental seramiklerin kimyasal yapısı ve fiziksel özelliklerini yorumlayabilir. | ||
20. Yapıştırma simanlarının endikasyonuna göre kullanır. | ||
21. Diş hekimliği radyolojisinde kullanılan röntgen apareylerinin özelliklerini tanımlayabilir. | ||
22. Diş hekimliğinde kullanılan radyasyon kaynağı cihazları açıklar. | ||
23. Film banyolarının temel özelliklerini değerlendirerek röntgen banyosunu uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel Özellikler, Gerilim-Gerinim Eğrisi | |
2 | Optik Özellikler | |
3 | Mekanik Özellikler | |
4 | Dental Materyaller ve Sınıflandırma | |
5 | Bireysel proflakside kullanılan ajanlar | |
6 | Sistemik ve yerel fluorid uygulama ajanları | |
7 | Fissür örtücüler | |
8 | Muayene ve restorasyonda kullanılan el aletleri | |
9 | Preparasyonda kullanılan döner aletler-frezler | |
10 | Pulpanın korunmasında kaide materyalleri | |
11 | Diş hekimliğinde amalgam | |
12 | Endodontik aletler | |
13 | Kök kanal tedavisinde irrigasyon dezenfeksiyon | |
14 | Kök kanal dolgu patları | |
15 | Ölçü Maddeleri | |
16 | Alçıtaşı ve Alçıtaşı Ürünleri | |
17 | Model ve Die Materyalleri | |
18 | Dental Mumlar | |
19 | Metal ve Alaşımların Yapısı ve Özellikleri | |
20 | Dental Seramikler – Kimyasal yapısı ve Özellikleri | |
21 | Yapıştırma Simanları | |
22 | Diş hekimliğinde kullanılan röntgen apareyleri | |
23 | Coolidge tüpü | |
24 | Banyo solüsyonları |
Kaynak |
1. Oral Radiology Principles And Interpretation. White- Pharoah. Mosby Elsevier, 2009. 2. O’Brien W J. Dental Materials and Their Selection.2002. 3. Baskı, Quintessence. 3. Craig's Dental Materials. Ronald Sakaguchi, 14. Baskı, Elsevier. 4. Endodontide tanı ve tedaviler, Prof. Dr. Kemal Çalışkan, Nobel Tıp Kitabevi. 5- Diş Hekimliğinde Maddeler Bilgisi, J. Anthony Von Fraunhofer, Atlas Kitapçılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MADDELER VE ALETLER BİLİMİ | - | Senelik | 38+0 | - | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Merve BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK, Doç.Dr. Merve BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN, Doç.Dr. Tan Fırat EYÜBOĞLU, Doç.Dr. Kader AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diş hekimliğinde kullanılan maddelerin kimyasal, fiziksel yapıları, klinik ve laboratuar kullanımlarını, sınıflayabilmek, karşılaştırabilmek ve değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Özellikler, Gerilim-Gerinim Eğrisi,Optik Özellikler,Mekanik Özellikler,Dental Materyaller ve Sınıflandırma,Bireysel proflakside kullanılan ajanlar,Sistemik ve yerel fluorid uygulama ajanları,Fissür örtücüler,Muayene ve restorasyonda kullanılan el aletleri,Preparasyonda kullanılan döner aletler-frezler,Pulpanın korunmasında kaide materyalleri,Diş hekimliğinde amalgam,Endodontik aletler,Kök kanal tedavisinde irrigasyon dezenfeksiyon,Kök kanal dolgu patları,Ölçü Maddeleri,Alçıtaşı ve Alçıtaşı Ürünleri,Model ve Die Materyalleri,Dental Mumlar,Metal ve Alaşımların Yapısı ve Özellikleri,Dental Seramikler – Kimyasal yapısı ve Özellikleri,Yapıştırma Simanları,Diş hekimliğinde kullanılan röntgen apareyleri,Coolidge tüpü,Banyo solüsyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
11.Kanal tedavisinde kullanılan irrigasyon ve dezenfeksiyon maddelerini ve bu maddelerin mekanizmalarını tanımlar. | ||
