Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Halkla ilişkilerde stratejik yönetim sürecinin işleyişi, stratejik yönetim çalışmaları ve stratejik yönetim düşüncesinin oluşması ile ilgili bilgi birikimi oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vizyon, misyon ve strateji kavramları ,Stratejik yönetim süreci ,Durum analizi aşaması ,Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması ,Halkla ilişkilerde stratejik analiz ,Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ve Tartışma Oturumu ,Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi political ,Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi ,SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri ,Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi ,İletişim stratejisi ,Halkla ilişkilerin uygulama alanları ,Risk yönetimi, olay yönetimi ,Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Karmaşık iletişim problemlerini saptar. | 14, 16, 19 | A, D, E |
2-Stratejik yönetim süreçlerini analiz eder. | 10, 14, 37, 4 | F |
3-Bir vakayı analiz eder. | 13, 16, 19, 9 | F |
4-Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 13, 19, 4 | A, F |
5-Stratejik Halkla İlişkiler yönetiminin temel kavramlarını anlar. | 14, 16, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vizyon, misyon ve strateji kavramları | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Stratejik yönetim süreci | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Durum analizi aşaması | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Halkla ilişkilerde stratejik analiz | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ve Tartışma Oturumu | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
7 | Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi political | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
10 | Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
11 | İletişim stratejisi | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Halkla ilişkilerin uygulama alanları | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Risk yönetimi, olay yönetimi | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
1-Ahmet Bülent Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel yayıncılık, Eylül, 2010 2-Salim Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009 3-Ayla Okay/Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | X | |||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 13 | 3 | 39 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 2 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(200/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Halkla ilişkilerde stratejik yönetim sürecinin işleyişi, stratejik yönetim çalışmaları ve stratejik yönetim düşüncesinin oluşması ile ilgili bilgi birikimi oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vizyon, misyon ve strateji kavramları ,Stratejik yönetim süreci ,Durum analizi aşaması ,Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması ,Halkla ilişkilerde stratejik analiz ,Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ve Tartışma Oturumu ,Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi political ,Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi ,SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri ,Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi ,İletişim stratejisi ,Halkla ilişkilerin uygulama alanları ,Risk yönetimi, olay yönetimi ,Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Karmaşık iletişim problemlerini saptar. | 14, 16, 19 | A, D, E |
2-Stratejik yönetim süreçlerini analiz eder. | 10, 14, 37, 4 | F |
3-Bir vakayı analiz eder. | 13, 16, 19, 9 | F |
4-Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 13, 19, 4 | A, F |
5-Stratejik Halkla İlişkiler yönetiminin temel kavramlarını anlar. | 14, 16, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vizyon, misyon ve strateji kavramları | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | Stratejik yönetim süreci | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Durum analizi aşaması | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Stratejilerin belirlenmesi ve geliştirilmesi aşaması | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Halkla ilişkilerde stratejik analiz | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Örgüt, finansal yapı, insan kaynakları ve pazarlama faktörlerinin analizi ve Tartışma Oturumu | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
7 | Ekonomik, teknolojik, politik, sosyo-kültürel çevreler ve rekabet analizi political | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | Ara sınav/Doğal çevre faktörlerinin analizi | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | SWOT,PESTCOM VE PEST analizleri | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
10 | Halkla ilişkilerde kampanya stratejisi | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
11 | İletişim stratejisi | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Halkla ilişkilerin uygulama alanları | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Risk yönetimi, olay yönetimi | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Halkla ilişkiler sonuçlarını ölçümlemede kullanılan teknikler | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
1-Ahmet Bülent Göksel, Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Nobel yayıncılık, Eylül, 2010 2-Salim Kadıbeşegil, Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Mediacat, Şubat, 2009 3-Ayla Okay/Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | X | |||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |