Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİSTEMLER FİZYOLOJİSİ 1TFİY1121690Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı insan vücudunun normal işleyişini anlamak, fizyolojik süreçleri kavramak ve organizmanın homeostazisini sürdürmek için nasıl düzenlendiğini incelemektir. Hücre membranının yapısı ve fonksiyonlarını öğrenmenin yanı sıra kas fizyolojisi, kan fizyolojisi, kardiyovasküler sistem fizyolojisi ve solunum sistem fizyolojisinin öğrenilmesi hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyolojiye giriş ve homeostasis,Hücre ve organellerin tanımı,Hücre membranın yapısı ve taşıma,Kas fizyolojisi-I,Kas fizyolojisi-II,Kan fizyolojisi,Bağışıklık sistemi,Bağışıklık sistemi-II,Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kalbin ileti sistemi,Dolaşım sistemi-I,Dolaşım sistemi-II,Solunum sistemine giriş,Solunum sistemi akciğer hacimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vücut sistemlerinin homeostazı nasıl koruduğunu açıklar.10, 16, 9A, D, E
Hücrenin temel fizyolojik süreçlerini açıklar.10, 16, 9A, E
Kas kontraksiyonu süreçlerini tanımlar.10, 16, 9A, D, E
Sinir hücrelerinden kaynaklanan uyarının kas hücresine iletilmesi sürecini açıklar.10, 16, 9A, D, E
Kalbin anatomisini, çalışma mekanizmasını ve dolaşım sistemini açıklar.10, 16, 9A, D, E
Kardiyovasküler sistemdeki patofizyolojik durumları değerlendirir.10, 16, 4, 9A, D, E
Solunum sisteminin anatomisi, gaz değişimi, solunum kaslarının rolü gibi temel konuları açıklar.10, 16, 9A, D, E
Vücudun çeşitli koşullara ve çevresel değişikliklere nasıl adapte olduğunu açıklar.10, 16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyolojiye giriş ve homeostasisGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 3-9
2Hücre ve organellerin tanımıGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 11-40
3Hücre membranın yapısı ve taşımaGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 45-70
4Kas fizyolojisi-IGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 92-99
5Kas fizyolojisi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 72-90
6Kan fizyolojisiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 419-437
7Bağışıklık sistemiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 439-449
8Bağışıklık sistemi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 439-449
9Kardiyovasküler sistem fizyolojisiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 103-114
10Kalbin ileti sistemiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 116-156
11Dolaşım sistemi-IGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 181-200
12Dolaşım sistemi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 181-200
13Solunum sistemine girişGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 471-489
14Solunum sistemi akciğer hacimleriGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 483-500
Kaynak
İnsan Fizyolojisi (Türk Fizyolojik Bilimler Derneği), Guyton Tıbbi Fizyoloji, Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı fizyoloji simülasyonları, seminer ve konferanslar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
X
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİSTEMLER FİZYOLOJİSİ 1TFİY1121690Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı insan vücudunun normal işleyişini anlamak, fizyolojik süreçleri kavramak ve organizmanın homeostazisini sürdürmek için nasıl düzenlendiğini incelemektir. Hücre membranının yapısı ve fonksiyonlarını öğrenmenin yanı sıra kas fizyolojisi, kan fizyolojisi, kardiyovasküler sistem fizyolojisi ve solunum sistem fizyolojisinin öğrenilmesi hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyolojiye giriş ve homeostasis,Hücre ve organellerin tanımı,Hücre membranın yapısı ve taşıma,Kas fizyolojisi-I,Kas fizyolojisi-II,Kan fizyolojisi,Bağışıklık sistemi,Bağışıklık sistemi-II,Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kalbin ileti sistemi,Dolaşım sistemi-I,Dolaşım sistemi-II,Solunum sistemine giriş,Solunum sistemi akciğer hacimleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vücut sistemlerinin homeostazı nasıl koruduğunu açıklar.10, 16, 9A, D, E
Hücrenin temel fizyolojik süreçlerini açıklar.10, 16, 9A, E
Kas kontraksiyonu süreçlerini tanımlar.10, 16, 9A, D, E
Sinir hücrelerinden kaynaklanan uyarının kas hücresine iletilmesi sürecini açıklar.10, 16, 9A, D, E
Kalbin anatomisini, çalışma mekanizmasını ve dolaşım sistemini açıklar.10, 16, 9A, D, E
Kardiyovasküler sistemdeki patofizyolojik durumları değerlendirir.10, 16, 4, 9A, D, E
Solunum sisteminin anatomisi, gaz değişimi, solunum kaslarının rolü gibi temel konuları açıklar.10, 16, 9A, D, E
Vücudun çeşitli koşullara ve çevresel değişikliklere nasıl adapte olduğunu açıklar.10, 16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyolojiye giriş ve homeostasisGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 3-9
2Hücre ve organellerin tanımıGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 11-40
3Hücre membranın yapısı ve taşımaGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 45-70
4Kas fizyolojisi-IGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 92-99
5Kas fizyolojisi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 72-90
6Kan fizyolojisiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 419-437
7Bağışıklık sistemiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 439-449
8Bağışıklık sistemi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 439-449
9Kardiyovasküler sistem fizyolojisiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 103-114
10Kalbin ileti sistemiGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 116-156
11Dolaşım sistemi-IGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 181-200
12Dolaşım sistemi-IIGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 181-200
13Solunum sistemine girişGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 471-489
14Solunum sistemi akciğer hacimleriGuyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji Ders Kitabı (13. baskı) Sayfa: 483-500
Kaynak
İnsan Fizyolojisi (Türk Fizyolojik Bilimler Derneği), Guyton Tıbbi Fizyoloji, Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı fizyoloji simülasyonları, seminer ve konferanslar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
X
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:57