Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİRMA, PİYASA VE DEVLET | BUSD1213716 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet BABACAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet BABACAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrenciler temel yönetim teorilerinin makro çerçevede devlet dahil örgütün dış paydaşları ile ilişkilerini anlar ve analiz yapabilir hale gelir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klasik yönetim yaklaşımı,Neoklasik Yönetim Yaklaşımı,Şirketlerin iç ve dış paydaşları,Yönetimde sistem teorisi,Şirket ve dış kaynak bağımlılıkları,Yönetimde işlem maliyeti teorisi ve piyasalarda devletin rolü,İnsan Odaklı Yönetim ve paydaşlar,Popülasyon ekolojisi ve şirket paydaşları,Post modern yönetim yaklaşımları ve şirket,Piyasaların düzenlenmesinde şirketlerin rolü,Eleştirel teori ve modern piyasalar,Eleştirel teori ve modern piyasalar (2),Kurumsal Yönetişim,Kurumsal Yönetişim ve Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci temel yönetim teorilerini açıklar. | 16, 9 | A |
1.1 Sistem teorisini öğrenir ve klasik ve modern yönetim yaklaşımları ile bağdaştırır. | ||
1.2 Kaynak bağımlılığı, popülasyon ekolojisi gibi modern dönem teorilerini kavrar. | ||
2 Şirket ve paydaşlarını detaylı bir şekilde açıklayabilir aralarındaki ilişkiyi görür. | 10, 16 | A |
2.1 Şirketin iç paydaşlarını ve aralarındaki ilişkileri öğrenir. | ||
2.2 Şirketin dış paydaşlarını ve aralarındaki ilişkileri öğrenir. | ||
3. Yönetimde Klasik ve Neoklasik dönemi ve özelliklerini detaylı bir şekilde açıklar. | 16, 9 | A |
3.1 Klasik dönem ve bu dönemdeki şirket piyasa ilişkisini öğrenir buna dair teoriler hakkında bilgi edinir. | ||
4. Postmodern yönetim anlayışı ve bu anlayıştaki şirket-pazar ilişkisini detaylı olarak açıklar. | 16, 9 | A |
4.1 Postmodern yönetim mantığını öğrenir. | ||
4.2 Kurumsal yönetişim konusuna hakim olur. | ||
5. Kurumsal Sosyal sorumluluk konusunu ve şirket açısından önemini detaylı bir şekilde öğrenir. | 16, 9 | A |
5.1 Kurumsal sosyal sorumluluk nedir öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik yönetim yaklaşımı | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
2 | Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
3 | Şirketlerin iç ve dış paydaşları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
4 | Yönetimde sistem teorisi | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
5 | Şirket ve dış kaynak bağımlılıkları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
6 | Yönetimde işlem maliyeti teorisi ve piyasalarda devletin rolü | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
7 | İnsan Odaklı Yönetim ve paydaşlar | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
8 | Popülasyon ekolojisi ve şirket paydaşları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
9 | Post modern yönetim yaklaşımları ve şirket | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
10 | Piyasaların düzenlenmesinde şirketlerin rolü | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
11 | Eleştirel teori ve modern piyasalar | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
12 | Eleştirel teori ve modern piyasalar (2) | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
13 | Kurumsal Yönetişim | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
14 | Kurumsal Yönetişim ve Sosyal Sorumluluk | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Turnbull, D., Chugh, R., & Luck, J. (2020). Learning Management Systems, An Overview. Encyclopedia of education and information technologies, 1052-1058. Dmytriyev, S. D., Freeman, R. E., & Hörisch, J. (2021). The relationship between stakeholder theory and corporate social responsibility: Differences, similarities, and implications for social issues in management. Journal of Management Studies, 58(6), 1441-1470. Kozlenkova, I. V., Samaha, S. A., & Palmatier, R. W. (2014). Resource-based theory in marketing. Journal of the academy of marketing science, 42, 1-21. Salimath, M. S., & Jones III, R. (2011). Population ecology theory: implications for sustainability. Management Decision, 49(6), 874-910. |
