Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKTİF YAŞLANMA | PTRY1215078 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlanma ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sağlıklı ve engelli yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşlı tanımı, mortalite,morbidite,Yaşlının değerlendirilmesi,Yaşlının kognitif durumu,Performans ve eklem mobilitesi,Yaşlıda motor kontrol, postür ve ambulasyon,Yaşlıda ağrı tedavisi,Denge ve düşme,Yaşlılarda egzersiz,Aerobik kapasite ve endurans,Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri,Çevresel düzenleme,Yaşlıda prostetik uygulamalar,Başarılı yaşlanma,Güncel yaklaşımların tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlı tanımını ve fizyolojik değişimleri tartışır. | 9 | E |
Yaşlıda motor kontrolü, postür ve yürümeyi özetler. | 9 | E |
Yaşlıda kognitif değişimleri açıklar. | 9 | E |
Yaşlıda fizyoterapiyi tartışır. | 9 | E |
Çevresel düzenlemeleri açıklar. | 9 | E |
Yaşlıların rehabilitasyonunu açıklar. | 9 | E |
Yaşlıda ortez ve protez uygulamalarını tanımlar. | 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaşlı tanımı, mortalite,morbidite | 1. kaynak sayfa,1-15 |
2 | Yaşlının değerlendirilmesi | 1. kaynak sayfa, 86-113 |
3 | Yaşlının kognitif durumu | 1. kaynak sayfa, 121-152 |
4 | Performans ve eklem mobilitesi | 1. kaynak sayfa 248-271 |
5 | Yaşlıda motor kontrol, postür ve ambulasyon | 1. kaynak sayfa, 272-330 |
6 | Yaşlıda ağrı tedavisi | 1. kaynak sayfa, 395-411 |
7 | Denge ve düşme | 1. kaynak sayfa, 331-353 |
8 | Yaşlılarda egzersiz | 1. kaynak sayfa, 64-85 |
9 | Aerobik kapasite ve endurans | 1. kaynak sayfa, 228-247 |
10 | Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri | 1. kaynak sayfa, 86-103 |
11 | Çevresel düzenleme | 1. kaynak sayfa, 104-120 |
12 | Yaşlıda prostetik uygulamalar | 1. kaynak sayfa, 426-445 |
13 | Başarılı yaşlanma | 1. kaynak sayfa , 446-456 |
14 | Güncel yaklaşımların tartışılması | www.pubmed.com |
Kaynak |
1- Andrew A.Guccione,Rita Wong,Dale Avers,GERİATRİC PHYSİCAL THERAPY principles and approachhes to practice,Elsweir Mosby,2012 2- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | X | | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | X | | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 6 | 84 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AKTİF YAŞLANMA | PTRY1215078 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlanma ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sağlıklı ve engelli yaşlılar için gerekli değerlendirme ve egzersiz programları konusundaki uygulamaları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşlı tanımı, mortalite,morbidite,Yaşlının değerlendirilmesi,Yaşlının kognitif durumu,Performans ve eklem mobilitesi,Yaşlıda motor kontrol, postür ve ambulasyon,Yaşlıda ağrı tedavisi,Denge ve düşme,Yaşlılarda egzersiz,Aerobik kapasite ve endurans,Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri,Çevresel düzenleme,Yaşlıda prostetik uygulamalar,Başarılı yaşlanma,Güncel yaklaşımların tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlı tanımını ve fizyolojik değişimleri tartışır. | 9 | E |
Yaşlıda motor kontrolü, postür ve yürümeyi özetler. | 9 | E |
Yaşlıda kognitif değişimleri açıklar. | 9 | E |
Yaşlıda fizyoterapiyi tartışır. | 9 | E |
Çevresel düzenlemeleri açıklar. | 9 | E |
Yaşlıların rehabilitasyonunu açıklar. | 9 | E |
Yaşlıda ortez ve protez uygulamalarını tanımlar. | 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaşlı tanımı, mortalite,morbidite | 1. kaynak sayfa,1-15 |
2 | Yaşlının değerlendirilmesi | 1. kaynak sayfa, 86-113 |
3 | Yaşlının kognitif durumu | 1. kaynak sayfa, 121-152 |
4 | Performans ve eklem mobilitesi | 1. kaynak sayfa 248-271 |
5 | Yaşlıda motor kontrol, postür ve ambulasyon | 1. kaynak sayfa, 272-330 |
6 | Yaşlıda ağrı tedavisi | 1. kaynak sayfa, 395-411 |
7 | Denge ve düşme | 1. kaynak sayfa, 331-353 |
8 | Yaşlılarda egzersiz | 1. kaynak sayfa, 64-85 |
9 | Aerobik kapasite ve endurans | 1. kaynak sayfa, 228-247 |
10 | Koruyucu fizyoterapide ergonomik düzenlemelerin yeri | 1. kaynak sayfa, 86-103 |
11 | Çevresel düzenleme | 1. kaynak sayfa, 104-120 |
12 | Yaşlıda prostetik uygulamalar | 1. kaynak sayfa, 426-445 |
13 | Başarılı yaşlanma | 1. kaynak sayfa , 446-456 |
14 | Güncel yaklaşımların tartışılması | www.pubmed.com |
Kaynak |
1- Andrew A.Guccione,Rita Wong,Dale Avers,GERİATRİC PHYSİCAL THERAPY principles and approachhes to practice,Elsweir Mosby,2012 2- Stuart Porter,Tidy’s Physiotherapy. Elsvier Butterworth-Heinemann,2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | X | | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | X | | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33