Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM STRATEJİLERİ VE KURAMLARIPİRY1115021Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin reklam modelleri ve reklam stratejilerini kavramasını sağlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Reklama stratejik yaklaşım,Strateji belirleme,AIDA VE DAGMAR MODELİ,MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİ,DAVID BERNSTEIN MODELİ,DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİ,ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ
,Cialdini Modeli- İkna Modeli,Ürün yaşam eğtisi modeli,Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları,Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklam model ve stratejilerini tanımlar12, 13, 9
2. Reklam model ve stratejilerini açıklar13, 16, 9A
3. Reklam model ve stratejilerini değerlendirir. 13, 16, 9
4. Reklam modellerini tanımlar 12, 14, 9A
5. Reklam stratejilerini tanımlar14, 16, 9
6. Reklam oluşturma yöntemlerini örnekler12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklama stratejik yaklaşımİlgili okuma
2Strateji belirlemeİlgili okuma
3AIDA VE DAGMAR MODELİİlgili okuma
4MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİİlgili okuma
5DAVID BERNSTEIN MODELİİlgili okuma
6DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİİlgili okuma
7ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ
İlgili okuma
8Cialdini Modeli- İkna Modeliİlgili okuma
9Ürün yaşam eğtisi modeliİlgili okuma
10Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Jones, John Philip, Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık, MediaCat Kitapları Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat KitaplarıHopkins, Claude, Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık, Yapı Kredi Yayınları
Advertising Theory - 2nd Edition - Shelly Rodgers, ROUTLEGDE

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51575
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)212
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM STRATEJİLERİ VE KURAMLARIPİRY1115021Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin reklam modelleri ve reklam stratejilerini kavramasını sağlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Reklama stratejik yaklaşım,Strateji belirleme,AIDA VE DAGMAR MODELİ,MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİ,DAVID BERNSTEIN MODELİ,DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİ,ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ
,Cialdini Modeli- İkna Modeli,Ürün yaşam eğtisi modeli,Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları,Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklam model ve stratejilerini tanımlar12, 13, 9
2. Reklam model ve stratejilerini açıklar13, 16, 9A
3. Reklam model ve stratejilerini değerlendirir. 13, 16, 9
4. Reklam modellerini tanımlar 12, 14, 9A
5. Reklam stratejilerini tanımlar14, 16, 9
6. Reklam oluşturma yöntemlerini örnekler12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklama stratejik yaklaşımİlgili okuma
2Strateji belirlemeİlgili okuma
3AIDA VE DAGMAR MODELİİlgili okuma
4MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİİlgili okuma
5DAVID BERNSTEIN MODELİİlgili okuma
6DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİİlgili okuma
7ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ
İlgili okuma
8Cialdini Modeli- İkna Modeliİlgili okuma
9Ürün yaşam eğtisi modeliİlgili okuma
10Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Jones, John Philip, Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık, MediaCat Kitapları Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat KitaplarıHopkins, Claude, Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık, Yapı Kredi Yayınları
Advertising Theory - 2nd Edition - Shelly Rodgers, ROUTLEGDE

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
5
Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır.
X
6
Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
7
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
8
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
9
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir.
X
10
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
11
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır.
X
12
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
13
Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir.
15
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
16
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
17
Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
18
Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
19
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:22Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:23