1. Dental materyallerin fiziksel, mekanik ve optik özelliklerini tartışabilir ve sınıflandırabilir. | ||
2. Çocuk hastalarda, koruyucu uygulamalarda kullanılan ajanları tartışabilecektir. | ||
3. Çürükten korunmada çocuk hastalarda kullanılan materyalleri başarıyla uygular. | ||
4. Fluorid preparatlarını ve kullanım alanlarını belirler. | ||
5. Kavite preperasyonu ve restorasyonunda kullanılan aletleri sınıflandırabilecektir. | ||
6. Kavite preperasyonda kullanılacak ideal frezleri adlandırır. | ||
7. Arayüz restorasyonlarında kullanılacak uygun matriks sistemini belirler. | ||
8. Amalgam restorasyonlar için ideal kaide materyalini belirler. | ||
9. Kanal tedavisinde kullanılan aletleri ve ajanları sınıflandırabilecektir. | ||
10. Kanal tedavisinde kullanılan aletleri tanımlar. | ||
12. Kök kanal tedavisinde kullanılan kanal dolgu maddelerinin fizikokimyasal özeliklerini tanımlar. | ||
13. Sabit protezlerin yapımında kullanılan materyallerin genel özelliklerini ve kullanım alanlarına göre birbiri ile olan etkileşimini sorgulayabilecektir. | ||
14. Sabit protez işlemlerinde kullanılan ölçü maddelerini açıklayabilir. | ||
15. Alçı ve alçı ürünlerini detaylandırabilir, kullanım endikasyonlarını açıklayabilir. | ||
16. Day'lı model üretim süreci ve kullanılan materyaller hakkında bilgi sahibidir. | ||
17. Dental mumların özelliklerini yorumlar. | ||
18. Metallerin ve dental alaşımların özelliklerini bilir, kullanım endikasyonlarını açıklar. | ||
19. Dental seramiklerin kimyasal yapısı ve fiziksel özelliklerini yorumlayabilir. | ||
20. Yapıştırma simanlarının endikasyonuna göre kullanır. | ||
21. Diş hekimliği radyolojisinde kullanılan röntgen apareylerinin özelliklerini tanımlayabilir. | ||
22. Diş hekimliğinde kullanılan radyasyon kaynağı cihazları açıklar. | ||
23. Film banyolarının temel özelliklerini değerlendirerek röntgen banyosunu uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel Özellikler, Gerilim-Gerinim Eğrisi | |
2 | Optik Özellikler | |
3 | Mekanik Özellikler | |
4 | Dental Materyaller ve Sınıflandırma | |
5 | Bireysel proflakside kullanılan ajanlar | |
6 | Sistemik ve yerel fluorid uygulama ajanları | |
7 | Fissür örtücüler | |
8 | Muayene ve restorasyonda kullanılan el aletleri | |
9 | Preparasyonda kullanılan döner aletler-frezler | |
10 | Pulpanın korunmasında kaide materyalleri | |
11 | Diş hekimliğinde amalgam | |
12 | Endodontik aletler | |
13 | Kök kanal tedavisinde irrigasyon dezenfeksiyon | |
14 | Kök kanal dolgu patları | |
15 | Ölçü Maddeleri | |
16 | Alçıtaşı ve Alçıtaşı Ürünleri | |
17 | Model ve Die Materyalleri | |
18 | Dental Mumlar | |
19 | Metal ve Alaşımların Yapısı ve Özellikleri | |
20 | Dental Seramikler – Kimyasal yapısı ve Özellikleri | |
21 | Yapıştırma Simanları | |
22 | Diş hekimliğinde kullanılan röntgen apareyleri | |
23 | Coolidge tüpü | |
24 | Banyo solüsyonları |
Kaynak |
1. Oral Radiology Principles And Interpretation. White- Pharoah. Mosby Elsevier, 2009. 2. O’Brien W J. Dental Materials and Their Selection.2002. 3. Baskı, Quintessence. 3. Craig's Dental Materials. Ronald Sakaguchi, 14. Baskı, Elsevier. 4. Endodontide tanı ve tedaviler, Prof. Dr. Kemal Çalışkan, Nobel Tıp Kitabevi. 5- Diş Hekimliğinde Maddeler Bilgisi, J. Anthony Von Fraunhofer, Atlas Kitapçılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | X | |||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |