Çok kriterli karar verme yöntemleri ile ilgili ileri bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırmalarda kullanmak üzere bilgi oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Model Kurulması,Hedef Fonksiyonu Oluşturulması,AHP,DEMATEL,Entropi,CRITIC,Uygulama,TOPSIS,MAIRCA,Model Uygulaması,Karma Yöntem,Karma Yöntem,Raporlama,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ecer, F. (2020). Çok kriterli karar verme geçmişten günümüze kapsamlı bir yaklaşım. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
5
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
X
11
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
1
42
42
Rehberli Problem Çözme
1
42
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
4
56
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
2
28
Proje Sunumu / Seminer
14
1
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
1
1
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
1
1
Performans Görevi, Bakım Planı
14
1
14
Toplam İş Yükü (Saat)
198
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(198/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME TEKNİKLERİ
İSGY1214773
Bahar Dönemi
3+0
3
7
Ders Programı
Salı 09:00-09:45
Salı 10:00-10:45
Salı 11:00-11:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Serkan ETİ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Serkan ETİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çok kriterli karar verme yöntemleri ile ilgili ileri bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırmalarda kullanmak üzere bilgi oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Model Kurulması,Hedef Fonksiyonu Oluşturulması,AHP,DEMATEL,Entropi,CRITIC,Uygulama,TOPSIS,MAIRCA,Model Uygulaması,Karma Yöntem,Karma Yöntem,Raporlama,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ecer, F. (2020). Çok kriterli karar verme geçmişten günümüze kapsamlı bir yaklaşım. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
5
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
X
11
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.