Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İTİBAR YÖNETİMİPİRY1115026Güz Dönemi3+037
Ders Programı

Pazartesi 20:30-21:15

Pazartesi 21:30-22:15

Pazartesi 22:30-23:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin YardımcılarıYrd. Doç. Dr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıDersin amacı; stratejik kurumsal iletişim faaliyetleri bağlamında itibar yönetiminin önemini kavratmak; bu bağlamda imaj, kurumsal kimlik, kurumsal kültür, sosyal sorumluluk, marka değeri, kriz iletişimi, algı yönetimi ve liderliğin önemini vurgulamaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İtibar kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi,İtibar bileşenleri,İtibar yönetiminin kurumsal değeri,Kurumsal imaj ve itibar ilişkisi,Kurumsal kimlik ve kurumsal kültür
,Sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda
,Marka değeri yaratma,İtibarın yönetilmesinde liderlik rolü,Kriz iletişimi ve itibarın korunması,Algı yönetimi,Kurumsal iletişimin yönetilmesinde itibar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkilerde itibar yönetiminin önemini kavrar. 13, 19, 9A, E
2. İtibar bileşenlerini tanımlar.10, 19, 9A, D, E
3. İtibarın yönetilmesinde liderlik, kurumsal kimlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinin önemini içselleştirir.10, 12, 19, 9A, D, E
4. İtibarın sürdürülmesinde kriz iletişiminin önemini kavrar.10, 19, 9A, D, E
5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve itibar ilişkisini deneyimler. 10, 12, 19, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İtibar kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemiDers notları
2İtibar bileşenleri Ders notları
3İtibar yönetiminin kurumsal değeri Ders notları
4Kurumsal imaj ve itibar ilişkisi Ders notları
5Kurumsal kimlik ve kurumsal kültür
Ders notları
6Sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda
Ders notları
7Marka değeri yaratma Ders notları
8İtibarın yönetilmesinde liderlik rolü Ders notları
9Kriz iletişimi ve itibarın korunması Ders notları, ödev
10Algı yönetimiDers notları, ödev
11Kurumsal iletişimin yönetilmesinde itibarDers notları, ödev
12Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
13Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
14Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
Kaynak
1. Yılmaz ARGÜDEN, “İtibar Yönetimi” İtibar Yönetimi, ARGE Danışmanlık Yayınları. 2. İrfan ERDOĞAN, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Erk Yayınları, Ankara - 2006 3. James E. GRUNIG, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar-Editör:Serra Görpe), Tribeca İletişim-Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul- 2005 4. Salim KADIBEŞEGİL, İtibar Yönetimi, MediaCat Yayınları, 2. Baskı, İstanbul - 2006 5. Filiz BALTA PELTEKOĞLU, Halkla İlişkiler Nedir? 5. Baskı, Beta Basım-Yayım, İstanbul- 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme15575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi9872
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)210
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İTİBAR YÖNETİMİPİRY1115026Güz Dönemi3+037
Ders Programı

Pazartesi 20:30-21:15

Pazartesi 21:30-22:15

Pazartesi 22:30-23:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin YardımcılarıYrd. Doç. Dr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıDersin amacı; stratejik kurumsal iletişim faaliyetleri bağlamında itibar yönetiminin önemini kavratmak; bu bağlamda imaj, kurumsal kimlik, kurumsal kültür, sosyal sorumluluk, marka değeri, kriz iletişimi, algı yönetimi ve liderliğin önemini vurgulamaktır. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İtibar kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi,İtibar bileşenleri,İtibar yönetiminin kurumsal değeri,Kurumsal imaj ve itibar ilişkisi,Kurumsal kimlik ve kurumsal kültür
,Sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda
,Marka değeri yaratma,İtibarın yönetilmesinde liderlik rolü,Kriz iletişimi ve itibarın korunması,Algı yönetimi,Kurumsal iletişimin yönetilmesinde itibar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkilerde itibar yönetiminin önemini kavrar. 13, 19, 9A, E
2. İtibar bileşenlerini tanımlar.10, 19, 9A, D, E
3. İtibarın yönetilmesinde liderlik, kurumsal kimlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinin önemini içselleştirir.10, 12, 19, 9A, D, E
4. İtibarın sürdürülmesinde kriz iletişiminin önemini kavrar.10, 19, 9A, D, E
5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve itibar ilişkisini deneyimler. 10, 12, 19, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İtibar kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemiDers notları
2İtibar bileşenleri Ders notları
3İtibar yönetiminin kurumsal değeri Ders notları
4Kurumsal imaj ve itibar ilişkisi Ders notları
5Kurumsal kimlik ve kurumsal kültür
Ders notları
6Sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda
Ders notları
7Marka değeri yaratma Ders notları
8İtibarın yönetilmesinde liderlik rolü Ders notları
9Kriz iletişimi ve itibarın korunması Ders notları, ödev
10Algı yönetimiDers notları, ödev
11Kurumsal iletişimin yönetilmesinde itibarDers notları, ödev
12Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
13Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
14Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
Kaynak
1. Yılmaz ARGÜDEN, “İtibar Yönetimi” İtibar Yönetimi, ARGE Danışmanlık Yayınları. 2. İrfan ERDOĞAN, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Erk Yayınları, Ankara - 2006 3. James E. GRUNIG, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar-Editör:Serra Görpe), Tribeca İletişim-Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul- 2005 4. Salim KADIBEŞEGİL, İtibar Yönetimi, MediaCat Yayınları, 2. Baskı, İstanbul - 2006 5. Filiz BALTA PELTEKOĞLU, Halkla İlişkiler Nedir? 5. Baskı, Beta Basım-Yayım, İstanbul- 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
X
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23