Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK STAJ-II-Bahar Dönemi0+633
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrenciler, anlaşmalı olunan kurum ve merkezlerde bir dönem boyunca dış stajlarını yapmaktadırlar. Üniversite dışında bir staj deneyimi ile öğrencilerin iç stajlarının yanı sıra meslek hayatında farklı deneyimler kazanmaları, çeşitli vakalar görmeleri ve vaka toplantılarına katılarak iç staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkiyi temellendirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vakalarla, danışanlarla, ilgilenirken izlenecek kriterlere dair ekstra bir bakış açısı sunar.10, 13, 16, 4, 5A
Kurum dışı vaka toplantıları vasıtasıyla danışan problemlerini karşılaştırır.10, 13, 16, 4, 5A
Kurum içi staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkinin temellerini düzenler.10, 13, 16, 4, 5A
Psikoterapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanımı oluşturur.10, 13, 16, 4, 5A
Vaka çalışmaları vasıtasıyla psikoterapi sürecine etki eden durumları tartışır.10, 13, 16, 4, 5A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
2Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
3Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
4Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
5Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
6Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
7Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
8Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
9Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
10Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
11Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
12Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
12Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
13Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
14Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
Kaynak
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. ve Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E., & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21484
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK STAJ-II-Bahar Dönemi0+633
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrenciler, anlaşmalı olunan kurum ve merkezlerde bir dönem boyunca dış stajlarını yapmaktadırlar. Üniversite dışında bir staj deneyimi ile öğrencilerin iç stajlarının yanı sıra meslek hayatında farklı deneyimler kazanmaları, çeşitli vakalar görmeleri ve vaka toplantılarına katılarak iç staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkiyi temellendirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vakalarla, danışanlarla, ilgilenirken izlenecek kriterlere dair ekstra bir bakış açısı sunar.10, 13, 16, 4, 5A
Kurum dışı vaka toplantıları vasıtasıyla danışan problemlerini karşılaştırır.10, 13, 16, 4, 5A
Kurum içi staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkinin temellerini düzenler.10, 13, 16, 4, 5A
Psikoterapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanımı oluşturur.10, 13, 16, 4, 5A
Vaka çalışmaları vasıtasıyla psikoterapi sürecine etki eden durumları tartışır.10, 13, 16, 4, 5A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma
2Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
3Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
4Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
5Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
6Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
7Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
8Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
9Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
10Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
11Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
12Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
12Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
13Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
14Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışmaKurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar
Kaynak
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. ve Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E., & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:07