Dersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama araçları ile ilgili konularda
öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Ürün,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması,Uluslararası Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar.
10, 12, 13, 16, 37, 4, 9
A
2. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A, D, E, G
3. Pazarlama bileşenlerini açıklar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
4. Pazar türlerini sınıflar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A, D, E, G
5. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
6. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır
10, 12, 13, 37, 4, 9
A, D, E, G
7. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3
Pazarlama Araştırması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5
Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7
Ürün
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8
Fiyat ve Tutundurma
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10
Reklam ve Halkla İlişkiler
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12
Dağıtım
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13
Hizmet Pazarlaması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14
Uluslararası Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, powerpoint sunumlarMehmet Karafakioğlu, Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları.
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Yayınevi
Pazarlama Yönetimi - Philip Kotler, Beta Yayınevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
3
14
42
Rehberli Problem Çözme
5
10
50
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
10
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
5
10
Proje Sunumu / Seminer
1
15
15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
5
5
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
1
5
5
Toplam İş Yükü (Saat)
177
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(177/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama araçları ile ilgili konularda
öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Ürün,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması,Uluslararası Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar.
10, 12, 13, 16, 37, 4, 9
A
2. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A, D, E, G
3. Pazarlama bileşenlerini açıklar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
4. Pazar türlerini sınıflar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A, D, E, G
5. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
6. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır
10, 12, 13, 37, 4, 9
A, D, E, G
7. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3
Pazarlama Araştırması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5
Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7
Ürün
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8
Fiyat ve Tutundurma
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10
Reklam ve Halkla İlişkiler
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12
Dağıtım
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13
Hizmet Pazarlaması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14
Uluslararası Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, powerpoint sunumlarMehmet Karafakioğlu, Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları.
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Yayınevi
Pazarlama Yönetimi - Philip Kotler, Beta Yayınevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.