Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM FELSEFESİ VE YÖNETİM DÜŞÜN. EVRİMİ | BUSD1213568 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi, küreselleşme, yapay zekadaki gelişmeler, dijitalleşen dünya, ağlar, değişen üretim tarzı ve üretim ilişkileri, değişen iş hayatı, çalışanlar, tüketiciler ve paydaşlar, yönetim düşüncesi bağlamında insan unsuru daha fazla önem kazanmıştır. Değişen bakış açıları ve yaklaşımların yanı sıra yönetim alanında kullanılan kavram, ilke, yöntem, teknik ve yöntemlerde de önemli değişiklikler olmuştur. Bu derste çağdaş yönetim yaklaşımları (Klasik, Neo-klasik, modern ve post-modern yaklaşımlar) ve çağdaş yönetim teknikleri tartışılacak ve incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çağdaş Yönetim Yaklaşımlarına Giriş Dersi, Yönetim Kavramının Tanımı, Önemi, Özellikleri ve Yöneticilerde Olması Gereken Nitelikler,Developments in Management Thought from Past to Present, Distinction Points, Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Klasik, Neo-Klasik Yaklaşım,Contemporary Management Approaches 1. Classical, Neo-Classical Approach,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Klasik, Neo-Klasik Yaklaşım -2,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı,,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Postmodern veya Postmodern Yaklaşımlar 2; Değişim Maliyeti İşlemleri, Kurumsallaşma, Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim Yaklaşımları-1,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, Post-Modern veya Post-Modern Yaklaşımlar, Kaynak Bağımlılığı, Bilgi İşleme, Stratejik Seçim, Etmen Yaklaşımları-2,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları 3, Postmodern veya Postmodern Yaklaşımlar ; Değişim Maliyeti İşlemleri, Kurumsallaşma, Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim Yaklaşımları- 3,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı -1,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı- 2,Eleştirel kuram ve kurama getirilen eleştiriler-1,Eleştirel kuram ve kurama getirilen eleştiriler-2,Covid Sonrası yönetim,Yeni örgüt yapıları ve etkinlik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim Kavramının Tanımı, Önemi, Özelliklerini açıklar. | 9 | A |
2. Geçmişten Günümüze Yönetim düşüncesindeki gelişmeler ve dönüm noktalarını açıklar. | 9 | A |
3. Çağdaş Yönetim Yaklaşımlarını sıralayıp açıklar | 9 | A |
4. Modern Yönetim Yaklaşımlarını açıklar. | 9 | A |
5. Post Modern dönemin özelliklerini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımlarına Giriş Dersi, Yönetim Kavramının Tanımı, Önemi, Özellikleri ve Yöneticilerde Olması Gereken Nitelikler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Developments in Management Thought from Past to Present, Distinction Points | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Klasik, Neo-Klasik Yaklaşım | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Contemporary Management Approaches 1. Classical, Neo-Classical Approach | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Klasik, Neo-Klasik Yaklaşım -2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı, | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Postmodern veya Postmodern Yaklaşımlar 2; Değişim Maliyeti İşlemleri, Kurumsallaşma, Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim Yaklaşımları-1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, Post-Modern veya Post-Modern Yaklaşımlar, Kaynak Bağımlılığı, Bilgi İşleme, Stratejik Seçim, Etmen Yaklaşımları-2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları 3, Postmodern veya Postmodern Yaklaşımlar ; Değişim Maliyeti İşlemleri, Kurumsallaşma, Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim Yaklaşımları- 3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı -1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı- 2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Eleştirel kuram ve kurama getirilen eleştiriler-1 | Kitaptan ilgili kısmın okunması |
12 | Eleştirel kuram ve kurama getirilen eleştiriler-2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Covid Sonrası yönetim | Kitaptan ilgili kısmın okunması |
14 | Yeni örgüt yapıları ve etkinlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Wren, D. A., & Bedeian, A. G. (2020). The evolution of management thought. John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 315 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(315/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM FELSEFESİ VE YÖNETİM DÜŞÜN. EVRİMİ | BUSD1213568 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi, küreselleşme, yapay zekadaki gelişmeler, dijitalleşen dünya, ağlar, değişen üretim tarzı ve üretim ilişkileri, değişen iş hayatı, çalışanlar, tüketiciler ve paydaşlar, yönetim düşüncesi bağlamında insan unsuru daha fazla önem kazanmıştır. Değişen bakış açıları ve yaklaşımların yanı sıra yönetim alanında kullanılan kavram, ilke, yöntem, teknik ve yöntemlerde de önemli değişiklikler olmuştur. Bu derste çağdaş yönetim yaklaşımları (Klasik, Neo-klasik, modern ve post-modern yaklaşımlar) ve çağdaş yönetim teknikleri tartışılacak ve incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çağdaş Yönetim Yaklaşımlarına Giriş Dersi, Yönetim Kavramının Tanımı, Önemi, Özellikleri ve Yöneticilerde Olması Gereken Nitelikler,Developments in Management Thought from Past to Present, Distinction Points, Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Klasik, Neo-Klasik Yaklaşım,Contemporary Management Approaches 1. Classical, Neo-Classical Approach,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Klasik, Neo-Klasik Yaklaşım -2,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı,,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Postmodern veya Postmodern Yaklaşımlar 2; Değişim Maliyeti İşlemleri, Kurumsallaşma, Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim Yaklaşımları-1,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, Post-Modern veya Post-Modern Yaklaşımlar, Kaynak Bağımlılığı, Bilgi İşleme, Stratejik Seçim, Etmen Yaklaşımları-2,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları 3, Postmodern veya Postmodern Yaklaşımlar ; Değişim Maliyeti İşlemleri, Kurumsallaşma, Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim Yaklaşımları- 3,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı -1,Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı- 2,Eleştirel kuram ve kurama getirilen eleştiriler-1,Eleştirel kuram ve kurama getirilen eleştiriler-2,Covid Sonrası yönetim,Yeni örgüt yapıları ve etkinlik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim Kavramının Tanımı, Önemi, Özelliklerini açıklar. | 9 | A |
2. Geçmişten Günümüze Yönetim düşüncesindeki gelişmeler ve dönüm noktalarını açıklar. | 9 | A |
3. Çağdaş Yönetim Yaklaşımlarını sıralayıp açıklar | 9 | A |
4. Modern Yönetim Yaklaşımlarını açıklar. | 9 | A |
5. Post Modern dönemin özelliklerini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımlarına Giriş Dersi, Yönetim Kavramının Tanımı, Önemi, Özellikleri ve Yöneticilerde Olması Gereken Nitelikler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Developments in Management Thought from Past to Present, Distinction Points | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Klasik, Neo-Klasik Yaklaşım | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Contemporary Management Approaches 1. Classical, Neo-Classical Approach | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Klasik, Neo-Klasik Yaklaşım -2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı, | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları Postmodern veya Postmodern Yaklaşımlar 2; Değişim Maliyeti İşlemleri, Kurumsallaşma, Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim Yaklaşımları-1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, Post-Modern veya Post-Modern Yaklaşımlar, Kaynak Bağımlılığı, Bilgi İşleme, Stratejik Seçim, Etmen Yaklaşımları-2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları 3, Postmodern veya Postmodern Yaklaşımlar ; Değişim Maliyeti İşlemleri, Kurumsallaşma, Örgütsel Ekoloji, Birlikte Evrim Yaklaşımları- 3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı -1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları. Modern Yaklaşımlar: Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Yaklaşımı- 2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Eleştirel kuram ve kurama getirilen eleştiriler-1 | Kitaptan ilgili kısmın okunması |
12 | Eleştirel kuram ve kurama getirilen eleştiriler-2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Covid Sonrası yönetim | Kitaptan ilgili kısmın okunması |
14 | Yeni örgüt yapıları ve etkinlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Wren, D. A., & Bedeian, A. G. (2020). The evolution of management thought. John Wiley & Sons. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |