Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKBUSD3213572Bahar Dönemi0+0-30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması.
Dersin İçeriğiBu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma,Bireysel çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgiyi kullanır14A, D
Doktora sınavında faydalı olabilecek becerileri kullanır14A, D
Doktora sınavında faydalı olabilecek yetkinlikleri kullanır14A, D
Literatür tarama konusunda becerilerini geliştirir14A, D
İlgili alan yazınını yorumlar14A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,Program yeterliliklerinin öğrenilmesi
2Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanmasıDers döneminde açılan derslerin hocaları ile görüşme
3Bireysel çalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
4Bireysel çalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
5Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
6Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
7Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
8Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
9Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
10Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile görüşme
10Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile görüşme
11Bireysel ÇalışmaGerekiğinde danışmanı ile görüşme
12Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile çalışma
13Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile çalışma
14Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile çalışma
Kaynak
Örgüt Kuramı Meydan Okumalar ve Bakış Açıları. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. McLean, R., Blackie, N. M. (2008) Organizational Behavior, 16Th Edition Paperback – January 1, 2018 by Stephen P. Robbins Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. Çelik, A., & Şimşek, M. Ş. (2013). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Yayınevi.
AKDENİZ, E. (2020). Bilim ve Felsefe Katkısı ile Örgüt Kuramları ve Araştırma. Akademisyen Kitabevi. Izgar, H. (2014). Endüstri ve örgüt psikolojisi. Eğitim Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
1
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
1
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
2
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
2
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
X
3
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
3
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1415210
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı1425350
Performans Görevi, Bakım Planı1422308
Toplam İş Yükü (Saat)910
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(910/30)30
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKBUSD3213572Bahar Dönemi0+0-30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması.
Dersin İçeriğiBu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma,Bireysel çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma,Bireysel Çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgiyi kullanır14A, D
Doktora sınavında faydalı olabilecek becerileri kullanır14A, D
Doktora sınavında faydalı olabilecek yetkinlikleri kullanır14A, D
Literatür tarama konusunda becerilerini geliştirir14A, D
İlgili alan yazınını yorumlar14A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,Program yeterliliklerinin öğrenilmesi
2Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanmasıDers döneminde açılan derslerin hocaları ile görüşme
3Bireysel çalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
4Bireysel çalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
5Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
6Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
7Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
8Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
9Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışman ile görüşme
10Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile görüşme
10Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile görüşme
11Bireysel ÇalışmaGerekiğinde danışmanı ile görüşme
12Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile çalışma
13Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile çalışma
14Bireysel ÇalışmaGerektiğinde danışmanı ile çalışma
Kaynak
Örgüt Kuramı Meydan Okumalar ve Bakış Açıları. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. McLean, R., Blackie, N. M. (2008) Organizational Behavior, 16Th Edition Paperback – January 1, 2018 by Stephen P. Robbins Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. Çelik, A., & Şimşek, M. Ş. (2013). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Yayınevi.
AKDENİZ, E. (2020). Bilim ve Felsefe Katkısı ile Örgüt Kuramları ve Araştırma. Akademisyen Kitabevi. Izgar, H. (2014). Endüstri ve örgüt psikolojisi. Eğitim Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
1
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
1
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
2
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
2
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
X
3
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
3
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39