Pazarlama alanındaki temel bilgilerin tekrar edilip sentezlenerek, pazarlama yönetimi alanındaki karar verme sürecine destek olacak şekilde yapısal sonuçlara dönüştürülmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pazarlama Stratejisi: Temel Kavramlar,Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler,Küresel Sosyo-Kültürel Çevre,Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri,Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması,Markalama Stratejileri,Küresel ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma,Pazarlar için Ürün Geliştirme ve Yenilik,Reklamcılık Stratejileri,Satış Yönetim Stratejileri,Pazarlarda Fiyatlama Süreci,Pazarlarda Dağıtım Stratejisi ve Küresel Lojistik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade eder.
10, 13, 16, 9
A
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.
10, 13, 16, 9
A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 13, 16, 9
A
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısını düzenler.
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.
10, 13, 16, 9
A
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.
10, 13, 16, 9
A
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.
10, 13, 16, 9
A
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
4.1. Ürün bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pazarlama Stratejisi: Temel Kavramlar
2
Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
3
Küresel Sosyo-Kültürel Çevre
4
Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri
5
Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
6
Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması
7
Markalama Stratejileri
9
Küresel ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma
10
Pazarlar için Ürün Geliştirme ve Yenilik
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
11
Reklamcılık Stratejileri
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
12
Satış Yönetim Stratejileri
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
13
Pazarlarda Fiyatlama Süreci
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
14
Pazarlarda Dağıtım Stratejisi ve Küresel Lojistik
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
Kaynak
1. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong. 2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller,Alexander Chernev 3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
3
42
126
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
4
10
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
9
10
90
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİ
BUSY1113583
Güz Dönemi
3+0
3
9
Ders Programı
Perşembe 15:30-16:15
Perşembe 16:30-17:15
Perşembe 17:30-18:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Pazarlama alanındaki temel bilgilerin tekrar edilip sentezlenerek, pazarlama yönetimi alanındaki karar verme sürecine destek olacak şekilde yapısal sonuçlara dönüştürülmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pazarlama Stratejisi: Temel Kavramlar,Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler,Küresel Sosyo-Kültürel Çevre,Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri,Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması,Markalama Stratejileri,Küresel ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma,Pazarlar için Ürün Geliştirme ve Yenilik,Reklamcılık Stratejileri,Satış Yönetim Stratejileri,Pazarlarda Fiyatlama Süreci,Pazarlarda Dağıtım Stratejisi ve Küresel Lojistik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade eder.
10, 13, 16, 9
A
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.
10, 13, 16, 9
A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 13, 16, 9
A
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısını düzenler.
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.
10, 13, 16, 9
A
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.
10, 13, 16, 9
A
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.
10, 13, 16, 9
A
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
4.1. Ürün bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pazarlama Stratejisi: Temel Kavramlar
2
Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
3
Küresel Sosyo-Kültürel Çevre
4
Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri
5
Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
6
Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması
7
Markalama Stratejileri
9
Küresel ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma
10
Pazarlar için Ürün Geliştirme ve Yenilik
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
11
Reklamcılık Stratejileri
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
12
Satış Yönetim Stratejileri
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
13
Pazarlarda Fiyatlama Süreci
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
14
Pazarlarda Dağıtım Stratejisi ve Küresel Lojistik
Önceki hafta içeriğinin çalışılması
Kaynak
1. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong. 2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller,Alexander Chernev 3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.