Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KARDİYAK REHABİLİTASYON PRENSİPLERİ | PTRY1215075 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kardiyovasküler problemi olan bireylerin özellikleri, klinik laboratuvar bulguları ve vital bulguları kapsamlı bir şekilde gözden geçirilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kardiyopulmoner Rehabilitasyon ve kardiyak hastalıklarının tanımı,Kardiyak problemlerin değerlendirilmesinde hasta muayenesi.,Kalp sorunu olan hastalarda risk faktörlerinin belirlenmesi.,Kalp sorunu olan hastalarda risk faktörlerinin değiştirilmesi.,Kardiyak problemlerin belgelenmesi ve geçmişin analizi,Kardiyak rehabilitasyonda klinik laboratuvar bulgularının yeri ve önemi,Egzersiz Testi,Kardiyak sorunu olan hastalarda yaşamsal belirtilerin değerlendirilmesi ve izlenmesi, antropometrik ölçümler,Elektrokardiyografi,Elektrokardiyografi,Kardiyak rehabilitasyonda bozulma ve sakatlığın değerlendirilmesi,Kardiyak rehabilitasyonun erken evresinde aktivite düzeyinin belirlenmesi,Kardiyak rehabilitasyonun erken evresinde monitörizasyon ve hasta güvenliği,Kardiyak rehabilitasyonun geç döneminde monitörizasyon ve gözlem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kardiyopulmoner Rehabilitasyona özel temel ölçüm, değerlendirme ve tedavi tekniklerindeki kavramsal ve klinik gelişmeleri takip eder, kardiyopulmoner rehabilitasyonun farklı alanlarına ilişkin derin ve sistematik bilgisini mesleki ve akademik çalışmalarda kullanır. | 18, 9 | E |
Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında teorik ve pratik ilkeleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler geliştirir, problem çözme ve klinik karar verme becerisi kazanır. | 18, 9 | E |
Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında incelemeler planlar, projelerde görev alır, yaptığı çalışmaların sonuçlarını uygun istatistiksel yöntemleri seçerek yorumlar, rapor yazar, bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | 18, 9 | E |
Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanıyla ilgili uygulama ve araştırmaları etik değerleri dikkate alarak bağımsız olarak yürütür, mesleki beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | 18, 9 | E |
Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak uluslararası düzeyde kardiyopulmoner rehabilitasyonla ilgili mesleki ve akademik çalışmalarda etkin iletişim kurar. | 18, 9 | E |
Öğrenme ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür; kalitenin geliştirilmesine, mesleki eğitime ve tanıtım programlarına katkıda bulunur. | 18, 9 | E |
Kamu sağlığına ve sağlık politikasına katkıda bulunur; bireyi, aileyi ve toplumu eğitim, koruyucu ve rehabilite edici yaklaşımlar konusunda bilinçlendirir. | 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kardiyopulmoner Rehabilitasyon ve kardiyak hastalıklarının tanımı | Web taraması |
2 | Kardiyak problemlerin değerlendirilmesinde hasta muayenesi. | Web taraması |
3 | Kalp sorunu olan hastalarda risk faktörlerinin belirlenmesi. | Web taraması |
4 | Kalp sorunu olan hastalarda risk faktörlerinin değiştirilmesi. | Web taraması |
5 | Kardiyak problemlerin belgelenmesi ve geçmişin analizi | Web taraması |
6 | Kardiyak rehabilitasyonda klinik laboratuvar bulgularının yeri ve önemi | Web taraması |
7 | Egzersiz Testi | Web taraması |
8 | Kardiyak sorunu olan hastalarda yaşamsal belirtilerin değerlendirilmesi ve izlenmesi, antropometrik ölçümler | web taraması |
9 | Elektrokardiyografi | web taraması |
10 | Elektrokardiyografi | Web taraması |
11 | Kardiyak rehabilitasyonda bozulma ve sakatlığın değerlendirilmesi | web taraması |
12 | Kardiyak rehabilitasyonun erken evresinde aktivite düzeyinin belirlenmesi | web taraması |
13 | Kardiyak rehabilitasyonun erken evresinde monitörizasyon ve hasta güvenliği | web taraması |
14 | Kardiyak rehabilitasyonun geç döneminde monitörizasyon ve gözlem | web taraması |
Kaynak |
1. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. 3th ed. Elsevier: Saunders; 2010.
2. Niebauer J. Cardiac Rehabilitation Manual. 1st ed. Springer; 2011
3. Main E., Cardiorespiratory Physiotherapy ISBN:9780702047312 2016
4. Hillegas e., Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy ISBN: 9780323722124 2022
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | X | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 8 | 112 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 5 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 5 | 15 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 239 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KARDİYAK REHABİLİTASYON PRENSİPLERİ | PTRY1215075 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kardiyovasküler problemi olan bireylerin özellikleri, klinik laboratuvar bulguları ve vital bulguları kapsamlı bir şekilde gözden geçirilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kardiyopulmoner Rehabilitasyon ve kardiyak hastalıklarının tanımı,Kardiyak problemlerin değerlendirilmesinde hasta muayenesi.,Kalp sorunu olan hastalarda risk faktörlerinin belirlenmesi.,Kalp sorunu olan hastalarda risk faktörlerinin değiştirilmesi.,Kardiyak problemlerin belgelenmesi ve geçmişin analizi,Kardiyak rehabilitasyonda klinik laboratuvar bulgularının yeri ve önemi,Egzersiz Testi,Kardiyak sorunu olan hastalarda yaşamsal belirtilerin değerlendirilmesi ve izlenmesi, antropometrik ölçümler,Elektrokardiyografi,Elektrokardiyografi,Kardiyak rehabilitasyonda bozulma ve sakatlığın değerlendirilmesi,Kardiyak rehabilitasyonun erken evresinde aktivite düzeyinin belirlenmesi,Kardiyak rehabilitasyonun erken evresinde monitörizasyon ve hasta güvenliği,Kardiyak rehabilitasyonun geç döneminde monitörizasyon ve gözlem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kardiyopulmoner Rehabilitasyona özel temel ölçüm, değerlendirme ve tedavi tekniklerindeki kavramsal ve klinik gelişmeleri takip eder, kardiyopulmoner rehabilitasyonun farklı alanlarına ilişkin derin ve sistematik bilgisini mesleki ve akademik çalışmalarda kullanır. | 18, 9 | E |
Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında teorik ve pratik ilkeleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler geliştirir, problem çözme ve klinik karar verme becerisi kazanır. | 18, 9 | E |
Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanında incelemeler planlar, projelerde görev alır, yaptığı çalışmaların sonuçlarını uygun istatistiksel yöntemleri seçerek yorumlar, rapor yazar, bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | 18, 9 | E |
Kardiyopulmoner rehabilitasyon alanıyla ilgili uygulama ve araştırmaları etik değerleri dikkate alarak bağımsız olarak yürütür, mesleki beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | 18, 9 | E |
Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak uluslararası düzeyde kardiyopulmoner rehabilitasyonla ilgili mesleki ve akademik çalışmalarda etkin iletişim kurar. | 18, 9 | E |
Öğrenme ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür; kalitenin geliştirilmesine, mesleki eğitime ve tanıtım programlarına katkıda bulunur. | 18, 9 | E |
Kamu sağlığına ve sağlık politikasına katkıda bulunur; bireyi, aileyi ve toplumu eğitim, koruyucu ve rehabilite edici yaklaşımlar konusunda bilinçlendirir. | 18, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kardiyopulmoner Rehabilitasyon ve kardiyak hastalıklarının tanımı | Web taraması |
2 | Kardiyak problemlerin değerlendirilmesinde hasta muayenesi. | Web taraması |
3 | Kalp sorunu olan hastalarda risk faktörlerinin belirlenmesi. | Web taraması |
4 | Kalp sorunu olan hastalarda risk faktörlerinin değiştirilmesi. | Web taraması |
5 | Kardiyak problemlerin belgelenmesi ve geçmişin analizi | Web taraması |
6 | Kardiyak rehabilitasyonda klinik laboratuvar bulgularının yeri ve önemi | Web taraması |
7 | Egzersiz Testi | Web taraması |
8 | Kardiyak sorunu olan hastalarda yaşamsal belirtilerin değerlendirilmesi ve izlenmesi, antropometrik ölçümler | web taraması |
9 | Elektrokardiyografi | web taraması |
10 | Elektrokardiyografi | Web taraması |
11 | Kardiyak rehabilitasyonda bozulma ve sakatlığın değerlendirilmesi | web taraması |
12 | Kardiyak rehabilitasyonun erken evresinde aktivite düzeyinin belirlenmesi | web taraması |
13 | Kardiyak rehabilitasyonun erken evresinde monitörizasyon ve hasta güvenliği | web taraması |
14 | Kardiyak rehabilitasyonun geç döneminde monitörizasyon ve gözlem | web taraması |
Kaynak |
1. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. 3th ed. Elsevier: Saunders; 2010.
2. Niebauer J. Cardiac Rehabilitation Manual. 1st ed. Springer; 2011
3. Main E., Cardiorespiratory Physiotherapy ISBN:9780702047312 2016
4. Hillegas e., Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy ISBN: 9780323722124 2022
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | X | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33