Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞBUSD1213561Bahar Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıThe purpose of this research-based course is to review the major theories of “organization & management” and their uses in organizational settings. Organization and management is core area of research and has been studied from many perspectives. We will take a comprehensive view in our analysis by looking at various seminal and recent research work published in this area.
Dersin İçeriğiBu ders; Week 1,Week 2,Week 3,Week 4,Week 5,Week 6,Week 7,Week 8,Week 9,Week 10,Week 11,Week 11 & 12; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Örgüt kültürü kavramını ve temel dinamiklerini detaylı bir şekilde açıklayabilir 9A, H
Motivasyon teorilerini detaylı bir şekilde açıklar.9A, H
Takım dinamiklerini teorik ve pratik olarak açıklar.9A, H
Örgütlerde çatışma yönetimi tekniklerini aktif olarak kullanır.9A, H
Örgütsel davranışta güncel kavramları detaylı olarak açıklar.9A, H
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Week 1
2Week 2
3Week 3
4Week 4
5Week 5
6Week 6
7Week 7
8Week 8
9Week 9
10Week 10
11Week 11
11Week 11 & 12
Kaynak
Nahavandi, A., Denhardt, R. B., Denhardt, J. V., & Aristigueta, M. P. (2013). Organizational behavior. Sage Publications. McShane, S. L., & Glinow, M. A. V. (2010). Organizational behavior: Emerging knowledge and practice for the real world. McGraw-Hill.
Alrawahi, S., Sellgren, S. F., Altouby, S., Alwahaibi, N., & Brommels, M. (2020). The application of Herzberg's two-factor theory of motivation to job satisfaction in clinical laboratories in Omani hospitals. Heliyon, 6(9). Wolor, C. W., Nurkhin, A., & Citriadin, Y. (2021). Leadership style for millennial generation, five leadership theories, systematic literature review. Calitatea, 22(184), 105-110. Lam, L., Nguyen, P., Le, N., & Tran, K. (2021). The relation among organizational culture, knowledge management, and innovation capability: Its implication for open innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 66. Vito, R., & Sethi, B. (2020). Managing change: role of leadership and diversity management. Journal of Organizational Change Management, 33(7), 1471-1483.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
1
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
1
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
1
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
2
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
2
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
X
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
3
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14570
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7535
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)259
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(259/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞBUSD1213561Bahar Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıThe purpose of this research-based course is to review the major theories of “organization & management” and their uses in organizational settings. Organization and management is core area of research and has been studied from many perspectives. We will take a comprehensive view in our analysis by looking at various seminal and recent research work published in this area.
Dersin İçeriğiBu ders; Week 1,Week 2,Week 3,Week 4,Week 5,Week 6,Week 7,Week 8,Week 9,Week 10,Week 11,Week 11 & 12; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Örgüt kültürü kavramını ve temel dinamiklerini detaylı bir şekilde açıklayabilir 9A, H
Motivasyon teorilerini detaylı bir şekilde açıklar.9A, H
Takım dinamiklerini teorik ve pratik olarak açıklar.9A, H
Örgütlerde çatışma yönetimi tekniklerini aktif olarak kullanır.9A, H
Örgütsel davranışta güncel kavramları detaylı olarak açıklar.9A, H
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Week 1
2Week 2
3Week 3
4Week 4
5Week 5
6Week 6
7Week 7
8Week 8
9Week 9
10Week 10
11Week 11
11Week 11 & 12
Kaynak
Nahavandi, A., Denhardt, R. B., Denhardt, J. V., & Aristigueta, M. P. (2013). Organizational behavior. Sage Publications. McShane, S. L., & Glinow, M. A. V. (2010). Organizational behavior: Emerging knowledge and practice for the real world. McGraw-Hill.
Alrawahi, S., Sellgren, S. F., Altouby, S., Alwahaibi, N., & Brommels, M. (2020). The application of Herzberg's two-factor theory of motivation to job satisfaction in clinical laboratories in Omani hospitals. Heliyon, 6(9). Wolor, C. W., Nurkhin, A., & Citriadin, Y. (2021). Leadership style for millennial generation, five leadership theories, systematic literature review. Calitatea, 22(184), 105-110. Lam, L., Nguyen, P., Le, N., & Tran, K. (2021). The relation among organizational culture, knowledge management, and innovation capability: Its implication for open innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 66. Vito, R., & Sethi, B. (2020). Managing change: role of leadership and diversity management. Journal of Organizational Change Management, 33(7), 1471-1483.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
1
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
1
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
1
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
2
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
2
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
X
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
3
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:35Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:39