Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YÖNETİM MUHASEBESİ VE DENETİM | BUSY1113577 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders denetim konusuna teorik ve uygulama yönlerinden yaklaşır. Dersin amacı, denetçilerin görevlerinin ve sorumluluklarının, farklı denetim uygulamalarının, denetim çalışma kağıtlarının, denetim raporunun hazırlanma sürecinin, finansal tabloların denetiminin Uluslararası Denetim Standartları'na da uygun olarak öğrencilere anlatılmasıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Uluslararası Denetim Standartları,Denetim İşlevi
,Denetim İşlevi
,Bağımsız Denetçinin Görevleri
,Denetçinin Meslek Ahlakı, Denetim Raporunun Hazırlanmasında Denetçinin Sorumlulukları,Denetim Türleri,Risk Değerlendirme
,İç Kontrol,Hile ve Yolsuzluk,Sunum: Örnek Vakalar
,Dönemin gözden geçirilmesi,Denetim Vaka Analizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler dersin sonunda muhasebe denetimi ile ilgili teorik bilgilere hakim olur. | 9 | A |
2. Öğrenciler dersin sonunda denetimin iş hayatında uygulama alanlarını ve çerçevesini anlar. | 9 | A |
3. Öğrenciler dersin sonunda denetim mesleğinin ülkemizdeki uygulamalarıyla ilgili kurallarını yorumlar. | 9 | A |
4. Öğrenciler dersin sonunda Materyalite, uygunluk ve güvenilirlilk kavramlarının denetim açısından önemini ifade eder. | 9 | A |
5. Öğrenciler dersin sonunda denetimde bilgi teknolojilerinin temel konseptlerine hakim olur.
| 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | |
2 | Uluslararası Denetim Standartları | |
3 | Denetim İşlevi
| |
4 | Denetim İşlevi
| |
5 | Bağımsız Denetçinin Görevleri
| |
6 | Denetçinin Meslek Ahlakı | |
7 | Denetim Raporunun Hazırlanmasında Denetçinin Sorumlulukları | |
8 | Denetim Türleri | |
9 | Risk Değerlendirme
| |
10 | İç Kontrol | |
11 | Hile ve Yolsuzluk | |
12 | Sunum: Örnek Vakalar
| |
13 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
14 | Denetim Vaka Analizleri | |
Kaynak |
Muhasebe, Denetim ve Güvence Hizmetleri: Sistematik Bir Yaklaşım Irwin/McGrawHill; 3. Baskı (6 Mayıs 2002), |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | X | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | X | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | X | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 3 | 42 | 126 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 5 | 25 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 266 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(266/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YÖNETİM MUHASEBESİ VE DENETİM | BUSY1113577 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders denetim konusuna teorik ve uygulama yönlerinden yaklaşır. Dersin amacı, denetçilerin görevlerinin ve sorumluluklarının, farklı denetim uygulamalarının, denetim çalışma kağıtlarının, denetim raporunun hazırlanma sürecinin, finansal tabloların denetiminin Uluslararası Denetim Standartları'na da uygun olarak öğrencilere anlatılmasıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Uluslararası Denetim Standartları,Denetim İşlevi
,Denetim İşlevi
,Bağımsız Denetçinin Görevleri
,Denetçinin Meslek Ahlakı, Denetim Raporunun Hazırlanmasında Denetçinin Sorumlulukları,Denetim Türleri,Risk Değerlendirme
,İç Kontrol,Hile ve Yolsuzluk,Sunum: Örnek Vakalar
,Dönemin gözden geçirilmesi,Denetim Vaka Analizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler dersin sonunda muhasebe denetimi ile ilgili teorik bilgilere hakim olur. | 9 | A |
2. Öğrenciler dersin sonunda denetimin iş hayatında uygulama alanlarını ve çerçevesini anlar. | 9 | A |
3. Öğrenciler dersin sonunda denetim mesleğinin ülkemizdeki uygulamalarıyla ilgili kurallarını yorumlar. | 9 | A |
4. Öğrenciler dersin sonunda Materyalite, uygunluk ve güvenilirlilk kavramlarının denetim açısından önemini ifade eder. | 9 | A |
5. Öğrenciler dersin sonunda denetimde bilgi teknolojilerinin temel konseptlerine hakim olur.
| 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | |
2 | Uluslararası Denetim Standartları | |
3 | Denetim İşlevi
| |
4 | Denetim İşlevi
| |
5 | Bağımsız Denetçinin Görevleri
| |
6 | Denetçinin Meslek Ahlakı | |
7 | Denetim Raporunun Hazırlanmasında Denetçinin Sorumlulukları | |
8 | Denetim Türleri | |
9 | Risk Değerlendirme
| |
10 | İç Kontrol | |
11 | Hile ve Yolsuzluk | |
12 | Sunum: Örnek Vakalar
| |
13 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
14 | Denetim Vaka Analizleri | |
Kaynak |
Muhasebe, Denetim ve Güvence Hizmetleri: Sistematik Bir Yaklaşım Irwin/McGrawHill; 3. Baskı (6 Mayıs 2002), |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | | X | | | |
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | | X | | | |
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | | X | | | |
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | | X | | | |
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | | | X | | |
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | | X | | | |
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | | X | | | |
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | | X | | | |
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | | | X | | |
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:02Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:04