Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKTİF YAŞLANMAPTRY1215078Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlanma ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sağlıklı ve engelli yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşlı tanımı, mortalite,morbidite,Yaşlının değerlendirilmesi,Yaşlının kognitif durumu,Performans ve eklem mobilitesi,Yaşlıda motor kontrol, postür ve ambulasyon,Yaşlıda ağrı tedavisi,Denge ve düşme,Yaşlılarda egzersiz,Aerobik kapasite ve endurans,Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri,Çevresel düzenleme,Yaşlıda prostetik uygulamalar,Başarılı yaşlanma,Güncel yaklaşımların tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlı tanımını ve fizyolojik değişimleri tartışır.9E
Yaşlıda motor kontrolü, postür ve yürümeyi özetler.9E
Yaşlıda kognitif değişimleri açıklar.9E
Yaşlıda fizyoterapiyi tartışır.9E
Çevresel düzenlemeleri açıklar.9E
Yaşlıların rehabilitasyonunu açıklar.9E
Yaşlıda ortez ve protez uygulamalarını tanımlar.9E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşlı tanımı, mortalite,morbidite1. kaynak sayfa,1-15
2Yaşlının değerlendirilmesi1. kaynak sayfa, 86-113
3Yaşlının kognitif durumu1. kaynak sayfa, 121-152
4Performans ve eklem mobilitesi1. kaynak sayfa 248-271
5Yaşlıda motor kontrol, postür ve ambulasyon1. kaynak sayfa, 272-330
6Yaşlıda ağrı tedavisi1. kaynak sayfa, 395-411
7Denge ve düşme1. kaynak sayfa, 331-353
8Yaşlılarda egzersiz1. kaynak sayfa, 64-85
9Aerobik kapasite ve endurans1. kaynak sayfa, 228-247
10Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri1. kaynak sayfa, 86-103
11Çevresel düzenleme1. kaynak sayfa, 104-120
12Yaşlıda prostetik uygulamalar1. kaynak sayfa, 426-445
13Başarılı yaşlanma1. kaynak sayfa , 446-456
14Güncel yaklaşımların tartışılmasıwww.pubmed.com
Kaynak
1- Andrew A.Guccione,Rita Wong,Dale Avers,GERİATRİC PHYSİCAL THERAPY principles and approachhes to practice,Elsweir Mosby,2012 2- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7535
Genel Sınav ve Hazırlığı14684
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)231
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKTİF YAŞLANMAPTRY1215078Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlanma ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sağlıklı ve engelli yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşlı tanımı, mortalite,morbidite,Yaşlının değerlendirilmesi,Yaşlının kognitif durumu,Performans ve eklem mobilitesi,Yaşlıda motor kontrol, postür ve ambulasyon,Yaşlıda ağrı tedavisi,Denge ve düşme,Yaşlılarda egzersiz,Aerobik kapasite ve endurans,Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri,Çevresel düzenleme,Yaşlıda prostetik uygulamalar,Başarılı yaşlanma,Güncel yaklaşımların tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlı tanımını ve fizyolojik değişimleri tartışır.9E
Yaşlıda motor kontrolü, postür ve yürümeyi özetler.9E
Yaşlıda kognitif değişimleri açıklar.9E
Yaşlıda fizyoterapiyi tartışır.9E
Çevresel düzenlemeleri açıklar.9E
Yaşlıların rehabilitasyonunu açıklar.9E
Yaşlıda ortez ve protez uygulamalarını tanımlar.9E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşlı tanımı, mortalite,morbidite1. kaynak sayfa,1-15
2Yaşlının değerlendirilmesi1. kaynak sayfa, 86-113
3Yaşlının kognitif durumu1. kaynak sayfa, 121-152
4Performans ve eklem mobilitesi1. kaynak sayfa 248-271
5Yaşlıda motor kontrol, postür ve ambulasyon1. kaynak sayfa, 272-330
6Yaşlıda ağrı tedavisi1. kaynak sayfa, 395-411
7Denge ve düşme1. kaynak sayfa, 331-353
8Yaşlılarda egzersiz1. kaynak sayfa, 64-85
9Aerobik kapasite ve endurans1. kaynak sayfa, 228-247
10Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri1. kaynak sayfa, 86-103
11Çevresel düzenleme1. kaynak sayfa, 104-120
12Yaşlıda prostetik uygulamalar1. kaynak sayfa, 426-445
13Başarılı yaşlanma1. kaynak sayfa , 446-456
14Güncel yaklaşımların tartışılmasıwww.pubmed.com
Kaynak
1- Andrew A.Guccione,Rita Wong,Dale Avers,GERİATRİC PHYSİCAL THERAPY principles and approachhes to practice,Elsweir Mosby,2012 2- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33