Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA YÖNETİMİ VE İMAJ | PİRY1115024 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi Gabriela Oana Olaru |
Dersin Amacı | Dersinin ana amacı, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri tanıtmak, marka bileşenlerinin ve etkin marka yönetim sürecinin uygulamalı örneklerle anlaşılmasını sağlamak, değişen rekabet koşullarında marka kararlarının işletmenin pazarlama planları içerisindeki yerini ve önemini göstermek, marka yönetiminde karşılaşılabilecek problemleri irdeleyip tartışmak, marka imajının öneminin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Nedir,Marka Denkliği,Pazar Bölümlendirme,Marka Konumlandırma,Marka Unsurlarının Seçimi,Marka Mimarisi,Marka Mimarisi,Pazarlama Karması ve Marka Denkliği,Pazarlama İletişimi ve Marka Denkliği,Marka Kimliği,Yeni Ürünler ve Marka Genişletme,Marka İmajı ve İtibar Yönetimi,Vaka İncelemeleri ,Vaka İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 14, 16, 9 | A, E, F |
Marka kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında uygulamalardan örnekler verir. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. | 16, 4 | A, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka Nedir | Paylaşılan makalelerin okunması |
2 | Marka Denkliği | Paylaşılan makalelerin okunması |
3 | Pazar Bölümlendirme | Paylaşılan makalelerin okunması |
4 | Marka Konumlandırma | Paylaşılan makalelerin okunması |
5 | Marka Unsurlarının Seçimi | Paylaşılan makalelerin okunması |
6 | Marka Mimarisi | Paylaşılan makalelerin okunması |
7 | Marka Mimarisi | Paylaşılan makalelerin okunması |
8 | Pazarlama Karması ve Marka Denkliği | Paylaşılan makalelerin okunması |
9 | Pazarlama İletişimi ve Marka Denkliği | Paylaşılan makalelerin okunması |
10 | Marka Kimliği | Paylaşılan makalelerin okunması |
11 | Yeni Ürünler ve Marka Genişletme | Paylaşılan makalelerin okunması |
12 | Marka İmajı ve İtibar Yönetimi | Paylaşılan makalelerin okunması |
13 | Vaka İncelemeleri | Vaka sunumlarının hazırlanması |
14 | Vaka İncelemeleri | Vaka sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
Makaleler, Uğur Batı- Stratejik Marka Yönetimi, Brand Valued (Guy Champniss& Fernando Rodos Vila) T. Sabri Erdil, Yeşim Uzun, Marka Olmak, Beta Yayınları. |
Aaker. A, David. Building Strong Brands. New York: The Free Press. Aaker. A, David. Managing Brand Equity. New York: The Free Press Jean Noel Kapferer. Strategic Brand Management. New York: The Free Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 10 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 20 | 80 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA YÖNETİMİ VE İMAJ | PİRY1115024 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi Gabriela Oana Olaru |
Dersin Amacı | Dersinin ana amacı, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri tanıtmak, marka bileşenlerinin ve etkin marka yönetim sürecinin uygulamalı örneklerle anlaşılmasını sağlamak, değişen rekabet koşullarında marka kararlarının işletmenin pazarlama planları içerisindeki yerini ve önemini göstermek, marka yönetiminde karşılaşılabilecek problemleri irdeleyip tartışmak, marka imajının öneminin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka Nedir,Marka Denkliği,Pazar Bölümlendirme,Marka Konumlandırma,Marka Unsurlarının Seçimi,Marka Mimarisi,Marka Mimarisi,Pazarlama Karması ve Marka Denkliği,Pazarlama İletişimi ve Marka Denkliği,Marka Kimliği,Yeni Ürünler ve Marka Genişletme,Marka İmajı ve İtibar Yönetimi,Vaka İncelemeleri ,Vaka İncelemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 14, 16, 9 | A, E, F |
Marka kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 4, 9 | A, F |
İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında uygulamalardan örnekler verir. | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. | 16, 4 | A, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka Nedir | Paylaşılan makalelerin okunması |
2 | Marka Denkliği | Paylaşılan makalelerin okunması |
3 | Pazar Bölümlendirme | Paylaşılan makalelerin okunması |
4 | Marka Konumlandırma | Paylaşılan makalelerin okunması |
5 | Marka Unsurlarının Seçimi | Paylaşılan makalelerin okunması |
6 | Marka Mimarisi | Paylaşılan makalelerin okunması |
7 | Marka Mimarisi | Paylaşılan makalelerin okunması |
8 | Pazarlama Karması ve Marka Denkliği | Paylaşılan makalelerin okunması |
9 | Pazarlama İletişimi ve Marka Denkliği | Paylaşılan makalelerin okunması |
10 | Marka Kimliği | Paylaşılan makalelerin okunması |
11 | Yeni Ürünler ve Marka Genişletme | Paylaşılan makalelerin okunması |
12 | Marka İmajı ve İtibar Yönetimi | Paylaşılan makalelerin okunması |
13 | Vaka İncelemeleri | Vaka sunumlarının hazırlanması |
14 | Vaka İncelemeleri | Vaka sunumlarının hazırlanması |
Kaynak |
Makaleler, Uğur Batı- Stratejik Marka Yönetimi, Brand Valued (Guy Champniss& Fernando Rodos Vila) T. Sabri Erdil, Yeşim Uzun, Marka Olmak, Beta Yayınları. |
Aaker. A, David. Building Strong Brands. New York: The Free Press. Aaker. A, David. Managing Brand Equity. New York: The Free Press Jean Noel Kapferer. Strategic Brand Management. New York: The Free Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | X | |||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |