Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | PİRY1115025 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Perşembe 20:30-21:15 Perşembe 21:30-22:15 Perşembe 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi A.Serkan Okay |
Dersin Amacı | Dersin amacı, toplumsal hareketlerden etkilenen tüketim kültürünün tüketici davranışına ve kararlarını etkileyen faktörlere yansımasını ele almak ve öğrencilerin tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal Hareketler ve Tüketim Kültürü,Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri,Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri,Tüketici Davranışı Modellieri,Güdüleme ve İlgenim,Tutum ve İkna,Kültür ve Altkültür,Benlik kavramı, kişilik ve yaşam biçimi,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışları Araştırmaları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tüketici davranışlarına ilişkin teorileri açıklar. | 9 | A |
Tüketici davranışları temel kavramlarını açıklar. | 9 | A |
Farklı tüketici araştırma tekniklerini ayırt eder. | 13, 19 | F |
Tüketici davranışlarındaki yeni eğilimleri yorumlar. | 9 | A |
Tüketici satın alma sürecini açıklar. | 13, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Hareketler ve Tüketim Kültürü | |
2 | Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri | İlgili makalenin okunması |
3 | Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri | İlgili makalenin okunması |
4 | Tüketici Davranışı Modellieri | İlgili makalenin okunması |
5 | Güdüleme ve İlgenim | İlgili makalenin okunması |
6 | Tutum ve İkna | İlgili makalenin okunması |
7 | Kültür ve Altkültür | İlgili makalenin okunması |
8 | Benlik kavramı, kişilik ve yaşam biçimi | İlgili makalenin okunması |
9 | Tüketici Davranışı Araştırmaları | |
10 | Tüketici Davranışları Araştırmaları | |
11 | Tüketici davranışı araştırma sunumları | |
12 | Tüketici davranışı araştırma sunumları | |
13 | Tüketici davranışı araştırma sunumları | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Consumer Behavior: Buying, Having and Being Michael Solomon Prentice Hall Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 10 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 20 | 100 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 218 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(218/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | PİRY1115025 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Perşembe 20:30-21:15 Perşembe 21:30-22:15 Perşembe 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi A.Serkan Okay |
Dersin Amacı | Dersin amacı, toplumsal hareketlerden etkilenen tüketim kültürünün tüketici davranışına ve kararlarını etkileyen faktörlere yansımasını ele almak ve öğrencilerin tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplumsal Hareketler ve Tüketim Kültürü,Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri,Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri,Tüketici Davranışı Modellieri,Güdüleme ve İlgenim,Tutum ve İkna,Kültür ve Altkültür,Benlik kavramı, kişilik ve yaşam biçimi,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışları Araştırmaları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tüketici davranışlarına ilişkin teorileri açıklar. | 9 | A |
Tüketici davranışları temel kavramlarını açıklar. | 9 | A |
Farklı tüketici araştırma tekniklerini ayırt eder. | 13, 19 | F |
Tüketici davranışlarındaki yeni eğilimleri yorumlar. | 9 | A |
Tüketici satın alma sürecini açıklar. | 13, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Hareketler ve Tüketim Kültürü | |
2 | Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri | İlgili makalenin okunması |
3 | Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri | İlgili makalenin okunması |
4 | Tüketici Davranışı Modellieri | İlgili makalenin okunması |
5 | Güdüleme ve İlgenim | İlgili makalenin okunması |
6 | Tutum ve İkna | İlgili makalenin okunması |
7 | Kültür ve Altkültür | İlgili makalenin okunması |
8 | Benlik kavramı, kişilik ve yaşam biçimi | İlgili makalenin okunması |
9 | Tüketici Davranışı Araştırmaları | |
10 | Tüketici Davranışları Araştırmaları | |
11 | Tüketici davranışı araştırma sunumları | |
12 | Tüketici davranışı araştırma sunumları | |
13 | Tüketici davranışı araştırma sunumları | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Consumer Behavior: Buying, Having and Being Michael Solomon Prentice Hall Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |