Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PSİKOLOJİDE GÜNCEL KONULAR | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile klinik psikoloji alanındaki araştırma ve uygulamaların güncel olarak incelenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; danışan-terapist tercihleri,kuramlarüstü model,klinik psikolojide duygu düzenleme (psikopatoloji),klinik psikolojide duygu düzenleme (psikoterapi),psikoterapide teknoloji,kendine yardım,pozitif psikoloji, öz-şefkat ve bilinçli farkındalık,çağdaş psikodinamik terapi,psikodinamik terapi etkililik,psikodinamik terapi vaka formulasyonu,psikodinamik terapi vaka formulasyonu değerlendirme,psikodinamik terapi vaka formulasyonu defanslar,psikodinamik terapi vaka formulasyonu duygudurum,psikodinamik terapi vaka formulasyonu ilişki paternleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Derste klinik psikoloji ve psikoterapi alanındaki son gelişmeler takip edilecektir. | C | |
Eleştirel ve araştırmacı bir yaklaşım ile klinik psikoloji alanında en güncel konular üzerinde değerlendirmeler yapılacaktır. | C |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | danışan-terapist tercihleri | |
2 | kuramlarüstü model | |
3 | klinik psikolojide duygu düzenleme (psikopatoloji) | |
4 | klinik psikolojide duygu düzenleme (psikoterapi) | |
5 | psikoterapide teknoloji | |
6 | kendine yardım | |
7 | pozitif psikoloji, öz-şefkat ve bilinçli farkındalık | |
8 | çağdaş psikodinamik terapi | |
9 | psikodinamik terapi etkililik | |
10 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu | |
11 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu değerlendirme | |
12 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu defanslar | |
13 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu duygudurum | |
14 | psikodinamik terapi vaka formulasyonu ilişki paternleri |
Kaynak |
Psikoterapide Güncel Konular Editör: Orçun Yorulmaz Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık |
makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | ||||||
0 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
0 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
0 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |