Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK HASTALARDA REHABİLİTASYONPTRY1215077Bahar Dönemi2+028
Ders Programı

Perşembe 17:30-18:15

Perşembe 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar, Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler, Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları, Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım,Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım,Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları, Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları, Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi,Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatirk rehabilitasyona özel değerlendirme ve kullanılan özel tedavileri uygulayar10, 16A, F
Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeleri ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar16, 9A, F
Farklı pediatrik hastalıklarda yeni tedavi yaklaşımlarını ve serebral palsi rehabilitasyonu ile yenilikleri ifade eder16, 9A, F
Pediatrik rehabilitasyonda multidisipliner çalışma,yardımcı cihaz ve teknolojik destekli tedavinin önemini açıklar10, 16A, F
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalara göre çalışır10, 16A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik Rehabilitasyona Girişwww.pubmed.com
2 Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlarwww.pubmed.com
3 Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmelerwww.pubmed.com
4Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmelerwww.pubmed.com
5 Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
6 Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşımwww.pubmed.com
7Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşımwww.pubmed.com
8Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
9 Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
10Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
11 Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalarwww.pubmed.com
12Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
13Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimiwww.pubmed.com
14Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurmawww.pubmed.com
Kaynak
MEBİS NOTU
Pubmed/ Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası 2.Physiotherapy in Paediatrics, Roberta Shepherd, Third edition, Butterworth-Heinemann, 1995 3. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14342
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı14456
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK HASTALARDA REHABİLİTASYONPTRY1215077Bahar Dönemi2+028
Ders Programı

Perşembe 17:30-18:15

Perşembe 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar, Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler, Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları, Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım,Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım,Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları, Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları, Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi,Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatirk rehabilitasyona özel değerlendirme ve kullanılan özel tedavileri uygulayar10, 16A, F
Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeleri ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar16, 9A, F
Farklı pediatrik hastalıklarda yeni tedavi yaklaşımlarını ve serebral palsi rehabilitasyonu ile yenilikleri ifade eder16, 9A, F
Pediatrik rehabilitasyonda multidisipliner çalışma,yardımcı cihaz ve teknolojik destekli tedavinin önemini açıklar10, 16A, F
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalara göre çalışır10, 16A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik Rehabilitasyona Girişwww.pubmed.com
2 Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlarwww.pubmed.com
3 Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmelerwww.pubmed.com
4Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmelerwww.pubmed.com
5 Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
6 Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşımwww.pubmed.com
7Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşımwww.pubmed.com
8Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
9 Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
10Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
11 Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalarwww.pubmed.com
12Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
13Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimiwww.pubmed.com
14Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurmawww.pubmed.com
Kaynak
MEBİS NOTU
Pubmed/ Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası 2.Physiotherapy in Paediatrics, Roberta Shepherd, Third edition, Butterworth-Heinemann, 1995 3. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33