Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ NÖROLOJİK REHABİLİTASYON | PTRY1115074 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal motor kontrol,Normal Motor Kontrol,Normal postüral kontrol, Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi, Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı, Nöral Plastisite, Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler, Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler | 9 | A, E |
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar | 9 | A, E |
Nörolojik hastalıklardaki duyu ve motor bozuklukları listeler | 9 | A, E |
Nörolojik rehabilitasyonda güncel konuları tartışır | 9 | A, E |
Nörolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunu tartışır | 9 | A, E |
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik araç-gereçleri listeler | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Normal motor kontrol | Mebis notları |
2 | Normal Motor Kontrol | Mebis notları |
3 | Normal postüral kontrol | Mebis notları |
4 | Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi | Mebis notları |
5 | Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu | Mebis notları |
6 | Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme | Mebis notları |
7 | Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu | Mebis notları |
8 | Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi | Mebis notları |
9 | Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi | Mebis notları |
10 | Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi | Mebis notları |
11 | Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı | Mebis notları |
12 | Nöral Plastisite | Mebis notları |
13 | Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler | Mebis notları |
14 | Robotik rehabilitasyon | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
Pubmed, Scholar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | X | | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | X | | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | X | | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 5 | 70 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ NÖROLOJİK REHABİLİTASYON | PTRY1115074 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal motor kontrol,Normal Motor Kontrol,Normal postüral kontrol, Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi, Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı, Nöral Plastisite, Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler, Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler | 9 | A, E |
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar | 9 | A, E |
Nörolojik hastalıklardaki duyu ve motor bozuklukları listeler | 9 | A, E |
Nörolojik rehabilitasyonda güncel konuları tartışır | 9 | A, E |
Nörolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunu tartışır | 9 | A, E |
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik araç-gereçleri listeler | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Normal motor kontrol | Mebis notları |
2 | Normal Motor Kontrol | Mebis notları |
3 | Normal postüral kontrol | Mebis notları |
4 | Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi | Mebis notları |
5 | Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu | Mebis notları |
6 | Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme | Mebis notları |
7 | Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu | Mebis notları |
8 | Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi | Mebis notları |
9 | Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi | Mebis notları |
10 | Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi | Mebis notları |
11 | Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı | Mebis notları |
12 | Nöral Plastisite | Mebis notları |
13 | Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler | Mebis notları |
14 | Robotik rehabilitasyon | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
Pubmed, Scholar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | X | | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | X | | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | X | | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33