Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİ VE İMAJPİRY1115024Güz Dönemi3+037
Ders Programı

Pazartesi 17:30-18:15

Pazartesi 18:30-19:15

Pazartesi 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üyesi Gabriela Oana Olaru
Dersin AmacıDersinin ana amacı, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri tanıtmak, marka bileşenlerinin ve etkin marka yönetim sürecinin uygulamalı örneklerle anlaşılmasını sağlamak, değişen rekabet koşullarında marka kararlarının işletmenin pazarlama planları içerisindeki yerini ve önemini göstermek, marka yönetiminde karşılaşılabilecek problemleri irdeleyip tartışmak, marka imajının öneminin anlaşılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Nedir,Marka Denkliği,Pazar Bölümlendirme,Marka Konumlandırma,Marka Unsurlarının Seçimi,Marka Mimarisi,Marka Mimarisi,Pazarlama Karması ve Marka Denkliği,Pazarlama İletişimi ve Marka Denkliği,Marka Kimliği,Yeni Ürünler ve Marka Genişletme,Marka İmajı ve İtibar Yönetimi,Vaka İncelemeleri ,Vaka İncelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 14, 16, 9A, E, F
Marka kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E
Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.10, 16, 9A, E, F
Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 4, 9A, F
İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında uygulamalardan örnekler verir.10, 16, 4, 9A, E
Markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.16, 4A, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka NedirPaylaşılan makalelerin okunması
2Marka DenkliğiPaylaşılan makalelerin okunması
3Pazar BölümlendirmePaylaşılan makalelerin okunması
4Marka KonumlandırmaPaylaşılan makalelerin okunması
5Marka Unsurlarının SeçimiPaylaşılan makalelerin okunması
6Marka MimarisiPaylaşılan makalelerin okunması
7Marka MimarisiPaylaşılan makalelerin okunması
8Pazarlama Karması ve Marka DenkliğiPaylaşılan makalelerin okunması
9Pazarlama İletişimi ve Marka DenkliğiPaylaşılan makalelerin okunması
10Marka KimliğiPaylaşılan makalelerin okunması
11Yeni Ürünler ve Marka GenişletmePaylaşılan makalelerin okunması
12Marka İmajı ve İtibar YönetimiPaylaşılan makalelerin okunması
13Vaka İncelemeleri Vaka sunumlarının hazırlanması
14Vaka İncelemeleriVaka sunumlarının hazırlanması
Kaynak
Makaleler, Uğur Batı- Stratejik Marka Yönetimi, Brand Valued (Guy Champniss& Fernando Rodos Vila) T. Sabri Erdil, Yeşim Uzun, Marka Olmak, Beta Yayınları.
Aaker. A, David. Building Strong Brands. New York: The Free Press. Aaker. A, David. Managing Brand Equity. New York: The Free Press Jean Noel Kapferer. Strategic Brand Management. New York: The Free Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer42080
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)212
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİ VE İMAJPİRY1115024Güz Dönemi3+037
Ders Programı

Pazartesi 17:30-18:15

Pazartesi 18:30-19:15

Pazartesi 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üyesi Gabriela Oana Olaru
Dersin AmacıDersinin ana amacı, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri tanıtmak, marka bileşenlerinin ve etkin marka yönetim sürecinin uygulamalı örneklerle anlaşılmasını sağlamak, değişen rekabet koşullarında marka kararlarının işletmenin pazarlama planları içerisindeki yerini ve önemini göstermek, marka yönetiminde karşılaşılabilecek problemleri irdeleyip tartışmak, marka imajının öneminin anlaşılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Nedir,Marka Denkliği,Pazar Bölümlendirme,Marka Konumlandırma,Marka Unsurlarının Seçimi,Marka Mimarisi,Marka Mimarisi,Pazarlama Karması ve Marka Denkliği,Pazarlama İletişimi ve Marka Denkliği,Marka Kimliği,Yeni Ürünler ve Marka Genişletme,Marka İmajı ve İtibar Yönetimi,Vaka İncelemeleri ,Vaka İncelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 14, 16, 9A, E, F
Marka kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E
Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.10, 16, 9A, E, F
Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 4, 9A, F
İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında uygulamalardan örnekler verir.10, 16, 4, 9A, E
Markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.16, 4A, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka NedirPaylaşılan makalelerin okunması
2Marka DenkliğiPaylaşılan makalelerin okunması
3Pazar BölümlendirmePaylaşılan makalelerin okunması
4Marka KonumlandırmaPaylaşılan makalelerin okunması
5Marka Unsurlarının SeçimiPaylaşılan makalelerin okunması
6Marka MimarisiPaylaşılan makalelerin okunması
7Marka MimarisiPaylaşılan makalelerin okunması
8Pazarlama Karması ve Marka DenkliğiPaylaşılan makalelerin okunması
9Pazarlama İletişimi ve Marka DenkliğiPaylaşılan makalelerin okunması
10Marka KimliğiPaylaşılan makalelerin okunması
11Yeni Ürünler ve Marka GenişletmePaylaşılan makalelerin okunması
12Marka İmajı ve İtibar YönetimiPaylaşılan makalelerin okunması
13Vaka İncelemeleri Vaka sunumlarının hazırlanması
14Vaka İncelemeleriVaka sunumlarının hazırlanması
Kaynak
Makaleler, Uğur Batı- Stratejik Marka Yönetimi, Brand Valued (Guy Champniss& Fernando Rodos Vila) T. Sabri Erdil, Yeşim Uzun, Marka Olmak, Beta Yayınları.
Aaker. A, David. Building Strong Brands. New York: The Free Press. Aaker. A, David. Managing Brand Equity. New York: The Free Press Jean Noel Kapferer. Strategic Brand Management. New York: The Free Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
X
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23