Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜRESEL İŞLETMECİLİK YÖNETİMİ | BUSY1214775 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı | Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. Bahar DİVRİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Bahar DİVRİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uluslar arası örgütlerin yer aldıkları farklı çevresel koşulları anlamak, bu örgütlerin rekabetçi güçlerini arttırmalarını sağlamak için geliştirilebilecek stratejileri öğrenmek ve uygulayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Uluslararası İşletmecilik Nedir,Piyasaların Küreselleşmesi ve Firmaların Uluslararasılaşması Örnek Olay: Debating the Good and Harm of Globalization,Uluslararası İşletmeciliğin Kültürel Çevresi,Uluslararası İşletmecilikte Etik, Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Ulusal Bağlamda Politik ve Yasal Sistemler,Ulusal İş Sistemleri,Yükselen Ülkeleri Anlamak,Uluslararası Firmada Strateji ve Örgütlenme,Küresel Piyasa Fırsatlarının Değerlendirilmesi,İhracat ve Küresel Dış Kaynak Kullanımı,Doğrudan yabancı yatırım ve işbirlikleri,Küresel Firmada İnsan Kaynakları Yönetimi,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Uluslar arası örgütlerin yer aldıkları farklı çevresel koşulları ifade eder ve bu örgütlerin rekabetçi güçlerini arttırmalarını sağlamak için geliştirilebilecek stratejileri uygular | 10, 19 | A |
2. İşletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlarda faaliyet gösterirken karşılaştıkları farklılıkları açıklar. | 10, 14, 19 | A |
3. Uluslararası ticareti etkileyen pek çok uluslararası kurum ve uygulamaları değerlendirir. | 10, 19 | A |
4. Farklı ülkelerdeki çevresel koşulların, uluslararası operasyonlarda ne kadar etkili olabileceğini değerlendirir. | 10, 19 | A |
5. Ülkeler arası kültürel farkların ne olduğunu ve bunların uluslararası işletmelerce nasıl değerlendirilmesi gerektiğini açıklar. | 10, 19 | A |
6. Uluslararası pazarlara giriş aşamasında yapılması gereken araştırmalar ile ilgili karar verir. | 10, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Uluslararası İşletmecilik Nedir | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
2 | Piyasaların Küreselleşmesi ve Firmaların Uluslararasılaşması Örnek Olay: Debating the Good and Harm of Globalization | Ders Kitabında ilgili bölümün okunması |
3 | Uluslararası İşletmeciliğin Kültürel Çevresi | Ders Kitabında İlgili Kısmın Okunması |
4 | Uluslararası İşletmecilikte Etik, Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
5 | Ulusal Bağlamda Politik ve Yasal Sistemler | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
6 | Ulusal İş Sistemleri | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
7 | Yükselen Ülkeleri Anlamak | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
8 | Uluslararası Firmada Strateji ve Örgütlenme | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
9 | Küresel Piyasa Fırsatlarının Değerlendirilmesi | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
10 | İhracat ve Küresel Dış Kaynak Kullanımı | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
11 | Doğrudan yabancı yatırım ve işbirlikleri | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
12 | Küresel Firmada İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
13 | Sunumlar | Sunum Hazırlanması |
14 | Sunumlar | Sunumların Hazırlanması |
Kaynak |
Lane, H. W., Maznevski, M. L., Mendenhall, M. E., & McNett, J. (Eds.). (2009). The Blackwell handbook of global management: A guide to managing complexity. John Wiley & Sons. |
Foss, N. J., & Pedersen, T. (2019). Microfoundations in international management research: The case of knowledge sharing in multinational corporations. Journal of International Business Studies, 50, 1594-1621. Debellis, F., De Massis, A., Petruzzelli, A. M., Frattini, F., & Del Giudice, M. (2021). Strategic agility and international joint ventures: The willingness-ability paradox of family firms. Journal of International Management, 27(1), 100739. Knein, E., Greven, A., Bendig, D., & Brettel, M. (2020). Culture and cross-functional coopetition: The interplay of organizational and national culture. Journal of International Management, 26(2), 100731. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | |||||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | ||||||
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | X | |||||
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | |||||
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | X | |||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | |||||
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 42 | 126 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 9 | 10 | 90 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 256 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜRESEL İŞLETMECİLİK YÖNETİMİ | BUSY1214775 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı | Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. Bahar DİVRİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Bahar DİVRİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uluslar arası örgütlerin yer aldıkları farklı çevresel koşulları anlamak, bu örgütlerin rekabetçi güçlerini arttırmalarını sağlamak için geliştirilebilecek stratejileri öğrenmek ve uygulayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Uluslararası İşletmecilik Nedir,Piyasaların Küreselleşmesi ve Firmaların Uluslararasılaşması Örnek Olay: Debating the Good and Harm of Globalization,Uluslararası İşletmeciliğin Kültürel Çevresi,Uluslararası İşletmecilikte Etik, Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk,Ulusal Bağlamda Politik ve Yasal Sistemler,Ulusal İş Sistemleri,Yükselen Ülkeleri Anlamak,Uluslararası Firmada Strateji ve Örgütlenme,Küresel Piyasa Fırsatlarının Değerlendirilmesi,İhracat ve Küresel Dış Kaynak Kullanımı,Doğrudan yabancı yatırım ve işbirlikleri,Küresel Firmada İnsan Kaynakları Yönetimi,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Uluslar arası örgütlerin yer aldıkları farklı çevresel koşulları ifade eder ve bu örgütlerin rekabetçi güçlerini arttırmalarını sağlamak için geliştirilebilecek stratejileri uygular | 10, 19 | A |
2. İşletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlarda faaliyet gösterirken karşılaştıkları farklılıkları açıklar. | 10, 14, 19 | A |
3. Uluslararası ticareti etkileyen pek çok uluslararası kurum ve uygulamaları değerlendirir. | 10, 19 | A |
4. Farklı ülkelerdeki çevresel koşulların, uluslararası operasyonlarda ne kadar etkili olabileceğini değerlendirir. | 10, 19 | A |
5. Ülkeler arası kültürel farkların ne olduğunu ve bunların uluslararası işletmelerce nasıl değerlendirilmesi gerektiğini açıklar. | 10, 19 | A |
6. Uluslararası pazarlara giriş aşamasında yapılması gereken araştırmalar ile ilgili karar verir. | 10, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Uluslararası İşletmecilik Nedir | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
2 | Piyasaların Küreselleşmesi ve Firmaların Uluslararasılaşması Örnek Olay: Debating the Good and Harm of Globalization | Ders Kitabında ilgili bölümün okunması |
3 | Uluslararası İşletmeciliğin Kültürel Çevresi | Ders Kitabında İlgili Kısmın Okunması |
4 | Uluslararası İşletmecilikte Etik, Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
5 | Ulusal Bağlamda Politik ve Yasal Sistemler | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
6 | Ulusal İş Sistemleri | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
7 | Yükselen Ülkeleri Anlamak | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
8 | Uluslararası Firmada Strateji ve Örgütlenme | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
9 | Küresel Piyasa Fırsatlarının Değerlendirilmesi | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
10 | İhracat ve Küresel Dış Kaynak Kullanımı | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
11 | Doğrudan yabancı yatırım ve işbirlikleri | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
12 | Küresel Firmada İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
13 | Sunumlar | Sunum Hazırlanması |
14 | Sunumlar | Sunumların Hazırlanması |
Kaynak |
Lane, H. W., Maznevski, M. L., Mendenhall, M. E., & McNett, J. (Eds.). (2009). The Blackwell handbook of global management: A guide to managing complexity. John Wiley & Sons. |
Foss, N. J., & Pedersen, T. (2019). Microfoundations in international management research: The case of knowledge sharing in multinational corporations. Journal of International Business Studies, 50, 1594-1621. Debellis, F., De Massis, A., Petruzzelli, A. M., Frattini, F., & Del Giudice, M. (2021). Strategic agility and international joint ventures: The willingness-ability paradox of family firms. Journal of International Management, 27(1), 100739. Knein, E., Greven, A., Bendig, D., & Brettel, M. (2020). Culture and cross-functional coopetition: The interplay of organizational and national culture. Journal of International Management, 26(2), 100731. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. | X | |||||
1 | İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma. | X | |||||
1 | İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme. | X | |||||
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme. | ||||||
2 | Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme. | X | |||||
2 | İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma. | X | |||||
2 | İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme | X | |||||
2 | İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme | X | |||||
2 | İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma. | X | |||||
3 | İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |