Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİBUSY1113583Güz Dönemi3+039
Ders Programı

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Perşembe 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPazarlama alanındaki temel bilgilerin tekrar edilip sentezlenerek, pazarlama yönetimi alanındaki karar verme sürecine destek olacak şekilde yapısal sonuçlara dönüştürülmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Stratejisi: Temel Kavramlar,Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler,Küresel Sosyo-Kültürel Çevre,Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri,Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması,Markalama Stratejileri,Küresel ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma,Pazarlar için Ürün Geliştirme ve Yenilik,Reklamcılık Stratejileri,Satış Yönetim Stratejileri,Pazarlarda Fiyatlama Süreci,Pazarlarda Dağıtım Stratejisi ve Küresel Lojistik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade eder.10, 13, 16, 9A
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.10, 13, 16, 9A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.10, 13, 16, 9A
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısını düzenler.10, 13, 16, 9A
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 13, 16, 9A
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Stratejisi: Temel Kavramlar
2Pazarlamayı Etkileyen Çevresel FaktörlerÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
3Küresel Sosyo-Kültürel Çevre
4Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri
5Pazar Seçme Kararları ve Giriş StratejileriÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
6Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması
7Markalama Stratejileri
9Küresel ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma
10Pazarlar için Ürün Geliştirme ve YenilikÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
11Reklamcılık StratejileriÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
12Satış Yönetim StratejileriÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
13Pazarlarda Fiyatlama SüreciÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
14Pazarlarda Dağıtım Stratejisi ve Küresel LojistikÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
Kaynak
1. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong. 2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller,Alexander Chernev 3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati342126
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı41040
Genel Sınav ve Hazırlığı91090
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİBUSY1113583Güz Dönemi3+039
Ders Programı

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Perşembe 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPazarlama alanındaki temel bilgilerin tekrar edilip sentezlenerek, pazarlama yönetimi alanındaki karar verme sürecine destek olacak şekilde yapısal sonuçlara dönüştürülmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Stratejisi: Temel Kavramlar,Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler,Küresel Sosyo-Kültürel Çevre,Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri,Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması,Markalama Stratejileri,Küresel ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma,Pazarlar için Ürün Geliştirme ve Yenilik,Reklamcılık Stratejileri,Satış Yönetim Stratejileri,Pazarlarda Fiyatlama Süreci,Pazarlarda Dağıtım Stratejisi ve Küresel Lojistik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade eder.10, 13, 16, 9A
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.10, 13, 16, 9A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.10, 13, 16, 9A
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısını düzenler.10, 13, 16, 9A
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 13, 16, 9A
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Stratejisi: Temel Kavramlar
2Pazarlamayı Etkileyen Çevresel FaktörlerÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
3Küresel Sosyo-Kültürel Çevre
4Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri
5Pazar Seçme Kararları ve Giriş StratejileriÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
6Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması
7Markalama Stratejileri
9Küresel ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma
10Pazarlar için Ürün Geliştirme ve YenilikÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
11Reklamcılık StratejileriÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
12Satış Yönetim StratejileriÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
13Pazarlarda Fiyatlama SüreciÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
14Pazarlarda Dağıtım Stratejisi ve Küresel LojistikÖnceki hafta içeriğinin çalışılması
Kaynak
1. Principles of Marketing, 18th edition, Pearson, 2021, Philip Kotler & Gary Armstrong. 2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller,Alexander Chernev 3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
1
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
1
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
1
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
1
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
2
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
2
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
2
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
2
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
3
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:02Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:04