Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK YÖNETİM | BUSD1213567 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Omar Khalıd BHATTI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin üst yönetim bakış açısıyla strateji geliştirme yetenek ve bilgilerini geliştirmelerini ve bu doğrultuda işletme politikalarını öğrenmelerini sağlamaktır. Stratejik yönetim süreci ile gerekli olan vizyon, misyon, dış ve iç çevre analizi gibi genel kavramların tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stratejik Yönetime Giriş,İşletmenin Vizyonu ve Misyonu,Dış Çevre Analizi,İç Çevre Analizi ,Stratejilerin Uygulanması,Stratejilerin Analizi ve Seçimi,Rekabet Stratejileri,Örgüt yapısı ve strateji ilişkisi,Stratejilerin Uygulanması ve Değerlendirilmesi,Stratejilerin Uygulanması : Üretim, Pazarlama, Finans/Muhasebe, Ar-Ge Uygulamaları,Stratejilerin Kontrolü,Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çevresel Sürdürülebilirlik,Ödevlerin sunumu ve tartışma,Ödevlerin sunumu ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Stratejik Yönetim Sürecini açıklar | 10, 9 | A |
2. Örgütün iç ve dış çevresini tanımlar ve analiz yöntemlerini açıklar. | 10, 9 | A |
3. Örgüt Stratejilerin Analizi ve Seçimini ve önemini ifade eder. | 10, 9 | A |
4. Örgüt yapısı ve strateji arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 9 | A |
5. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik kavramlarını açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetime Giriş | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
2 | İşletmenin Vizyonu ve Misyonu | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
3 | Dış Çevre Analizi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
4 | İç Çevre Analizi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
5 | Stratejilerin Uygulanması | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
6 | Stratejilerin Analizi ve Seçimi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
7 | Rekabet Stratejileri | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
8 | Örgüt yapısı ve strateji ilişkisi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
9 | Stratejilerin Uygulanması ve Değerlendirilmesi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
10 | Stratejilerin Uygulanması : Üretim, Pazarlama, Finans/Muhasebe, Ar-Ge Uygulamaları | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
11 | Stratejilerin Kontrolü | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çevresel Sürdürülebilirlik | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
13 | Ödevlerin sunumu ve tartışma | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
14 | Ödevlerin sunumu ve tartışma | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 5 | 75 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 264 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(264/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK YÖNETİM | BUSD1213567 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Omar Khalıd BHATTI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin üst yönetim bakış açısıyla strateji geliştirme yetenek ve bilgilerini geliştirmelerini ve bu doğrultuda işletme politikalarını öğrenmelerini sağlamaktır. Stratejik yönetim süreci ile gerekli olan vizyon, misyon, dış ve iç çevre analizi gibi genel kavramların tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stratejik Yönetime Giriş,İşletmenin Vizyonu ve Misyonu,Dış Çevre Analizi,İç Çevre Analizi ,Stratejilerin Uygulanması,Stratejilerin Analizi ve Seçimi,Rekabet Stratejileri,Örgüt yapısı ve strateji ilişkisi,Stratejilerin Uygulanması ve Değerlendirilmesi,Stratejilerin Uygulanması : Üretim, Pazarlama, Finans/Muhasebe, Ar-Ge Uygulamaları,Stratejilerin Kontrolü,Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çevresel Sürdürülebilirlik,Ödevlerin sunumu ve tartışma,Ödevlerin sunumu ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Stratejik Yönetim Sürecini açıklar | 10, 9 | A |
2. Örgütün iç ve dış çevresini tanımlar ve analiz yöntemlerini açıklar. | 10, 9 | A |
3. Örgüt Stratejilerin Analizi ve Seçimini ve önemini ifade eder. | 10, 9 | A |
4. Örgüt yapısı ve strateji arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 9 | A |
5. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik kavramlarını açıklar. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetime Giriş | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
2 | İşletmenin Vizyonu ve Misyonu | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
3 | Dış Çevre Analizi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
4 | İç Çevre Analizi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
5 | Stratejilerin Uygulanması | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
6 | Stratejilerin Analizi ve Seçimi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
7 | Rekabet Stratejileri | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
8 | Örgüt yapısı ve strateji ilişkisi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
9 | Stratejilerin Uygulanması ve Değerlendirilmesi | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
10 | Stratejilerin Uygulanması : Üretim, Pazarlama, Finans/Muhasebe, Ar-Ge Uygulamaları | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
11 | Stratejilerin Kontrolü | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çevresel Sürdürülebilirlik | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
13 | Ödevlerin sunumu ve tartışma | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
14 | Ödevlerin sunumu ve tartışma | Kitaptan ilgili bölümün veya paylaşılan makalenin okunması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |