Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM KAMPANYASI SÜRECİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr. Nurdan Taşkıran |
Dersin Amacı | Öğrencinin 'Reklam Kampanyası Süreci' Dersi kapsamında verilen teorik bilgiler ışığında dersi uygulayarak öğrenmesini ve ürününü/ hizmetini kurgulayarak sunması ve aldığı dönütlerden rapor oluşturabilmesini, kampanya üretim sürecini a dan z ye süreci yaşayarak öğrenmesini sağlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersle ilgili bilgiler,beklentiler, ders içerik tanıtımı,sınav türleri,vb ,Reklamcılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve alan jargonu. , Reklamcılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve alan jargonu. ,Reklâm ajansları, organizasyon yapısı; birimler ve görevleri , Ajans işletmeciliği , Reklâmcılıkta araştırma ve plânlama; hedef kitle, tüketim kültürü ve ikna stratejileri; tüketici profilleri, tüketici kültürü, ikna yöntemleri, bilinçaltı reklamcılğı ,VİZE HAFTASI Reklam çalışma çerçevesi görsel bir çalışma halinde sunulmalıdır (ürün hizmet saptama ve teorik çerçevede amaç, hedef planlanması dosyası- vize notu) ,Reklâm kampanyaları süreci- reklâm mecraları, tüketim kültürü ;ikna yöntemleri ; (ödüllü markaların kampanya örnekleri) ,Reklâm kampanyaları süreci- ikna yöntemleri bilinçaltı reklamcılık çeşitleri (kampanya örnekleri),Reklam ikna yöntemleri ; logo, slogan ve ambalaj etkisi; tüketim toplumuna uygulanan stratejiler(kampanyalar) ,Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır.,Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır.,Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır.,Öğrenci kampanya sürecini ürün hizmetle ilgili standını açarak tamamlar ve müşteri görüşlerini alarak ürünle ilgili bir geribildirim raporu hazırlar (final notu).; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reklâm Kampanyası Süreci Dersi sonunda edineceği beceriler;Öğrenciler - Reklam ajansı yapısını, - ajansın görev dağılımını - brief tanımı ve işlevini, - karşı brief hazırlamayı bilir ve anlatabilir. -Bir kampanya kapsamında reklam kampanyası düzenleyebilir, mecrasını seçebilir, iş birliği yapacağı elemanları saptayabilir, hedef kitlesini belirleyebilir, anketlerini hazırlatıp, ambalaj, tasarım, renk, imaj yaratımı,logo ve slogan yaratımını yaratıcı ekiple birlikte gerçekleştirebilir. | 14, 2, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili bilgiler,beklentiler, ders içerik tanıtımı,sınav türleri,vb | |
2 | Reklamcılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve alan jargonu. | |
3 | Reklamcılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve alan jargonu. | Öğrenci dersten önceki gün, önceki ders notlarını tekrar etmelidir. |
4 | Reklâm ajansları, organizasyon yapısı; birimler ve görevleri | |
5 | Ajans işletmeciliği | |
6 | Reklâmcılıkta araştırma ve plânlama; hedef kitle, tüketim kültürü ve ikna stratejileri; tüketici profilleri, tüketici kültürü, ikna yöntemleri, bilinçaltı reklamcılğı | |
7 | VİZE HAFTASI Reklam çalışma çerçevesi görsel bir çalışma halinde sunulmalıdır (ürün hizmet saptama ve teorik çerçevede amaç, hedef planlanması dosyası- vize notu) | |
8 | Reklâm kampanyaları süreci- reklâm mecraları, tüketim kültürü ;ikna yöntemleri ; (ödüllü markaların kampanya örnekleri) | Öğrenci derse gelmeden önce popüler kampanyalardan birini, reklam filmlerini,afişlerini, varsa ürün /hizmet,piyasa sürecini internetten saptamalı ve görsel sunum haline getirmeli |
9 | Reklâm kampanyaları süreci- ikna yöntemleri bilinçaltı reklamcılık çeşitleri (kampanya örnekleri) | |
10 | Reklam ikna yöntemleri ; logo, slogan ve ambalaj etkisi; tüketim toplumuna uygulanan stratejiler(kampanyalar) | Reklam Kampanya örnekleri |
11 | Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır. | Öğrenci önceden tüm tasarımını ve planladıklarını derste detaylı olarak bir yöntem kapsamnıda sunmalıdır; Tanıtım broşürü, afişi ve ürünü etiketli, ambalajlı,satışa hazır ( stantta sunulmaya hazır) hale getirmelidir. |
12 | Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır. | Öğrenci önceden tüm tasarımını ve planladıklarını derste detaylı olarak bir yöntem kapsamnıda sunmalıdır; Tanıtım broşürü, afişi ve ürünü etiketli, ambalajlı,satışa hazır ( stantta sunulmaya hazır) hale getirmelidir. |
13 | Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır. | Öğrenci önceden tüm tasarımını ve planladıklarını derste detaylı olarak bir yöntem kapsamnıda sunmalıdır; Tanıtım broşürü, afişi ve ürünü etiketli, ambalajlı,satışa hazır ( stantta sunulmaya hazır) hale getirmelidir. |
14 | Öğrenci kampanya sürecini ürün hizmetle ilgili standını açarak tamamlar ve müşteri görüşlerini alarak ürünle ilgili bir geribildirim raporu hazırlar (final notu). |
Kaynak |
Çeşitli makaleler ve reklam kampanya süreçlerini konu alan kitaplar özellikle reklam firmaları kampanya süreçleri perde arkaları hikayeleri birimleri ekipleri: ödüllü reklamlar ve kampanya süreçleri, web sayfalarından takip İletişim Olarak Reklamcılık- Gillian Dyer 99 Soruda Reklamcılık- N.Taşkıran -Recep Yılmaz Reklamcılığın Temel Kavramları- Sözlük Reklam Terimleri Sözlüğü MEB- Reklamcılıkta Planlama -Ank 2012 MEB- Reklamcılıkta Araştırma-Ank 2008 Nurdan Taşkıran YL ders notları |
Dünyaca ünlü reklam firmaları veya işverenlerinin web sayfalarındaki reklam filmleri ve verilen bilgiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 50 | 100 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM KAMPANYASI SÜRECİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr. Nurdan Taşkıran |
Dersin Amacı | Öğrencinin 'Reklam Kampanyası Süreci' Dersi kapsamında verilen teorik bilgiler ışığında dersi uygulayarak öğrenmesini ve ürününü/ hizmetini kurgulayarak sunması ve aldığı dönütlerden rapor oluşturabilmesini, kampanya üretim sürecini a dan z ye süreci yaşayarak öğrenmesini sağlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersle ilgili bilgiler,beklentiler, ders içerik tanıtımı,sınav türleri,vb ,Reklamcılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve alan jargonu. , Reklamcılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve alan jargonu. ,Reklâm ajansları, organizasyon yapısı; birimler ve görevleri , Ajans işletmeciliği , Reklâmcılıkta araştırma ve plânlama; hedef kitle, tüketim kültürü ve ikna stratejileri; tüketici profilleri, tüketici kültürü, ikna yöntemleri, bilinçaltı reklamcılğı ,VİZE HAFTASI Reklam çalışma çerçevesi görsel bir çalışma halinde sunulmalıdır (ürün hizmet saptama ve teorik çerçevede amaç, hedef planlanması dosyası- vize notu) ,Reklâm kampanyaları süreci- reklâm mecraları, tüketim kültürü ;ikna yöntemleri ; (ödüllü markaların kampanya örnekleri) ,Reklâm kampanyaları süreci- ikna yöntemleri bilinçaltı reklamcılık çeşitleri (kampanya örnekleri),Reklam ikna yöntemleri ; logo, slogan ve ambalaj etkisi; tüketim toplumuna uygulanan stratejiler(kampanyalar) ,Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır.,Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır.,Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır.,Öğrenci kampanya sürecini ürün hizmetle ilgili standını açarak tamamlar ve müşteri görüşlerini alarak ürünle ilgili bir geribildirim raporu hazırlar (final notu).; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Reklâm Kampanyası Süreci Dersi sonunda edineceği beceriler;Öğrenciler - Reklam ajansı yapısını, - ajansın görev dağılımını - brief tanımı ve işlevini, - karşı brief hazırlamayı bilir ve anlatabilir. -Bir kampanya kapsamında reklam kampanyası düzenleyebilir, mecrasını seçebilir, iş birliği yapacağı elemanları saptayabilir, hedef kitlesini belirleyebilir, anketlerini hazırlatıp, ambalaj, tasarım, renk, imaj yaratımı,logo ve slogan yaratımını yaratıcı ekiple birlikte gerçekleştirebilir. | 14, 2, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili bilgiler,beklentiler, ders içerik tanıtımı,sınav türleri,vb | |
2 | Reklamcılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve alan jargonu. | |
3 | Reklamcılıkta kullanılan kavramlar, terimler ve alan jargonu. | Öğrenci dersten önceki gün, önceki ders notlarını tekrar etmelidir. |
4 | Reklâm ajansları, organizasyon yapısı; birimler ve görevleri | |
5 | Ajans işletmeciliği | |
6 | Reklâmcılıkta araştırma ve plânlama; hedef kitle, tüketim kültürü ve ikna stratejileri; tüketici profilleri, tüketici kültürü, ikna yöntemleri, bilinçaltı reklamcılğı | |
7 | VİZE HAFTASI Reklam çalışma çerçevesi görsel bir çalışma halinde sunulmalıdır (ürün hizmet saptama ve teorik çerçevede amaç, hedef planlanması dosyası- vize notu) | |
8 | Reklâm kampanyaları süreci- reklâm mecraları, tüketim kültürü ;ikna yöntemleri ; (ödüllü markaların kampanya örnekleri) | Öğrenci derse gelmeden önce popüler kampanyalardan birini, reklam filmlerini,afişlerini, varsa ürün /hizmet,piyasa sürecini internetten saptamalı ve görsel sunum haline getirmeli |
9 | Reklâm kampanyaları süreci- ikna yöntemleri bilinçaltı reklamcılık çeşitleri (kampanya örnekleri) | |
10 | Reklam ikna yöntemleri ; logo, slogan ve ambalaj etkisi; tüketim toplumuna uygulanan stratejiler(kampanyalar) | Reklam Kampanya örnekleri |
11 | Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır. | Öğrenci önceden tüm tasarımını ve planladıklarını derste detaylı olarak bir yöntem kapsamnıda sunmalıdır; Tanıtım broşürü, afişi ve ürünü etiketli, ambalajlı,satışa hazır ( stantta sunulmaya hazır) hale getirmelidir. |
12 | Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır. | Öğrenci önceden tüm tasarımını ve planladıklarını derste detaylı olarak bir yöntem kapsamnıda sunmalıdır; Tanıtım broşürü, afişi ve ürünü etiketli, ambalajlı,satışa hazır ( stantta sunulmaya hazır) hale getirmelidir. |
13 | Kampanya yaratım süreci bireysel uygulamaları- öğrenci bu seviyede kampanyasını yapacağı ürün/ hizmet için mecra belirlemeleri, anketler, hedef kitle araştırmaları; marka , slogan arayışları; afiş tarasım, yaratıcı bakış geliştirmeli ve dönem sonu standını açarak ürününü sunmalıdır. Ürün/ hizmet gerek ambalajı, web sayfası, gerek etiketi veya posteri, el ilanları, yayın mecralarıyla,brifiyle, özet çalışma sunum kitapçığıyla, tanıtım broşürüyle vs tam bir kampanya sürecini ortaya koymalıdır. | Öğrenci önceden tüm tasarımını ve planladıklarını derste detaylı olarak bir yöntem kapsamnıda sunmalıdır; Tanıtım broşürü, afişi ve ürünü etiketli, ambalajlı,satışa hazır ( stantta sunulmaya hazır) hale getirmelidir. |
14 | Öğrenci kampanya sürecini ürün hizmetle ilgili standını açarak tamamlar ve müşteri görüşlerini alarak ürünle ilgili bir geribildirim raporu hazırlar (final notu). |
Kaynak |
Çeşitli makaleler ve reklam kampanya süreçlerini konu alan kitaplar özellikle reklam firmaları kampanya süreçleri perde arkaları hikayeleri birimleri ekipleri: ödüllü reklamlar ve kampanya süreçleri, web sayfalarından takip İletişim Olarak Reklamcılık- Gillian Dyer 99 Soruda Reklamcılık- N.Taşkıran -Recep Yılmaz Reklamcılığın Temel Kavramları- Sözlük Reklam Terimleri Sözlüğü MEB- Reklamcılıkta Planlama -Ank 2012 MEB- Reklamcılıkta Araştırma-Ank 2008 Nurdan Taşkıran YL ders notları |
Dünyaca ünlü reklam firmaları veya işverenlerinin web sayfalarındaki reklam filmleri ve verilen bilgiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Pazarlama İletişiminin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Reklamı da içeren biçimde pazarlama iletişimi ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir. | ||||||
5 | Pazarlama ve Reklamcılık alanında teorik ve pratik bilgiler edinir ve bu bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Reklam ve Pazarlama İletişimine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
9 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında karşılaşacağı karmaşık sorunlarla ilgili sorumluluk alır ve çözüm üretir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
11 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında bulunan kişilere ya da alan dışındaki kişilere kendi çalışmalarını ya da güncel bilgileri yazılı ve sözlü olarak anlatır. | ||||||
12 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği zamanlarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerekirse değiştirir ya da geliştirir. | ||||||
15 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
16 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
17 | Pazarlama İletişimi ve reklamcılık alanında stratejiler geliştirir, uygular ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
18 | Alanında edindiği bilgi ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
19 | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili verileri toplar, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |