Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | BUSD1213561 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | The purpose of this research-based course is to review the major theories of “organization & management” and their uses in organizational settings. Organization and management is core area of research and has been studied from many perspectives. We will take a comprehensive view in our analysis by looking at various seminal and recent research work published in this area. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Week 1,Week 2,Week 3,Week 4,Week 5,Week 6,Week 7,Week 8,Week 9,Week 10,Week 11,Week 11 & 12; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgüt kültürü kavramını ve temel dinamiklerini detaylı bir şekilde açıklayabilir | 9 | A, H |
Motivasyon teorilerini detaylı bir şekilde açıklar. | 9 | A, H |
Takım dinamiklerini teorik ve pratik olarak açıklar. | 9 | A, H |
Örgütlerde çatışma yönetimi tekniklerini aktif olarak kullanır. | 9 | A, H |
Örgütsel davranışta güncel kavramları detaylı olarak açıklar. | 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Week 1 | |
2 | Week 2 | |
3 | Week 3 | |
4 | Week 4 | |
5 | Week 5 | |
6 | Week 6 | |
7 | Week 7 | |
8 | Week 8 | |
9 | Week 9 | |
10 | Week 10 | |
11 | Week 11 | |
11 | Week 11 & 12 |
Kaynak |
Nahavandi, A., Denhardt, R. B., Denhardt, J. V., & Aristigueta, M. P. (2013). Organizational behavior. Sage Publications. McShane, S. L., & Glinow, M. A. V. (2010). Organizational behavior: Emerging knowledge and practice for the real world. McGraw-Hill. |
Alrawahi, S., Sellgren, S. F., Altouby, S., Alwahaibi, N., & Brommels, M. (2020). The application of Herzberg's two-factor theory of motivation to job satisfaction in clinical laboratories in Omani hospitals. Heliyon, 6(9). Wolor, C. W., Nurkhin, A., & Citriadin, Y. (2021). Leadership style for millennial generation, five leadership theories, systematic literature review. Calitatea, 22(184), 105-110. Lam, L., Nguyen, P., Le, N., & Tran, K. (2021). The relation among organizational culture, knowledge management, and innovation capability: Its implication for open innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 66. Vito, R., & Sethi, B. (2020). Managing change: role of leadership and diversity management. Journal of Organizational Change Management, 33(7), 1471-1483. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 5 | 70 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 259 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(259/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | BUSD1213561 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | The purpose of this research-based course is to review the major theories of “organization & management” and their uses in organizational settings. Organization and management is core area of research and has been studied from many perspectives. We will take a comprehensive view in our analysis by looking at various seminal and recent research work published in this area. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Week 1,Week 2,Week 3,Week 4,Week 5,Week 6,Week 7,Week 8,Week 9,Week 10,Week 11,Week 11 & 12; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgüt kültürü kavramını ve temel dinamiklerini detaylı bir şekilde açıklayabilir | 9 | A, H |
Motivasyon teorilerini detaylı bir şekilde açıklar. | 9 | A, H |
Takım dinamiklerini teorik ve pratik olarak açıklar. | 9 | A, H |
Örgütlerde çatışma yönetimi tekniklerini aktif olarak kullanır. | 9 | A, H |
Örgütsel davranışta güncel kavramları detaylı olarak açıklar. | 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Week 1 | |
2 | Week 2 | |
3 | Week 3 | |
4 | Week 4 | |
5 | Week 5 | |
6 | Week 6 | |
7 | Week 7 | |
8 | Week 8 | |
9 | Week 9 | |
10 | Week 10 | |
11 | Week 11 | |
11 | Week 11 & 12 |
Kaynak |
Nahavandi, A., Denhardt, R. B., Denhardt, J. V., & Aristigueta, M. P. (2013). Organizational behavior. Sage Publications. McShane, S. L., & Glinow, M. A. V. (2010). Organizational behavior: Emerging knowledge and practice for the real world. McGraw-Hill. |
Alrawahi, S., Sellgren, S. F., Altouby, S., Alwahaibi, N., & Brommels, M. (2020). The application of Herzberg's two-factor theory of motivation to job satisfaction in clinical laboratories in Omani hospitals. Heliyon, 6(9). Wolor, C. W., Nurkhin, A., & Citriadin, Y. (2021). Leadership style for millennial generation, five leadership theories, systematic literature review. Calitatea, 22(184), 105-110. Lam, L., Nguyen, P., Le, N., & Tran, K. (2021). The relation among organizational culture, knowledge management, and innovation capability: Its implication for open innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 66. Vito, R., & Sethi, B. (2020). Managing change: role of leadership and diversity management. Journal of Organizational Change Management, 33(7), 1471-1483. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |