Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 66+32 | - | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. İlknur Keskin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin histoloji ve embriyoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri ve konularla ilgili temel laboratuvar deneyimi kazanmalarıdır. --sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir --moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir --hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojsi ile ilişkilendirebilir --embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı,,Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri,İmmunohistokimya,,Hücre Tipleri ve Hücre Zarı,nukleus ve nukleolus,,Golgi-ER-Lizozom,,Mitokondri-Ribozom,,Hücre İskeleti,,Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku),,Örtü Epiteli,Glandüler Epitel,,Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,,Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu,çizgili kas ,kalp kası ,düz kas ,Nörohistoloji,,Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji,,Oogenez ,Spermatogenez,,Fertilizasyon,İmplantasyon,,Embriyonik Gelişimin 2. Haftası,,Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,,Nörogenez,Organogenezis ,,Ekstraembriyonik yapılar,,Lab-Mikroskop kullanabilme ve Hücre gözlenmesi,,Lab-epitel,,Lab-Bağdokusu-yağ dokusu,,lab-kıkırdak,,lab-kemik,,Lab-kas; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir (kas-iskelet sistemi, sinir sistemi, gastrointestinal sistem, kardiovasküler sitem, genitoüriner sistem, endokrin sistem) | 14, 17, 37, 6, 9 | A, D |
2. moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir | 14, 17, 37, 6, 9 | A, D |
3. hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojsi ile ilişkilendirebilir | 17, 4, 9 | A, D |
4. embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. | 16, 19, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, | |
2 | Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri | |
3 | İmmunohistokimya, | |
4 | Hücre Tipleri ve Hücre Zarı | |
5 | nukleus ve nukleolus, | |
6 | Golgi-ER-Lizozom, | |
7 | Mitokondri-Ribozom, | |
8 | Hücre İskeleti, | |
9 | Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku), | |
10 | Örtü Epiteli,Glandüler Epitel, | |
11 | Bağ Dokusu,Yağ Dokusu, | |
12 | Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu | |
13 | çizgili kas ,kalp kası ,düz kas | |
14 | Nörohistoloji, | |
15 | Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji, | |
16 | Oogenez ,Spermatogenez, | |
17 | Fertilizasyon,İmplantasyon, | |
18 | Embriyonik Gelişimin 2. Haftası, | |
19 | Embriyonik Gelişimin 3. Haftası, | |
20 | Nörogenez,Organogenezis , | |
21 | Ekstraembriyonik yapılar, | |
22 | Lab-Mikroskop kullanabilme ve Hücre gözlenmesi, | |
23 | Lab-epitel, | |
24 | Lab-Bağdokusu-yağ dokusu, | |
25 | lab-kıkırdak, | |
26 | lab-kemik, | |
27 | Lab-kas |
Kaynak |
Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 66+32 | - | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. İlknur Keskin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin histoloji ve embriyoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri ve konularla ilgili temel laboratuvar deneyimi kazanmalarıdır. --sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir --moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir --hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojsi ile ilişkilendirebilir --embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı,,Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri,İmmunohistokimya,,Hücre Tipleri ve Hücre Zarı,nukleus ve nukleolus,,Golgi-ER-Lizozom,,Mitokondri-Ribozom,,Hücre İskeleti,,Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku),,Örtü Epiteli,Glandüler Epitel,,Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,,Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu,çizgili kas ,kalp kası ,düz kas ,Nörohistoloji,,Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji,,Oogenez ,Spermatogenez,,Fertilizasyon,İmplantasyon,,Embriyonik Gelişimin 2. Haftası,,Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,,Nörogenez,Organogenezis ,,Ekstraembriyonik yapılar,,Lab-Mikroskop kullanabilme ve Hücre gözlenmesi,,Lab-epitel,,Lab-Bağdokusu-yağ dokusu,,lab-kıkırdak,,lab-kemik,,Lab-kas; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir (kas-iskelet sistemi, sinir sistemi, gastrointestinal sistem, kardiovasküler sitem, genitoüriner sistem, endokrin sistem) | 14, 17, 37, 6, 9 | A, D |
2. moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir | 14, 17, 37, 6, 9 | A, D |
3. hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojsi ile ilişkilendirebilir | 17, 4, 9 | A, D |
4. embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. | 16, 19, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, | |
2 | Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri | |
3 | İmmunohistokimya, | |
4 | Hücre Tipleri ve Hücre Zarı | |
5 | nukleus ve nukleolus, | |
6 | Golgi-ER-Lizozom, | |
7 | Mitokondri-Ribozom, | |
8 | Hücre İskeleti, | |
9 | Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku), | |
10 | Örtü Epiteli,Glandüler Epitel, | |
11 | Bağ Dokusu,Yağ Dokusu, | |
12 | Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu | |
13 | çizgili kas ,kalp kası ,düz kas | |
14 | Nörohistoloji, | |
15 | Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji, | |
16 | Oogenez ,Spermatogenez, | |
17 | Fertilizasyon,İmplantasyon, | |
18 | Embriyonik Gelişimin 2. Haftası, | |
19 | Embriyonik Gelişimin 3. Haftası, | |
20 | Nörogenez,Organogenezis , | |
21 | Ekstraembriyonik yapılar, | |
22 | Lab-Mikroskop kullanabilme ve Hücre gözlenmesi, | |
23 | Lab-epitel, | |
24 | Lab-Bağdokusu-yağ dokusu, | |
25 | lab-kıkırdak, | |
26 | lab-kemik, | |
27 | Lab-kas |
Kaynak |
Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Diş hekimliği alanında kullanılan uygulama araç-gereçlerini, en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. Bu bilgileri sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
3 | PY-3. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir ve hastalara en ideal tedavi uygulamasını yapar. | ||||||
4 | PY-4. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini diğer sağlık disiplinlerinin bilgileri ile bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||
5 | PY-5. Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
6 | PY-6. İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY-7. Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY-8. Diş hekimliği alanındaki sorunların çözümünde liderlik görevini üstlenir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||
9 | PY-9. Diş hekimliği alanındaki öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşarak öğrenmesini yönlendirir. Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||
10 | PY-10. Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||
11 | PY-11. Diş hekimliği alanındaki bilgilerini meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile her bireye özgü olarak eleştirel bir bakış açısı ile inceler ve geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Diş hekimliği alanındaki uluslararası yayınları ve toplantıları takip ederek mesleki gelişimini sürdürecek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde yabancı dil (İngilizce) bilir. | ||||||
13 | PY-13. Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
14 | PY-14. Diş hekimliği mesleğini icra ederken hasta verilerinin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması safhalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı davranır ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | PY-15. Diş hekimliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir, uygular ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
16 | PY-16. Diş hekimliği alanında özümsediği bilgileri, birey ve topluma dair ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |