Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTFİY1122240Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma türlerini açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma yürütür.12, 2, 9
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar.10, 12, 16, 2, 9
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.10, 14, 16, 9
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.10, 16, 6, 9
Güncel literatür bilgilerine ulaşma becerisini geliştirir.10, 11, 14, 16, 9
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir.10, 12, 14, 16, 9
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.10, 11, 14, 16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Bilimsel araştırma süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Bilimsel araştırma türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Bilimsel ProjelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Proje Konusu BelirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin BelirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
9Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışmas
10Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
11Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
12Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
13Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
14Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
Kaynak
Ders sunum dosyaları.
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
X
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
X
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12929
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİTFİY1122240Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma türlerini açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma yürütür.12, 2, 9
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar.10, 12, 16, 2, 9
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.10, 14, 16, 9
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.10, 16, 6, 9
Güncel literatür bilgilerine ulaşma becerisini geliştirir.10, 11, 14, 16, 9
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir.10, 12, 14, 16, 9
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.10, 11, 14, 16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Bilimsel araştırma süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Bilimsel araştırma türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Bilimsel ProjelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Proje Konusu BelirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin BelirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
9Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışmas
10Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
11Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
12Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
13Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
14Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
Kaynak
Ders sunum dosyaları.
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
X
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
X
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:49Son Güncelleme Tarihi: 15/11/2023 - 16:57