Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pazarlamanın önemli konularından biri olan tüketici davranışı alanında öğrencilere temel bilgi düzeyinde yer alan konuları aktarmak; ve algılama, öğrenme, motivasyon, kişilik, tutum, karar verme gibi çeşitli tüketici davranışı konularında öğrencilere bütünsel bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü,Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş,Algı,Öğrenme ve Bellek,Motivasyon ve Duygu,Benlik ve Cinsiyet Kimliği,Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler,Tutumlar ve İkna Edici İletişim,Karar Verme,Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma,Grup Etkileri ve Sosyal Medya,Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür,Tüketici Refahı ve Sosyal Refah; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışı konu kapsamını açıklar | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.1. Algılama, öğrenme ve bellek, motivasyon ve duygu gibi konuları açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.2. Tüketici karar verme sürecini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.3. Tüketiciyi etkileyen çevresel faktörleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışını etkileyen içsel etkileri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | |
2.1. Algı kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Öğrenme kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Hafıza kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.4. Motivasyon kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.5. Duygu/his kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici davranışını etkileyen kişisel etkileri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.1. Kişilik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.3. Kişilik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4. Yaşam biçimi kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4. Cinsel kimlik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.5. Değerler kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4. Tüketicilerin ürünleri seçme ve kullanmasıyla ilgili süreçleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.1. Tüketicilerin ürün seçim süreçlerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.2. Tüketicilerin ürünleri satın alması, kullanması ve elden çıkarmasını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.3. Paylaşım ekonomisi kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5. Tüketiciyi sosyal ve kültürel çevre açısından değerlendirir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.1. Tüketicileri etkileyen grup etkilerini ve sosyal medyayı açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.2. Gelir ve sosyal sınıf konularını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.3. Kültür ve alt kültür konularını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü | |
3 | Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş | |
4 | Algı | Önceki hafta içeriğinin çalışılması |
5 | Öğrenme ve Bellek | Önceki hafta içeriğinin çalışılması |
6 | Motivasyon ve Duygu | Önceki hafta içeriğinin çalışılması |
7 | Benlik ve Cinsiyet Kimliği | |
8 | Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler | Önceki hafta içeriğinin çalışılması |
9 | Tutumlar ve İkna Edici İletişim | |
10 | Karar Verme | |
11 | Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma | |
12 | Grup Etkileri ve Sosyal Medya | |
13 | Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür | |
14 | Tüketici Refahı ve Sosyal Refah |
Kaynak |
1. "Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition - 13th Edition" - Michael R. Solomon - Pearson 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | |||||
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | X | |||||
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | |||||
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | X | |||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | |||||
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 42 | 126 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 9 | 10 | 90 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 256 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pazarlamanın önemli konularından biri olan tüketici davranışı alanında öğrencilere temel bilgi düzeyinde yer alan konuları aktarmak; ve algılama, öğrenme, motivasyon, kişilik, tutum, karar verme gibi çeşitli tüketici davranışı konularında öğrencilere bütünsel bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü,Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş,Algı,Öğrenme ve Bellek,Motivasyon ve Duygu,Benlik ve Cinsiyet Kimliği,Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler,Tutumlar ve İkna Edici İletişim,Karar Verme,Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma,Grup Etkileri ve Sosyal Medya,Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür,Tüketici Refahı ve Sosyal Refah; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışı konu kapsamını açıklar | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.1. Algılama, öğrenme ve bellek, motivasyon ve duygu gibi konuları açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.2. Tüketici karar verme sürecini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.3. Tüketiciyi etkileyen çevresel faktörleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışını etkileyen içsel etkileri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | |
2.1. Algı kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Öğrenme kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2. Hafıza kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.4. Motivasyon kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.5. Duygu/his kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici davranışını etkileyen kişisel etkileri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.1. Kişilik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.3. Kişilik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4. Yaşam biçimi kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4. Cinsel kimlik kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.5. Değerler kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4. Tüketicilerin ürünleri seçme ve kullanmasıyla ilgili süreçleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.1. Tüketicilerin ürün seçim süreçlerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.2. Tüketicilerin ürünleri satın alması, kullanması ve elden çıkarmasını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.3. Paylaşım ekonomisi kavramını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5. Tüketiciyi sosyal ve kültürel çevre açısından değerlendirir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.1. Tüketicileri etkileyen grup etkilerini ve sosyal medyayı açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.2. Gelir ve sosyal sınıf konularını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.3. Kültür ve alt kültür konularını açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü | |
3 | Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş | |
4 | Algı | Önceki hafta içeriğinin çalışılması |
5 | Öğrenme ve Bellek | Önceki hafta içeriğinin çalışılması |
6 | Motivasyon ve Duygu | Önceki hafta içeriğinin çalışılması |
7 | Benlik ve Cinsiyet Kimliği | |
8 | Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler | Önceki hafta içeriğinin çalışılması |
9 | Tutumlar ve İkna Edici İletişim | |
10 | Karar Verme | |
11 | Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma | |
12 | Grup Etkileri ve Sosyal Medya | |
13 | Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür | |
14 | Tüketici Refahı ve Sosyal Refah |
Kaynak |
1. "Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition - 13th Edition" - Michael R. Solomon - Pearson 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | |||||
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | X | |||||
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | |||||
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | X | |||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | |||||
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |