Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERDE YAZARLIK VE DANIŞMANLIKPİRY1215041Bahar Dönemi3+037
Ders Programı

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1-Kurumların İhtiyaç Duyduğu Metinlerin Profesyonel Şekilde Hazırlanması. 2-Kurumların İhtiyaç Duyduğu Şekilde Kamuoyu ile İletişim Kurulması
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Değerlendirme,Halkla İlişkiler Yazarlığı Nedir?,Halkla İlişkiler Yazarlığı ve Haber Bültenleri,Stratejik Yazarlık Nedir?,Halkla İlişkilerde Stratejik İletişim Yönetimi,Danışmanlık Nedir?,Siyasi Danışmanlık ve İletişim Danışmanlığı I,Siyasi Danışmanlık ve İletişim Danışmanlığı II,Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, Kamu Diplomasisi ve Danışmanlık,Türk Dış Politikasında Kamu Yayıncılığı ,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4-Halkla İlişkiler Yazarlığı aşamalarını sıralar10, 9A, E
5-Öğrenci Danışman Kavramı Hakkında Bilgi Elde Eder, Örnek Olayları analiz eder10, 16, 9A, E
6-Yazarlık ve Danışmanlık Arasındaki İlişkiyi tartışır10, 16, 9A, E
3-Basın Bülteni Yazmayı Öğrenir10, 16, 9A, E
2Danışman-Gazeteci İlişkisini Kavrar10, 16, 9A, E
1-Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ajansları Konusunda Birikime Sahip Olur10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Giriş ve Değerlendirme
0Halkla İlişkiler Yazarlığı Nedir?
0Halkla İlişkiler Yazarlığı ve Haber Bültenleri
0Stratejik Yazarlık Nedir?
0Halkla İlişkilerde Stratejik İletişim Yönetimi
0Danışmanlık Nedir?
0Siyasi Danışmanlık ve İletişim Danışmanlığı I
0Siyasi Danışmanlık ve İletişim Danışmanlığı II
0Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, Kamu Diplomasisi ve Danışmanlık
0Türk Dış Politikasında Kamu Yayıncılığı
0Öğrenci Sunumu
0Öğrenci Sunumu
0Öğrenci Sunumu
0Genel Değerlendirme
Kaynak
Halkla İlişkiler Yazarlığı, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları
Danışmanlık Nedir Ne Değildir, Dündar Aytar, Rota Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme12020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14848
Genel Sınav ve Hazırlığı15656
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)206
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(206/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERDE YAZARLIK VE DANIŞMANLIKPİRY1215041Bahar Dönemi3+037
Ders Programı

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1-Kurumların İhtiyaç Duyduğu Metinlerin Profesyonel Şekilde Hazırlanması. 2-Kurumların İhtiyaç Duyduğu Şekilde Kamuoyu ile İletişim Kurulması
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Değerlendirme,Halkla İlişkiler Yazarlığı Nedir?,Halkla İlişkiler Yazarlığı ve Haber Bültenleri,Stratejik Yazarlık Nedir?,Halkla İlişkilerde Stratejik İletişim Yönetimi,Danışmanlık Nedir?,Siyasi Danışmanlık ve İletişim Danışmanlığı I,Siyasi Danışmanlık ve İletişim Danışmanlığı II,Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, Kamu Diplomasisi ve Danışmanlık,Türk Dış Politikasında Kamu Yayıncılığı ,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu,Öğrenci Sunumu,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4-Halkla İlişkiler Yazarlığı aşamalarını sıralar10, 9A, E
5-Öğrenci Danışman Kavramı Hakkında Bilgi Elde Eder, Örnek Olayları analiz eder10, 16, 9A, E
6-Yazarlık ve Danışmanlık Arasındaki İlişkiyi tartışır10, 16, 9A, E
3-Basın Bülteni Yazmayı Öğrenir10, 16, 9A, E
2Danışman-Gazeteci İlişkisini Kavrar10, 16, 9A, E
1-Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ajansları Konusunda Birikime Sahip Olur10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Giriş ve Değerlendirme
0Halkla İlişkiler Yazarlığı Nedir?
0Halkla İlişkiler Yazarlığı ve Haber Bültenleri
0Stratejik Yazarlık Nedir?
0Halkla İlişkilerde Stratejik İletişim Yönetimi
0Danışmanlık Nedir?
0Siyasi Danışmanlık ve İletişim Danışmanlığı I
0Siyasi Danışmanlık ve İletişim Danışmanlığı II
0Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, Kamu Diplomasisi ve Danışmanlık
0Türk Dış Politikasında Kamu Yayıncılığı
0Öğrenci Sunumu
0Öğrenci Sunumu
0Öğrenci Sunumu
0Genel Değerlendirme
Kaynak
Halkla İlişkiler Yazarlığı, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları
Danışmanlık Nedir Ne Değildir, Dündar Aytar, Rota Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23