Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜT TEORİSİ VE DİZAYN | BUSD1113556 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Öğrencilere örgüt kuramlarına, örgüt yapılarına ve örgüt süreçlerine ilişkin temel bilgiler kazandırmak. 2. Öğrencilerin örgüt yapılarının temel unsurları, etkin örgütlenmenin koşulları, yapısal tasarım seçenekleri ve gerekleri konularında bilgi edinmelerini ve beceri geliştirmelerini sağlamak. 3. Öğrencilerin örgütsel yapının çeşitli boyutları ile örgütün yapısal özelliklerini etkileyen büyüklük, teknoloji, çevre, amaçlar, stratejiler ve kültür gibi faktörleri yakından tanımalarına, çözümlemelerine ve geleceğin yöneticileri olarak bunları nasıl kullanabileceklerine ilişkin bilgi ve beceriler edinmelerine yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Genel Giriş,Örgütlere Genel Bir Bakış,Strateji, Örgütsel Tasarım, ve Örgütsel Etkenlik, Örgütsel Yapının Temel Taşları,Örgüt ve Dış Çevre ,Organizasyonlar Arası İlişkiler,Organizasyonları Uluslararası Çevreye Göre Tasarlama,Örgüt yapısı - çevre ilişkisi,Örgütlerin Üretim ve Hizmet Teknolojileri,Bilgi Teknolojileri ve Kontrol,Büyüklüklerine Göre Organizasyonlar, Yaşam Döngüleri ve Gerileme Süreci,Örgüt Kültürü ve Etik Değerler,İnovasyon ve Değişim,Örgütlerde Karar Verme Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, Örgüt Kavramı ve Örgüt Kuramı hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
2. Örgütsel Yapı ve temel unsurlarını açıklar. | 10, 9 | A |
3. Örgüt ve çevre arası ilişkiyi ve önemini açıklar. | 10, 9 | A |
4. Organizasyonların yaşam döngülerini tüm evreleriyle açıklar. | 10, 9 | A |
5. Örgüt Kültürü ile etik değerleri tartışır. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Örgütlere Genel Bir Bakış | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Strateji, Örgütsel Tasarım, ve Örgütsel Etkenlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Örgütsel Yapının Temel Taşları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Örgüt ve Dış Çevre | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Organizasyonlar Arası İlişkiler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Organizasyonları Uluslararası Çevreye Göre Tasarlama | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Örgüt yapısı - çevre ilişkisi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Örgütlerin Üretim ve Hizmet Teknolojileri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Bilgi Teknolojileri ve Kontrol | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Büyüklüklerine Göre Organizasyonlar, Yaşam Döngüleri ve Gerileme Süreci | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Örgüt Kültürü ve Etik Değerler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | İnovasyon ve Değişim | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Örgütlerde Karar Verme Süreci | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Jones, G. R. (2013). Organizational theory, design, and change. Pearson. (7th edition) |
Hu, M., & Liu, W. (2022). Grey system theory in sustainable development research—a literature review (2011− 2021). Grey Systems: Theory and Application, 12(4), 785-803. Freeman, R. E. (2023). The politics of stakeholder theory: Some future directions. In R. Edward Freeman’s Selected Works on Stakeholder Theory and Business Ethics (pp. 119-132). Cham: Springer International Publishing. Battisti, E., Nirino, N., Leonidou, E., & Thrassou, A. (2022). Corporate venture capital and CSR performance: An extended resource based view’s perspective. Journal of Business Research, 139, 1058-1066. Hannan, M. T., & Freeman, J. (1977). The population ecology of organizations. American journal of sociology, 82(5), 929-964. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 5 | 75 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 264 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(264/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜT TEORİSİ VE DİZAYN | BUSD1113556 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Öğrencilere örgüt kuramlarına, örgüt yapılarına ve örgüt süreçlerine ilişkin temel bilgiler kazandırmak. 2. Öğrencilerin örgüt yapılarının temel unsurları, etkin örgütlenmenin koşulları, yapısal tasarım seçenekleri ve gerekleri konularında bilgi edinmelerini ve beceri geliştirmelerini sağlamak. 3. Öğrencilerin örgütsel yapının çeşitli boyutları ile örgütün yapısal özelliklerini etkileyen büyüklük, teknoloji, çevre, amaçlar, stratejiler ve kültür gibi faktörleri yakından tanımalarına, çözümlemelerine ve geleceğin yöneticileri olarak bunları nasıl kullanabileceklerine ilişkin bilgi ve beceriler edinmelerine yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Genel Giriş,Örgütlere Genel Bir Bakış,Strateji, Örgütsel Tasarım, ve Örgütsel Etkenlik, Örgütsel Yapının Temel Taşları,Örgüt ve Dış Çevre ,Organizasyonlar Arası İlişkiler,Organizasyonları Uluslararası Çevreye Göre Tasarlama,Örgüt yapısı - çevre ilişkisi,Örgütlerin Üretim ve Hizmet Teknolojileri,Bilgi Teknolojileri ve Kontrol,Büyüklüklerine Göre Organizasyonlar, Yaşam Döngüleri ve Gerileme Süreci,Örgüt Kültürü ve Etik Değerler,İnovasyon ve Değişim,Örgütlerde Karar Verme Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, Örgüt Kavramı ve Örgüt Kuramı hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
2. Örgütsel Yapı ve temel unsurlarını açıklar. | 10, 9 | A |
3. Örgüt ve çevre arası ilişkiyi ve önemini açıklar. | 10, 9 | A |
4. Organizasyonların yaşam döngülerini tüm evreleriyle açıklar. | 10, 9 | A |
5. Örgüt Kültürü ile etik değerleri tartışır. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Örgütlere Genel Bir Bakış | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Strateji, Örgütsel Tasarım, ve Örgütsel Etkenlik | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Örgütsel Yapının Temel Taşları | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Örgüt ve Dış Çevre | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Organizasyonlar Arası İlişkiler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Organizasyonları Uluslararası Çevreye Göre Tasarlama | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Örgüt yapısı - çevre ilişkisi | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Örgütlerin Üretim ve Hizmet Teknolojileri | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Bilgi Teknolojileri ve Kontrol | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Büyüklüklerine Göre Organizasyonlar, Yaşam Döngüleri ve Gerileme Süreci | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Örgüt Kültürü ve Etik Değerler | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | İnovasyon ve Değişim | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Örgütlerde Karar Verme Süreci | Kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Jones, G. R. (2013). Organizational theory, design, and change. Pearson. (7th edition) |
Hu, M., & Liu, W. (2022). Grey system theory in sustainable development research—a literature review (2011− 2021). Grey Systems: Theory and Application, 12(4), 785-803. Freeman, R. E. (2023). The politics of stakeholder theory: Some future directions. In R. Edward Freeman’s Selected Works on Stakeholder Theory and Business Ethics (pp. 119-132). Cham: Springer International Publishing. Battisti, E., Nirino, N., Leonidou, E., & Thrassou, A. (2022). Corporate venture capital and CSR performance: An extended resource based view’s perspective. Journal of Business Research, 139, 1058-1066. Hannan, M. T., & Freeman, J. (1977). The population ecology of organizations. American journal of sociology, 82(5), 929-964. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
1 | Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser. | X | |||||
1 | Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
2 | Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur. | X | |||||
2 | Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Zaman yönetimi becerisine sahip olur. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |