Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞIBUSY1215134Bahar Dönemi3+039
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı pazarlamanın önemli konularından biri olan tüketici davranışı alanında öğrencilere temel bilgi düzeyinde yer alan konuları aktarmak; ve algılama, öğrenme, motivasyon, kişilik, tutum, karar verme gibi çeşitli tüketici davranışı konularında öğrencilere bütünsel bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü,Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş,Algı,Öğrenme ve Bellek,Motivasyon ve Duygu,Benlik ve Cinsiyet Kimliği,Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler,Tutumlar ve İkna Edici İletişim,Karar Verme,Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma,Grup Etkileri ve Sosyal Medya,Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür,Tüketici Refahı ve Sosyal Refah; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tüketici davranışı konu kapsamını açıklar10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Algılama, öğrenme ve bellek, motivasyon ve duygu gibi konuları açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Tüketici karar verme sürecini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Tüketiciyi etkileyen çevresel faktörleri açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2. Tüketici davranışını etkileyen içsel etkileri açıklar.10, 12, 13, 16, 9
2.1. Algı kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Öğrenme kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Hafıza kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.4. Motivasyon kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.5. Duygu/his kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3. Tüketici davranışını etkileyen kişisel etkileri açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. Kişilik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.3. Kişilik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.4. Yaşam biçimi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.4. Cinsel kimlik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.5. Değerler kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4. Tüketicilerin ürünleri seçme ve kullanmasıyla ilgili süreçleri açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Tüketicilerin ürün seçim süreçlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Tüketicilerin ürünleri satın alması, kullanması ve elden çıkarmasını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.3. Paylaşım ekonomisi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5. Tüketiciyi sosyal ve kültürel çevre açısından değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Tüketicileri etkileyen grup etkilerini ve sosyal medyayı açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Gelir ve sosyal sınıf konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.3. Kültür ve alt kültür konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş
2Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü
3Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş
4AlgıÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
5Öğrenme ve BellekÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
6Motivasyon ve DuyguÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
7Benlik ve Cinsiyet Kimliği
8Kişilik, Yaşam Stilleri ve DeğerlerÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
9Tutumlar ve İkna Edici İletişim
10Karar Verme
11Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma
12Grup Etkileri ve Sosyal Medya
13Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür
14Tüketici Refahı ve Sosyal Refah
Kaynak
1. "Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition - 13th Edition" - Michael R. Solomon - Pearson 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati342126
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı41040
Genel Sınav ve Hazırlığı91090
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞIBUSY1215134Bahar Dönemi3+039
Ders Programı

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı pazarlamanın önemli konularından biri olan tüketici davranışı alanında öğrencilere temel bilgi düzeyinde yer alan konuları aktarmak; ve algılama, öğrenme, motivasyon, kişilik, tutum, karar verme gibi çeşitli tüketici davranışı konularında öğrencilere bütünsel bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü,Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş,Algı,Öğrenme ve Bellek,Motivasyon ve Duygu,Benlik ve Cinsiyet Kimliği,Kişilik, Yaşam Stilleri ve Değerler,Tutumlar ve İkna Edici İletişim,Karar Verme,Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma,Grup Etkileri ve Sosyal Medya,Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür,Tüketici Refahı ve Sosyal Refah; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tüketici davranışı konu kapsamını açıklar10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Algılama, öğrenme ve bellek, motivasyon ve duygu gibi konuları açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Tüketici karar verme sürecini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Tüketiciyi etkileyen çevresel faktörleri açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2. Tüketici davranışını etkileyen içsel etkileri açıklar.10, 12, 13, 16, 9
2.1. Algı kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Öğrenme kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Hafıza kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.4. Motivasyon kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.5. Duygu/his kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3. Tüketici davranışını etkileyen kişisel etkileri açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. Kişilik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.3. Kişilik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.4. Yaşam biçimi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.4. Cinsel kimlik kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
3.5. Değerler kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4. Tüketicilerin ürünleri seçme ve kullanmasıyla ilgili süreçleri açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. Tüketicilerin ürün seçim süreçlerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Tüketicilerin ürünleri satın alması, kullanması ve elden çıkarmasını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.3. Paylaşım ekonomisi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5. Tüketiciyi sosyal ve kültürel çevre açısından değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Tüketicileri etkileyen grup etkilerini ve sosyal medyayı açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Gelir ve sosyal sınıf konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.3. Kültür ve alt kültür konularını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş
2Pazarlamanın İlkeleri Dersinden Tüketici Davranışı Bölümü
3Satın Alma, Sahip Olma ve Var Oluş - Tüketici Davranışına Giriş
4AlgıÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
5Öğrenme ve BellekÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
6Motivasyon ve DuyguÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
7Benlik ve Cinsiyet Kimliği
8Kişilik, Yaşam Stilleri ve DeğerlerÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
9Tutumlar ve İkna Edici İletişim
10Karar Verme
11Satın Alma, Kullanma ve Elden Çıkarma
12Grup Etkileri ve Sosyal Medya
13Gelir ve Sosyal Sınıf / Alt Kültürler / Kültür
14Tüketici Refahı ve Sosyal Refah
Kaynak
1. "Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition - 13th Edition" - Michael R. Solomon - Pearson 2. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong 3. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Keller, Pearson, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:02Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:04