Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞSAL İKTİSAT VE FİNANS | BUSD1115063 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireylerin verdiği kararların arkasında yatan psikolojik ve sosyolojik faktörleri ortaya çıkarmak ve bu faktörlerin bireylerin karar verme sürecini nasıl etkilediğini belirlemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşlem Maliyeti ve Tüketici Fiyatlaması,Zihinsel Muhasebe,Statüko Yanlılığı ve Varsayılan Seçenekler,Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı,Kararları Çerçevelemek,Mevcudiyet ve Temsiliyet Kestirmeleri,Teyit Yanlılığı ve Aşırı Güven,Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme,Beklenti Teorisi,Kendimizle Anlaşamamak: Projeksiyon ve Geri Görüş Yanlılıkları,Bencillik ve İyilikseverlik,Adalet ve Psikolojik Oyunlar,Güven ve Mütekabiliyet - I,Güven ve Mütekabiliyet - II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bireyin karara varırken kullandığı stratejileri açıklar. | 9 | A |
1.1. Mevcudiyet kestirmesini açıklar. | | |
1.2. Temsiliyet kestirmesini açıklar. | | |
2. Bireyin kararlarını etkileyen psikolojik ve bilişsel yanlılıkları açıklar. | 9 | A |
2.1. Zihinsel muhasebeyi açıklar. | | |
2.2. Kayıptan kaçınmayı açıklar. | | |
2.3. Teyit yanlılığını açıklar. | | |
3. Bireyin geçmişe ilişkin anlayış sorunlarını açıklar. | 9 | A |
3.1. Bireylerin geçmişi ne kadar doğru hatırlayabildiklerini açıklar. | | |
3.2. Bireylerin geçmişi hatırlama konusunda ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını açıklar. | | |
4. Bireyin geleceğe ilişkin anlayışındaki sorunları açıklar. | 9 | A |
4.1. Bireylerin geleceği ne kadar doğru tahmin edebildiklerini açıklar. | | |
4.2. Bireylerin geleceği tahmin etme konusunda ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını açıklar. | | |
5. Bireylerin ne tür düşünme biçimlerine sahip olduğunu açıklar. | 9 | A |
5.1. Beynimizde birinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar. | | |
5.2. Beynimizde ikinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İşlem Maliyeti ve Tüketici Fiyatlaması | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Zihinsel Muhasebe | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Statüko Yanlılığı ve Varsayılan Seçenekler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Kararları Çerçevelemek | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Mevcudiyet ve Temsiliyet Kestirmeleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Teyit Yanlılığı ve Aşırı Güven | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Beklenti Teorisi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Kendimizle Anlaşamamak: Projeksiyon ve Geri Görüş Yanlılıkları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Bencillik ve İyilikseverlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Adalet ve Psikolojik Oyunlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Güven ve Mütekabiliyet - I | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Güven ve Mütekabiliyet - II | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
-David R. Just, Introduction to Behavioral Economics, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | X | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | X | | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | X | | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 11 | 10 | 110 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 272 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(272/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DAVRANIŞSAL İKTİSAT VE FİNANS | BUSD1115063 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireylerin verdiği kararların arkasında yatan psikolojik ve sosyolojik faktörleri ortaya çıkarmak ve bu faktörlerin bireylerin karar verme sürecini nasıl etkilediğini belirlemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşlem Maliyeti ve Tüketici Fiyatlaması,Zihinsel Muhasebe,Statüko Yanlılığı ve Varsayılan Seçenekler,Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı,Kararları Çerçevelemek,Mevcudiyet ve Temsiliyet Kestirmeleri,Teyit Yanlılığı ve Aşırı Güven,Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme,Beklenti Teorisi,Kendimizle Anlaşamamak: Projeksiyon ve Geri Görüş Yanlılıkları,Bencillik ve İyilikseverlik,Adalet ve Psikolojik Oyunlar,Güven ve Mütekabiliyet - I,Güven ve Mütekabiliyet - II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bireyin karara varırken kullandığı stratejileri açıklar. | 9 | A |
1.1. Mevcudiyet kestirmesini açıklar. | | |
1.2. Temsiliyet kestirmesini açıklar. | | |
2. Bireyin kararlarını etkileyen psikolojik ve bilişsel yanlılıkları açıklar. | 9 | A |
2.1. Zihinsel muhasebeyi açıklar. | | |
2.2. Kayıptan kaçınmayı açıklar. | | |
2.3. Teyit yanlılığını açıklar. | | |
3. Bireyin geçmişe ilişkin anlayış sorunlarını açıklar. | 9 | A |
3.1. Bireylerin geçmişi ne kadar doğru hatırlayabildiklerini açıklar. | | |
3.2. Bireylerin geçmişi hatırlama konusunda ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını açıklar. | | |
4. Bireyin geleceğe ilişkin anlayışındaki sorunları açıklar. | 9 | A |
4.1. Bireylerin geleceği ne kadar doğru tahmin edebildiklerini açıklar. | | |
4.2. Bireylerin geleceği tahmin etme konusunda ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını açıklar. | | |
5. Bireylerin ne tür düşünme biçimlerine sahip olduğunu açıklar. | 9 | A |
5.1. Beynimizde birinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar. | | |
5.2. Beynimizde ikinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İşlem Maliyeti ve Tüketici Fiyatlaması | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Zihinsel Muhasebe | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Statüko Yanlılığı ve Varsayılan Seçenekler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Kararları Çerçevelemek | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Mevcudiyet ve Temsiliyet Kestirmeleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Teyit Yanlılığı ve Aşırı Güven | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Beklenti Teorisi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Kendimizle Anlaşamamak: Projeksiyon ve Geri Görüş Yanlılıkları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Bencillik ve İyilikseverlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Adalet ve Psikolojik Oyunlar | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Güven ve Mütekabiliyet - I | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Güven ve Mütekabiliyet - II | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
-David R. Just, Introduction to Behavioral Economics, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | | X | | | |
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | | X | | | |
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | | | X | | |
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | | X | | | |
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | | | | |
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39