Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ NÖROLOJİK REHABİLİTASYONPTRY1115074Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal motor kontrol,Normal Motor Kontrol,Normal postüral kontrol, Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi, Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı, Nöral Plastisite, Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler, Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler9A, E
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar9A, E
Nörolojik hastalıklardaki duyu ve motor bozuklukları listeler9A, E
Nörolojik rehabilitasyonda güncel konuları tartışır9A, E
Nörolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunu tartışır9A, E
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik araç-gereçleri listeler9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal motor kontrolMebis notları
2Normal Motor KontrolMebis notları
3Normal postüral kontrolMebis notları
4 Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesiMebis notları
5 Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonuMebis notları
6Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirmeMebis notları
7Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonuMebis notları
8Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesiMebis notları
9Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesiMebis notları
10Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesiMebis notları
11Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımıMebis notları
12 Nöral PlastisiteMebis notları
13 Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yeniliklerMebis notları
14 Robotik rehabilitasyonMebis notları
Kaynak
Mebis Notları
Pubmed, Scholar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14570
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı14456
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ NÖROLOJİK REHABİLİTASYONPTRY1115074Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal motor kontrol,Normal Motor Kontrol,Normal postüral kontrol, Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi, Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı, Nöral Plastisite, Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler, Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler9A, E
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar9A, E
Nörolojik hastalıklardaki duyu ve motor bozuklukları listeler9A, E
Nörolojik rehabilitasyonda güncel konuları tartışır9A, E
Nörolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunu tartışır9A, E
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik araç-gereçleri listeler9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal motor kontrolMebis notları
2Normal Motor KontrolMebis notları
3Normal postüral kontrolMebis notları
4 Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesiMebis notları
5 Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonuMebis notları
6Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirmeMebis notları
7Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonuMebis notları
8Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesiMebis notları
9Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesiMebis notları
10Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesiMebis notları
11Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımıMebis notları
12 Nöral PlastisiteMebis notları
13 Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yeniliklerMebis notları
14 Robotik rehabilitasyonMebis notları
Kaynak
Mebis Notları
Pubmed, Scholar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33