Fizyoloji konusuyla ilgili güncel yayınların takip edildiği bu ders sayesinde öğrencilerin yeni bilimsel teknikleri öğrenmeleri ve güncel literatür bilgilerine hakim olmaları sağlanır
Dersin İçeriği
Bu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Vücudu oluşturan organ sistemleri üzerine detaylı bilgi edinmek (örneğin, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi, solunum sistemi) ve bu sistemlerin işlevlerini bilir.
11, 5
F
Temel fizyolojik süreçleri (solunum, dolaşım, sindirim, sinir iletimi, endokrin sistem vb.) anlamak ve bu süreçler arasındaki etkileşimleri kavrar
11, 5
F
Fizyolojik adapte olma ve homeostaz konularını bilir.
11, 5
F
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir.
11, 5
F
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir.
11, 5
F
Fizyoloji alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder.
11, 5
F
Farklı hastalıkların temel patolojik mekanizmalarını anlar ve altında yatan biyolojik süreçleri bilir.
11, 5
F
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir.
11, 5
F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı simülasyonlar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
X
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
X
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
4
56
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
6
17
102
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
186
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(186/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEMİNER
TFİY1250240
Bahar Dönemi
0+0
-
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersi Verenler
Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoloji konusuyla ilgili güncel yayınların takip edildiği bu ders sayesinde öğrencilerin yeni bilimsel teknikleri öğrenmeleri ve güncel literatür bilgilerine hakim olmaları sağlanır
Dersin İçeriği
Bu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Vücudu oluşturan organ sistemleri üzerine detaylı bilgi edinmek (örneğin, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi, solunum sistemi) ve bu sistemlerin işlevlerini bilir.
11, 5
F
Temel fizyolojik süreçleri (solunum, dolaşım, sindirim, sinir iletimi, endokrin sistem vb.) anlamak ve bu süreçler arasındaki etkileşimleri kavrar
11, 5
F
Fizyolojik adapte olma ve homeostaz konularını bilir.
11, 5
F
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir.
11, 5
F
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir.
11, 5
F
Fizyoloji alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder.
11, 5
F
Farklı hastalıkların temel patolojik mekanizmalarını anlar ve altında yatan biyolojik süreçleri bilir.
11, 5
F
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir.
11, 5
F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı simülasyonlar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
X
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
X
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.