Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE ELEKTRİK | İSGY1211728 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa YAĞIMLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye elektrik hakkında bilgi vermektir. Ayrıca temel elektrik malzemeleri, çalışmaları ve kullanımı hakkında bilgi vermektir. Temel elektrik ekipmanlarının çalışması hakkında bilgi verilerek karşılaşılabilecek iş güvenliği tehlikeleri ve bunlara karşı alınacak tedbirler hakkında bilgi verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Elektrik ve elektrik enerjisi üretimi hakkında bilgi ,2.Gerilim kavramı ve gerilimin ölçülendirilmesi ,3.Güç ve iş(enerji) ölçmeleri ,4.Doğru Akım tanımı ve hesaplamaları ,5.Alternatif Akım tanımı ve hesaplamaları ,6.Enerji dağıtım hatları hakkında genel bilgi ,7.Enerji dağıtım hatlarındaki tehlikeler ,8.Enerji dağıtım hatlarındaki tehlikelere karşı alınacak güvenlik tedbirleri ,9.Enerji dağıtım tablolarının incelenmesi ,10.Sigorta sistemi hakkında bilgilenme ,11.Devre elemanlarının incelenmesi ,12.Devre elemanlarının incelenmesi ,13.Priz ve anahtarların yapısı ve güvenlik tedbirleri ,14.İlgili mevzuatlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Elektrikle ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
2.Elektrik çalışmalarında iş güvenliği tedbirlerini saptar. | 10, 16, 9 | A, D |
3.Expruf alanlarda çalışma ve aydınlatma şartlarını planlar. | 10, 16, 9 | A, E |
4. Elektrik tehlikleri ile ilgili risk analizi yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
5. Elektrik tesisatı periyodik kontrollerini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Elektrik ve elektrik enerjisi üretimi hakkında bilgi | sunumlar |
2 | 2.Gerilim kavramı ve gerilimin ölçülendirilmesi | sunumlar |
3 | 3.Güç ve iş(enerji) ölçmeleri | sunumlar |
4 | 4.Doğru Akım tanımı ve hesaplamaları | sunumlar |
5 | 5.Alternatif Akım tanımı ve hesaplamaları | sunumlar |
6 | 6.Enerji dağıtım hatları hakkında genel bilgi | sunumlar |
7 | 7.Enerji dağıtım hatlarındaki tehlikeler | sunumlar |
8 | 8.Enerji dağıtım hatlarındaki tehlikelere karşı alınacak güvenlik tedbirleri | sunumlar |
9 | 9.Enerji dağıtım tablolarının incelenmesi | sunumlar |
10 | 10.Sigorta sistemi hakkında bilgilenme | sunumlar |
11 | 11.Devre elemanlarının incelenmesi | sunumlar |
12 | 12.Devre elemanlarının incelenmesi | sunumlar |
13 | 13.Priz ve anahtarların yapısı ve güvenlik tedbirleri | sunumlar |
14 | 14.İlgili mevzuatlar | sunumlar |
Kaynak |
İlgili standart ve kanunlar. |
Kitap, dergi, web siteleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | ||||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | ||||||
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 30 | 90 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 35 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 30 | 60 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 387 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(387/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE ELEKTRİK | İSGY1211728 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa YAĞIMLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye elektrik hakkında bilgi vermektir. Ayrıca temel elektrik malzemeleri, çalışmaları ve kullanımı hakkında bilgi vermektir. Temel elektrik ekipmanlarının çalışması hakkında bilgi verilerek karşılaşılabilecek iş güvenliği tehlikeleri ve bunlara karşı alınacak tedbirler hakkında bilgi verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Elektrik ve elektrik enerjisi üretimi hakkında bilgi ,2.Gerilim kavramı ve gerilimin ölçülendirilmesi ,3.Güç ve iş(enerji) ölçmeleri ,4.Doğru Akım tanımı ve hesaplamaları ,5.Alternatif Akım tanımı ve hesaplamaları ,6.Enerji dağıtım hatları hakkında genel bilgi ,7.Enerji dağıtım hatlarındaki tehlikeler ,8.Enerji dağıtım hatlarındaki tehlikelere karşı alınacak güvenlik tedbirleri ,9.Enerji dağıtım tablolarının incelenmesi ,10.Sigorta sistemi hakkında bilgilenme ,11.Devre elemanlarının incelenmesi ,12.Devre elemanlarının incelenmesi ,13.Priz ve anahtarların yapısı ve güvenlik tedbirleri ,14.İlgili mevzuatlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Elektrikle ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
2.Elektrik çalışmalarında iş güvenliği tedbirlerini saptar. | 10, 16, 9 | A, D |
3.Expruf alanlarda çalışma ve aydınlatma şartlarını planlar. | 10, 16, 9 | A, E |
4. Elektrik tehlikleri ile ilgili risk analizi yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
5. Elektrik tesisatı periyodik kontrollerini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Elektrik ve elektrik enerjisi üretimi hakkında bilgi | sunumlar |
2 | 2.Gerilim kavramı ve gerilimin ölçülendirilmesi | sunumlar |
3 | 3.Güç ve iş(enerji) ölçmeleri | sunumlar |
4 | 4.Doğru Akım tanımı ve hesaplamaları | sunumlar |
5 | 5.Alternatif Akım tanımı ve hesaplamaları | sunumlar |
6 | 6.Enerji dağıtım hatları hakkında genel bilgi | sunumlar |
7 | 7.Enerji dağıtım hatlarındaki tehlikeler | sunumlar |
8 | 8.Enerji dağıtım hatlarındaki tehlikelere karşı alınacak güvenlik tedbirleri | sunumlar |
9 | 9.Enerji dağıtım tablolarının incelenmesi | sunumlar |
10 | 10.Sigorta sistemi hakkında bilgilenme | sunumlar |
11 | 11.Devre elemanlarının incelenmesi | sunumlar |
12 | 12.Devre elemanlarının incelenmesi | sunumlar |
13 | 13.Priz ve anahtarların yapısı ve güvenlik tedbirleri | sunumlar |
14 | 14.İlgili mevzuatlar | sunumlar |
Kaynak |
İlgili standart ve kanunlar. |
Kitap, dergi, web siteleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | ||||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | ||||||
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |