Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENTAL ANATOMİ VE MORFOLOJİDEN1111583Güz Dönemi16+64-3
Ders Programı

Cuma 08:00-08:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Cuma 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK, Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Umut Çakan
Dersin AmacıDaimi dişlerin anatomik ve morfolojik özellikleri hakkında bilgi vermek ve temel manipülasyon becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Terminoloji ,Dental Formül ve Notasyon Sistemleri,Dişin Bölümleri ve Dental Dokular,Diş Grupları ve Yüzeyleri,Anatomik Kron Morfolojisi,Maksiller Santral Keser,Maksiller Yan Keser,Maksiller Kanin,Maksiller 1. Küçük Azı,Maksiller 2. Küçük Azı,Maksiller 1. Büyük Azı,Maksiller 2. ve 3. Büyük Azı,Mandibuler Keserler ,Mandibuler Kanin,Mandibuler Küçük Azılar,Mandibuler Molarlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Dişlerin anatomik ve morfolojik özelliklerini tartışabilecektir. 1.1. Genel dental morfolojik kavramları tanımlar. 1.2. Dişlerin bölümlerini, yapılarını ve içeriğini açıklar. 1.3. Ön ve arka grup dişleri birbirinden ayırt eder. 1.4. Ön ve arka grup dişlerin çiğneme sistemindeki işlevlerini yorumlar. 1.5. Ön ve arka grup dişlerin morfolojik yapılarını karşılaştırır 2. Dental formül, notasyon kavramı ve notasyon sistemlerini ayırt edebilecektir. 2.1. Farklı numaralandırma sistemlerini ayırt eder 2.2. Dental ark, dentisyon ve dişlenme kavramlarını özetler. 2.3. Daimi ve süt dişlenme arasındaki farkları örnekler 2.4. Daimi ve süt dişlenme paternlerini ve sürme zamanlarını aktarır. 3. Temel dental manüplasyon becerilerini uygulayabilir 3.1. Diş hekimliği laboratuar malzemelerini tanır. 3.2. Diş hekimliği laboratuar malzemelerini kullanabilir. 3.3. Daimi dişlerin mum ve benzer laboratuar malzemesi kullanarak uygun oran ve büyüklükteki modellerini simüle eder. 37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Terminoloji Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
2Dental Formül ve Notasyon SistemleriWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
3Dişin Bölümleri ve Dental DokularWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
4Diş Grupları ve YüzeyleriWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
5Anatomik Kron MorfolojisiWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
6Maksiller Santral KeserWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 6
7Maksiller Yan KeserWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 6
8Maksiller KaninWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 8
9Maksiller 1. Küçük AzıWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 9
10Maksiller 2. Küçük AzıWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 9
11Maksiller 1. Büyük AzıWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 11
12Maksiller 2. ve 3. Büyük AzıWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 11
13Mandibuler Keserler Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 7
14Mandibuler KaninWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 8
15Mandibuler Küçük AzılarWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 10
16Mandibuler MolarlarWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 12
Kaynak
Wheeler’s Dental Anatomy Physiology and Occlusion. Major M. Russel A. Elsever Science, 2003.
Diş morfolojisi ve oklüzyonu. Yavuzyılmaz H. Ankara Üniversitesi yayınları. 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENTAL ANATOMİ VE MORFOLOJİDEN1111583Güz Dönemi16+64-3
Ders Programı

Cuma 08:00-08:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Cuma 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK, Doç.Dr. Gülsüm SAYIN ÖZEL
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Umut Çakan
Dersin AmacıDaimi dişlerin anatomik ve morfolojik özellikleri hakkında bilgi vermek ve temel manipülasyon becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Terminoloji ,Dental Formül ve Notasyon Sistemleri,Dişin Bölümleri ve Dental Dokular,Diş Grupları ve Yüzeyleri,Anatomik Kron Morfolojisi,Maksiller Santral Keser,Maksiller Yan Keser,Maksiller Kanin,Maksiller 1. Küçük Azı,Maksiller 2. Küçük Azı,Maksiller 1. Büyük Azı,Maksiller 2. ve 3. Büyük Azı,Mandibuler Keserler ,Mandibuler Kanin,Mandibuler Küçük Azılar,Mandibuler Molarlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Dişlerin anatomik ve morfolojik özelliklerini tartışabilecektir. 1.1. Genel dental morfolojik kavramları tanımlar. 1.2. Dişlerin bölümlerini, yapılarını ve içeriğini açıklar. 1.3. Ön ve arka grup dişleri birbirinden ayırt eder. 1.4. Ön ve arka grup dişlerin çiğneme sistemindeki işlevlerini yorumlar. 1.5. Ön ve arka grup dişlerin morfolojik yapılarını karşılaştırır 2. Dental formül, notasyon kavramı ve notasyon sistemlerini ayırt edebilecektir. 2.1. Farklı numaralandırma sistemlerini ayırt eder 2.2. Dental ark, dentisyon ve dişlenme kavramlarını özetler. 2.3. Daimi ve süt dişlenme arasındaki farkları örnekler 2.4. Daimi ve süt dişlenme paternlerini ve sürme zamanlarını aktarır. 3. Temel dental manüplasyon becerilerini uygulayabilir 3.1. Diş hekimliği laboratuar malzemelerini tanır. 3.2. Diş hekimliği laboratuar malzemelerini kullanabilir. 3.3. Daimi dişlerin mum ve benzer laboratuar malzemesi kullanarak uygun oran ve büyüklükteki modellerini simüle eder. 37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Terminoloji Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
2Dental Formül ve Notasyon SistemleriWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
3Dişin Bölümleri ve Dental DokularWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
4Diş Grupları ve YüzeyleriWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
5Anatomik Kron MorfolojisiWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 1
6Maksiller Santral KeserWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 6
7Maksiller Yan KeserWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 6
8Maksiller KaninWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 8
9Maksiller 1. Küçük AzıWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 9
10Maksiller 2. Küçük AzıWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 9
11Maksiller 1. Büyük AzıWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 11
12Maksiller 2. ve 3. Büyük AzıWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 11
13Mandibuler Keserler Wheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 7
14Mandibuler KaninWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 8
15Mandibuler Küçük AzılarWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 10
16Mandibuler MolarlarWheeler'ın Dental Atlası, Bölüm 12
Kaynak
Wheeler’s Dental Anatomy Physiology and Occlusion. Major M. Russel A. Elsever Science, 2003.
Diş morfolojisi ve oklüzyonu. Yavuzyılmaz H. Ankara Üniversitesi yayınları. 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2
PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır.
3
PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar.
X
4
PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
X
5
PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6
PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır.
X
8
PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
X
9
PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
X
10
PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
X
11
PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir.
12
PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir.
X
13
PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
14
PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir.
X
15
PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
16
PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:02Son Güncelleme Tarihi: 04/11/2023 - 12:04