Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞSAL İKTİSAT VE FİNANSBUSD1115063Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bireylerin verdiği kararların arkasında yatan psikolojik ve sosyolojik faktörleri ortaya çıkarmak ve bu faktörlerin bireylerin karar verme sürecini nasıl etkilediğini belirlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İşlem Maliyeti ve Tüketici Fiyatlaması,Zihinsel Muhasebe,Statüko Yanlılığı ve Varsayılan Seçenekler,Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı,Kararları Çerçevelemek,Mevcudiyet ve Temsiliyet Kestirmeleri,Teyit Yanlılığı ve Aşırı Güven,Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme,Beklenti Teorisi,Kendimizle Anlaşamamak: Projeksiyon ve Geri Görüş Yanlılıkları,Bencillik ve İyilikseverlik,Adalet ve Psikolojik Oyunlar,Güven ve Mütekabiliyet - I,Güven ve Mütekabiliyet - II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bireyin karara varırken kullandığı stratejileri açıklar.9A
1.1. Mevcudiyet kestirmesini açıklar.
1.2. Temsiliyet kestirmesini açıklar.
2. Bireyin kararlarını etkileyen psikolojik ve bilişsel yanlılıkları açıklar.9A
2.1. Zihinsel muhasebeyi açıklar.
2.2. Kayıptan kaçınmayı açıklar.
2.3. Teyit yanlılığını açıklar.
3. Bireyin geçmişe ilişkin anlayış sorunlarını açıklar.9A
3.1. Bireylerin geçmişi ne kadar doğru hatırlayabildiklerini açıklar.
3.2. Bireylerin geçmişi hatırlama konusunda ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını açıklar.
4. Bireyin geleceğe ilişkin anlayışındaki sorunları açıklar.9A
4.1. Bireylerin geleceği ne kadar doğru tahmin edebildiklerini açıklar.
4.2. Bireylerin geleceği tahmin etme konusunda ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını açıklar.
5. Bireylerin ne tür düşünme biçimlerine sahip olduğunu açıklar.9A
5.1. Beynimizde birinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar.
5.2. Beynimizde ikinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar.
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşlem Maliyeti ve Tüketici FiyatlamasıKitaptan ilgili bölümün okunması
2Zihinsel MuhasebeKitaptan ilgili bölümün okunması
3Statüko Yanlılığı ve Varsayılan SeçeneklerKitaptan ilgili bölümün okunması
4Kazananın Laneti ve Müzayede DavranışıKitaptan ilgili bölümün okunması
5Kararları ÇerçevelemekKitaptan ilgili bölümün okunması
6Mevcudiyet ve Temsiliyet KestirmeleriKitaptan ilgili bölümün okunması
7Teyit Yanlılığı ve Aşırı GüvenKitaptan ilgili bölümün okunması
8Risk ve Belirsizlik Altında Karar VermeKitaptan ilgili bölümün okunması
9Beklenti TeorisiKitaptan ilgili bölümün okunması
10Kendimizle Anlaşamamak: Projeksiyon ve Geri Görüş YanlılıklarıKitaptan ilgili bölümün okunması
11Bencillik ve İyilikseverlikKitaptan ilgili bölümün okunması
12Adalet ve Psikolojik OyunlarKitaptan ilgili bölümün okunması
13Güven ve Mütekabiliyet - IKitaptan ilgili bölümün okunması
14Güven ve Mütekabiliyet - IIKitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
-David R. Just, Introduction to Behavioral Economics, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
1
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
1
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
1
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
2
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
2
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
X
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
3
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1110110
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı17070
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)272
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(272/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞSAL İKTİSAT VE FİNANSBUSD1115063Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bireylerin verdiği kararların arkasında yatan psikolojik ve sosyolojik faktörleri ortaya çıkarmak ve bu faktörlerin bireylerin karar verme sürecini nasıl etkilediğini belirlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İşlem Maliyeti ve Tüketici Fiyatlaması,Zihinsel Muhasebe,Statüko Yanlılığı ve Varsayılan Seçenekler,Kazananın Laneti ve Müzayede Davranışı,Kararları Çerçevelemek,Mevcudiyet ve Temsiliyet Kestirmeleri,Teyit Yanlılığı ve Aşırı Güven,Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme,Beklenti Teorisi,Kendimizle Anlaşamamak: Projeksiyon ve Geri Görüş Yanlılıkları,Bencillik ve İyilikseverlik,Adalet ve Psikolojik Oyunlar,Güven ve Mütekabiliyet - I,Güven ve Mütekabiliyet - II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bireyin karara varırken kullandığı stratejileri açıklar.9A
1.1. Mevcudiyet kestirmesini açıklar.
1.2. Temsiliyet kestirmesini açıklar.
2. Bireyin kararlarını etkileyen psikolojik ve bilişsel yanlılıkları açıklar.9A
2.1. Zihinsel muhasebeyi açıklar.
2.2. Kayıptan kaçınmayı açıklar.
2.3. Teyit yanlılığını açıklar.
3. Bireyin geçmişe ilişkin anlayış sorunlarını açıklar.9A
3.1. Bireylerin geçmişi ne kadar doğru hatırlayabildiklerini açıklar.
3.2. Bireylerin geçmişi hatırlama konusunda ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını açıklar.
4. Bireyin geleceğe ilişkin anlayışındaki sorunları açıklar.9A
4.1. Bireylerin geleceği ne kadar doğru tahmin edebildiklerini açıklar.
4.2. Bireylerin geleceği tahmin etme konusunda ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını açıklar.
5. Bireylerin ne tür düşünme biçimlerine sahip olduğunu açıklar.9A
5.1. Beynimizde birinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar.
5.2. Beynimizde ikinci sistemin nasıl çalıştığını açıklar.
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşlem Maliyeti ve Tüketici FiyatlamasıKitaptan ilgili bölümün okunması
2Zihinsel MuhasebeKitaptan ilgili bölümün okunması
3Statüko Yanlılığı ve Varsayılan SeçeneklerKitaptan ilgili bölümün okunması
4Kazananın Laneti ve Müzayede DavranışıKitaptan ilgili bölümün okunması
5Kararları ÇerçevelemekKitaptan ilgili bölümün okunması
6Mevcudiyet ve Temsiliyet KestirmeleriKitaptan ilgili bölümün okunması
7Teyit Yanlılığı ve Aşırı GüvenKitaptan ilgili bölümün okunması
8Risk ve Belirsizlik Altında Karar VermeKitaptan ilgili bölümün okunması
9Beklenti TeorisiKitaptan ilgili bölümün okunması
10Kendimizle Anlaşamamak: Projeksiyon ve Geri Görüş YanlılıklarıKitaptan ilgili bölümün okunması
11Bencillik ve İyilikseverlikKitaptan ilgili bölümün okunması
12Adalet ve Psikolojik OyunlarKitaptan ilgili bölümün okunması
13Güven ve Mütekabiliyet - IKitaptan ilgili bölümün okunması
14Güven ve Mütekabiliyet - IIKitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
-David R. Just, Introduction to Behavioral Economics, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
1
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
1
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
1
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
2
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
2
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
X
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
3
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39