Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIPİRY1115025Güz Dönemi3+037
Ders Programı

Perşembe 20:30-21:15

Perşembe 21:30-22:15

Perşembe 22:30-23:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üyesi A.Serkan Okay
Dersin AmacıDersin amacı, toplumsal hareketlerden etkilenen tüketim kültürünün tüketici davranışına ve kararlarını etkileyen faktörlere yansımasını ele almak ve öğrencilerin tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal Hareketler ve Tüketim Kültürü,Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri,Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri,Tüketici Davranışı Modellieri,Güdüleme ve İlgenim,Tutum ve İkna,Kültür ve Altkültür,Benlik kavramı, kişilik ve yaşam biçimi,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışları Araştırmaları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tüketici davranışlarına ilişkin teorileri açıklar.9A
Tüketici davranışları temel kavramlarını açıklar.9A
Farklı tüketici araştırma tekniklerini ayırt eder.13, 19F
Tüketici davranışlarındaki yeni eğilimleri yorumlar.9A
Tüketici satın alma sürecini açıklar.13, 19A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal Hareketler ve Tüketim Kültürü
2Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleriİlgili makalenin okunması
3Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleriİlgili makalenin okunması
4Tüketici Davranışı Modellieriİlgili makalenin okunması
5Güdüleme ve İlgenimİlgili makalenin okunması
6Tutum ve İknaİlgili makalenin okunması
7Kültür ve Altkültürİlgili makalenin okunması
8Benlik kavramı, kişilik ve yaşam biçimiİlgili makalenin okunması
9Tüketici Davranışı Araştırmaları
10Tüketici Davranışları Araştırmaları
11Tüketici davranışı araştırma sunumları
12Tüketici davranışı araştırma sunumları
13Tüketici davranışı araştırma sunumları
14Genel Sınav
Kaynak
Consumer Behavior: Buying, Having and Being Michael Solomon Prentice Hall Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara.
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer520100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)218
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(218/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIPİRY1115025Güz Dönemi3+037
Ders Programı

Perşembe 20:30-21:15

Perşembe 21:30-22:15

Perşembe 22:30-23:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üyesi A.Serkan Okay
Dersin AmacıDersin amacı, toplumsal hareketlerden etkilenen tüketim kültürünün tüketici davranışına ve kararlarını etkileyen faktörlere yansımasını ele almak ve öğrencilerin tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal Hareketler ve Tüketim Kültürü,Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri,Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri,Tüketici Davranışı Modellieri,Güdüleme ve İlgenim,Tutum ve İkna,Kültür ve Altkültür,Benlik kavramı, kişilik ve yaşam biçimi,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışları Araştırmaları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Tüketici davranışı araştırma sunumları,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tüketici davranışlarına ilişkin teorileri açıklar.9A
Tüketici davranışları temel kavramlarını açıklar.9A
Farklı tüketici araştırma tekniklerini ayırt eder.13, 19F
Tüketici davranışlarındaki yeni eğilimleri yorumlar.9A
Tüketici satın alma sürecini açıklar.13, 19A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal Hareketler ve Tüketim Kültürü
2Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleriİlgili makalenin okunması
3Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleriİlgili makalenin okunması
4Tüketici Davranışı Modellieriİlgili makalenin okunması
5Güdüleme ve İlgenimİlgili makalenin okunması
6Tutum ve İknaİlgili makalenin okunması
7Kültür ve Altkültürİlgili makalenin okunması
8Benlik kavramı, kişilik ve yaşam biçimiİlgili makalenin okunması
9Tüketici Davranışı Araştırmaları
10Tüketici Davranışları Araştırmaları
11Tüketici davranışı araştırma sunumları
12Tüketici davranışı araştırma sunumları
13Tüketici davranışı araştırma sunumları
14Genel Sınav
Kaynak
Consumer Behavior: Buying, Having and Being Michael Solomon Prentice Hall Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara.
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23