Scherer, A. G. (2018). Theory assessment and agenda setting in political CSR: A critical theory perspective. International journal of management reviews, 20(2), 387-410. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 5 | 75 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 264 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(264/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİRMA, PİYASA VE DEVLET | BUSD1213716 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet BABACAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet BABACAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrenciler temel yönetim teorilerinin makro çerçevede devlet dahil örgütün dış paydaşları ile ilişkilerini anlar ve analiz yapabilir hale gelir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klasik yönetim yaklaşımı,Neoklasik Yönetim Yaklaşımı,Şirketlerin iç ve dış paydaşları,Yönetimde sistem teorisi,Şirket ve dış kaynak bağımlılıkları,Yönetimde işlem maliyeti teorisi ve piyasalarda devletin rolü,İnsan Odaklı Yönetim ve paydaşlar,Popülasyon ekolojisi ve şirket paydaşları,Post modern yönetim yaklaşımları ve şirket,Piyasaların düzenlenmesinde şirketlerin rolü,Eleştirel teori ve modern piyasalar,Eleştirel teori ve modern piyasalar (2),Kurumsal Yönetişim,Kurumsal Yönetişim ve Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci temel yönetim teorilerini açıklar. | 16, 9 | A |
1.1 Sistem teorisini öğrenir ve klasik ve modern yönetim yaklaşımları ile bağdaştırır. | ||
1.2 Kaynak bağımlılığı, popülasyon ekolojisi gibi modern dönem teorilerini kavrar. | ||
2 Şirket ve paydaşlarını detaylı bir şekilde açıklayabilir aralarındaki ilişkiyi görür. | 10, 16 | A |
2.1 Şirketin iç paydaşlarını ve aralarındaki ilişkileri öğrenir. | ||
2.2 Şirketin dış paydaşlarını ve aralarındaki ilişkileri öğrenir. | ||
3. Yönetimde Klasik ve Neoklasik dönemi ve özelliklerini detaylı bir şekilde açıklar. | 16, 9 | A |
3.1 Klasik dönem ve bu dönemdeki şirket piyasa ilişkisini öğrenir buna dair teoriler hakkında bilgi edinir. | ||
4. Postmodern yönetim anlayışı ve bu anlayıştaki şirket-pazar ilişkisini detaylı olarak açıklar. | 16, 9 | A |
4.1 Postmodern yönetim mantığını öğrenir. | ||
4.2 Kurumsal yönetişim konusuna hakim olur. | ||
5. Kurumsal Sosyal sorumluluk konusunu ve şirket açısından önemini detaylı bir şekilde öğrenir. | 16, 9 | A |
5.1 Kurumsal sosyal sorumluluk nedir öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik yönetim yaklaşımı | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
2 | Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
3 | Şirketlerin iç ve dış paydaşları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
4 | Yönetimde sistem teorisi | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
5 | Şirket ve dış kaynak bağımlılıkları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
6 | Yönetimde işlem maliyeti teorisi ve piyasalarda devletin rolü | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
7 | İnsan Odaklı Yönetim ve paydaşlar | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
8 | Popülasyon ekolojisi ve şirket paydaşları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
9 | Post modern yönetim yaklaşımları ve şirket | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
10 | Piyasaların düzenlenmesinde şirketlerin rolü | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
11 | Eleştirel teori ve modern piyasalar | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
12 | Eleştirel teori ve modern piyasalar (2) | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
13 | Kurumsal Yönetişim | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
14 | Kurumsal Yönetişim ve Sosyal Sorumluluk | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Turnbull, D., Chugh, R., & Luck, J. (2020). Learning Management Systems, An Overview. Encyclopedia of education and information technologies, 1052-1058. Dmytriyev, S. D., Freeman, R. E., & Hörisch, J. (2021). The relationship between stakeholder theory and corporate social responsibility: Differences, similarities, and implications for social issues in management. Journal of Management Studies, 58(6), 1441-1470. Kozlenkova, I. V., Samaha, S. A., & Palmatier, R. W. (2014). Resource-based theory in marketing. Journal of the academy of marketing science, 42, 1-21. Salimath, M. S., & Jones III, R. (2011). Population ecology theory: implications for sustainability. Management Decision, 49(6), 874-910. |
Scherer, A. G. (2018). Theory assessment and agenda setting in political CSR: A critical theory perspective. International journal of management reviews, 20(2), 387-410. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |