Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOTERAPİ UYGULAMALARI | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | - Bilişsel-davranışçı görüşme ve değerlendirme süreçleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak - Hipotetik vaka formülasyon uygulamaları aracılığıyla tedavi planı geliştirme becerileri kazanmak - Hipotetik vaka örnekleri ve müdahaleler aracılığıyla uygulama becerileri kazanmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişsel-Davranışçı Terapi – Teoriye Genel Bakış,Bilişsel-Davranışçı Görüşme ve Değerlendirme Süreçleri,İlk Görüşme Uygulamaları,Sokratik Sorgulama Yöntemi ,Panik ve Yaygın Anksiyete Bozuklukları ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım ,Psikoterapi Teknikleri,Sosyal Fobi ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım,Psikoterapi Teknikleri,Obsesif-Kompulsif Bozukluk ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım ,Psikoterapi Teknikleri,Depresyon ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım,Psikoterapi Teknikleri,Yeme Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Psikoterapi Teknikleri,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders kapsamında öğrenci, psikoterapi uygulamalarındaki etik ilke ve kuralları uygulayabilme ve tedavi planı oluşturabilme özelliklerini kazanmaktadır. | 1, 12, 14, 18, 2, 3, 4, 7, 8 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilişsel-Davranışçı Terapi – Teoriye Genel Bakış | Bilişsel Davranışçı Terapi - Bölüm 1 ve 2 |
2 | Bilişsel-Davranışçı Görüşme ve Değerlendirme Süreçleri | Bilişsel Davranışçı Terapi - Bölüm 3 ve 4 * Bilişsel Davranışçı Terapiler - Bölüm 1 |
3 | İlk Görüşme Uygulamaları | |
4 | Sokratik Sorgulama Yöntemi | Bilişsel-Davranışçı Terapiler – Ek A ve B |
5 | Panik ve Yaygın Anksiyete Bozuklukları ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım | Bilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 5 Clinical Handbook of Psychological Disorders – Chp 1 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 7 |
6 | Psikoterapi Teknikleri | Panik ve Yaygın Anksiyete Bozuklukları ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım |
7 | Sosyal Fobi ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım | Bilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 3 Clinical Handbook of Psychological Disorders – Chp 3 |
8 | Psikoterapi Teknikleri | Sosyal Fobi ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım |
9 | Obsesif-Kompulsif Bozukluk ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım | Bilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 4 Clinical Handbook of Psychological Disorders – Chp 4 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 8 |
10 | Psikoterapi Teknikleri | Obsesif-Kompulsif Bozukluk ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım |
11 | Depresyon ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım | Bilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 2 Clinical Handbook of Psychological Disorders – Chp 6&7&8 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 6 |
12 | Psikoterapi Teknikleri | Depresyon ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım |
13 | Yeme Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım | Bilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 7 Clinical Handbook of Psychological Disorders – Chp 14 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 13&14 |
14 | Psikoterapi Teknikleri | Yeme Bozuklukları ve Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. New York, NY: Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. New York, NY: Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. & Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. - Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M. & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. |
- Osborne, R. E., Lafuze, J. E. & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. New York, NY: Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
0 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
0 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |