Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK, Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | konuya göre kaynaklar |
Dersin Amacı | Bir araştırma projesinin dizaynı, planlanması, literatürünün taranması, deneylerin yapılması ve raporunun hazırlanmasını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İncelenmek üzere belirli bir konuya karar verilmesi,Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-I,Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-2,Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-3,Literatür incelemesinden elde edilen bilgilerin raporlanması-I,Literatür incelemesinden elde edilen bilgilerin raporlanması-2,Raporlanan literatür bilgisinin dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi,Araştırma yöntemine karar verilmesi,Araştırma verisinin toplanması-I,Araştırma verisinin toplanması-2,Araştırma verilerinin analiz edilmesi,Araştırma bulgularının yorumlanması ve öneriler geliştirilmesi,Araştırmanın raporlanması-I,Araştırmanın raporlanması-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Proje önerisi geliştirir. | 10, 2 | F |
Literatür verilerini araştırır. | 10, 2 | F |
Literatür verilerini değerlendirir. | 10, 2 | F |
Stratejileri belirler ve uygular. | 10, 2 | F |
Projesini hazırlar | 10, 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İncelenmek üzere belirli bir konuya karar verilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-I | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-2 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-3 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Literatür incelemesinden elde edilen bilgilerin raporlanması-I | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Literatür incelemesinden elde edilen bilgilerin raporlanması-2 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Raporlanan literatür bilgisinin dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Araştırma yöntemine karar verilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | Araştırma verisinin toplanması-I | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Araştırma verisinin toplanması-2 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Araştırma verilerinin analiz edilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Araştırma bulgularının yorumlanması ve öneriler geliştirilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Araştırmanın raporlanması-I | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Araştırmanın raporlanması-2 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
konuya göre kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 880 | 880 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 908 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(908/30) | 30 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 30 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Bitirme Projesi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK, Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | konuya göre kaynaklar |
Dersin Amacı | Bir araştırma projesinin dizaynı, planlanması, literatürünün taranması, deneylerin yapılması ve raporunun hazırlanmasını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İncelenmek üzere belirli bir konuya karar verilmesi,Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-I,Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-2,Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-3,Literatür incelemesinden elde edilen bilgilerin raporlanması-I,Literatür incelemesinden elde edilen bilgilerin raporlanması-2,Raporlanan literatür bilgisinin dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi,Araştırma yöntemine karar verilmesi,Araştırma verisinin toplanması-I,Araştırma verisinin toplanması-2,Araştırma verilerinin analiz edilmesi,Araştırma bulgularının yorumlanması ve öneriler geliştirilmesi,Araştırmanın raporlanması-I,Araştırmanın raporlanması-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Proje önerisi geliştirir. | 10, 2 | F |
Literatür verilerini araştırır. | 10, 2 | F |
Literatür verilerini değerlendirir. | 10, 2 | F |
Stratejileri belirler ve uygular. | 10, 2 | F |
Projesini hazırlar | 10, 2 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İncelenmek üzere belirli bir konuya karar verilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-I | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-2 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Seçilen konu hakkında literatür incelemesi yapılması-3 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Literatür incelemesinden elde edilen bilgilerin raporlanması-I | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Literatür incelemesinden elde edilen bilgilerin raporlanması-2 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Raporlanan literatür bilgisinin dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından değerlendirilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Araştırma yöntemine karar verilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | Araştırma verisinin toplanması-I | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Araştırma verisinin toplanması-2 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Araştırma verilerinin analiz edilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Araştırma bulgularının yorumlanması ve öneriler geliştirilmesi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Araştırmanın raporlanması-I | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Araştırmanın raporlanması-2 | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
konuya göre kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | X | |||||
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |