Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUSKULOSKELETAL HASTALIKLARDA REHABİLİTASYON | PTRY1115073 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 Perşembe 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kas-iskelet sistemini ilgilendiren herhangi bir yaralanmaya yönelik rehabilitasyon tutumunun güncel literatür ile desteklenerek, rehabilitasyon protokollerinin oluşturulması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortopedik problemler sonrası immobilizasyona bağlı olarak ortaya çıkan fizyolojik değişiklikler ve önlenmesine yönelik rehabilitasyon,İmmobilizasyonun kas, kemik ve eklemler üzerindeki etkileri ve önlenmesinde rehabilitasyon,Ameliyat sonrası komplikasyonlar ve önlenmesine yönelik fizyoterapi yaklaşımları,Kalça ve diz artroplasti cerrahisi için rehabilitasyon protokolleri,Tendon ruptürü ve rehabilitasyonu,Kalça impingement sendromu ve rehabilitasyon,Ortopedik Sorunlarda Dinamik Nöromüsküler Stabilizasyon (DNS) Tekniklerinin Kullanımı,Muskuloskeletal Problemlerde Kan Akışını Kısıtlama Eğitiminin Kullanımı,Kas-iskelet sistemi problemlerinde ağrı mekanizmaları, akut ve kronik ağrıya yönelik fizyoterapi yaklaşımları,Ortopedik sorunlardan kaynaklanan duyu bozukluklarında rehabilitasyon,Eklem koruma teknikleri,Vaka tartışması,Proje dizaynı,Proje dizaynı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İmmobilizasyonun kas-iskelet sistemine etkisini bilir | 9 | F |
Vücudun belli bölümlerinin yaralanmalarını bilir ve rehabilitasyon protokolü oluşturabilir | 9 | F |
Özel rehabilitasyon protokollerinin kas-iskelet sisteminde uygulanma endikasyonlarını bilir | 9 | F |
Güncel literatürü takip eder ve tartışır | 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedik problemler sonrası immobilizasyona bağlı olarak ortaya çıkan fizyolojik değişiklikler ve önlenmesine yönelik rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
2 | İmmobilizasyonun kas, kemik ve eklemler üzerindeki etkileri ve önlenmesinde rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
3 | Ameliyat sonrası komplikasyonlar ve önlenmesine yönelik fizyoterapi yaklaşımları | Güncel literatürün taranması |
4 | Kalça ve diz artroplasti cerrahisi için rehabilitasyon protokolleri | Güncel literatürün taranması |
5 | Tendon ruptürü ve rehabilitasyonu | Güncel literatürün taranması |
6 | Kalça impingement sendromu ve rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
7 | Ortopedik Sorunlarda Dinamik Nöromüsküler Stabilizasyon (DNS) Tekniklerinin Kullanımı | Güncel literatürün taranması |
8 | Muskuloskeletal Problemlerde Kan Akışını Kısıtlama Eğitiminin Kullanımı | Güncel literatürün taranması |
9 | Kas-iskelet sistemi problemlerinde ağrı mekanizmaları, akut ve kronik ağrıya yönelik fizyoterapi yaklaşımları | Güncel literatürün taranması |
10 | Ortopedik sorunlardan kaynaklanan duyu bozukluklarında rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
11 | Eklem koruma teknikleri | Güncel literatürün taranması |
12 | Vaka tartışması | Verilen kaynakların okunması, Güncel literatürün taranması |
13 | Proje dizaynı | Güncel literatürün taranması |
14 | Proje dizaynı | Güncel literatürün taranması |
Kaynak |
Pubmed, Google Scholar, Pedro |
Jewell DV. Guide to Evidenced-Based Physical Therapist Practice, Second Edition, Jones Barlett learning, 2011. Hertling D. Management of Common Musculoskeletal Disorders: Physical Therapy Principles and Methods. Lippincott Williams & Wilkins,2005. Brotzman SB, Manske RC.Clinical Orthopaedic Rehabilitation: An Evidence-Based Approach. Elsevier Health Sciences, 2011. Donatelli R,Wooden MJ. Orthopaedic Physical Therapy. 4th ed. Churchill Livingstone, New York, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUSKULOSKELETAL HASTALIKLARDA REHABİLİTASYON | PTRY1115073 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 Perşembe 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kas-iskelet sistemini ilgilendiren herhangi bir yaralanmaya yönelik rehabilitasyon tutumunun güncel literatür ile desteklenerek, rehabilitasyon protokollerinin oluşturulması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortopedik problemler sonrası immobilizasyona bağlı olarak ortaya çıkan fizyolojik değişiklikler ve önlenmesine yönelik rehabilitasyon,İmmobilizasyonun kas, kemik ve eklemler üzerindeki etkileri ve önlenmesinde rehabilitasyon,Ameliyat sonrası komplikasyonlar ve önlenmesine yönelik fizyoterapi yaklaşımları,Kalça ve diz artroplasti cerrahisi için rehabilitasyon protokolleri,Tendon ruptürü ve rehabilitasyonu,Kalça impingement sendromu ve rehabilitasyon,Ortopedik Sorunlarda Dinamik Nöromüsküler Stabilizasyon (DNS) Tekniklerinin Kullanımı,Muskuloskeletal Problemlerde Kan Akışını Kısıtlama Eğitiminin Kullanımı,Kas-iskelet sistemi problemlerinde ağrı mekanizmaları, akut ve kronik ağrıya yönelik fizyoterapi yaklaşımları,Ortopedik sorunlardan kaynaklanan duyu bozukluklarında rehabilitasyon,Eklem koruma teknikleri,Vaka tartışması,Proje dizaynı,Proje dizaynı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İmmobilizasyonun kas-iskelet sistemine etkisini bilir | 9 | F |
Vücudun belli bölümlerinin yaralanmalarını bilir ve rehabilitasyon protokolü oluşturabilir | 9 | F |
Özel rehabilitasyon protokollerinin kas-iskelet sisteminde uygulanma endikasyonlarını bilir | 9 | F |
Güncel literatürü takip eder ve tartışır | 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedik problemler sonrası immobilizasyona bağlı olarak ortaya çıkan fizyolojik değişiklikler ve önlenmesine yönelik rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
2 | İmmobilizasyonun kas, kemik ve eklemler üzerindeki etkileri ve önlenmesinde rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
3 | Ameliyat sonrası komplikasyonlar ve önlenmesine yönelik fizyoterapi yaklaşımları | Güncel literatürün taranması |
4 | Kalça ve diz artroplasti cerrahisi için rehabilitasyon protokolleri | Güncel literatürün taranması |
5 | Tendon ruptürü ve rehabilitasyonu | Güncel literatürün taranması |
6 | Kalça impingement sendromu ve rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
7 | Ortopedik Sorunlarda Dinamik Nöromüsküler Stabilizasyon (DNS) Tekniklerinin Kullanımı | Güncel literatürün taranması |
8 | Muskuloskeletal Problemlerde Kan Akışını Kısıtlama Eğitiminin Kullanımı | Güncel literatürün taranması |
9 | Kas-iskelet sistemi problemlerinde ağrı mekanizmaları, akut ve kronik ağrıya yönelik fizyoterapi yaklaşımları | Güncel literatürün taranması |
10 | Ortopedik sorunlardan kaynaklanan duyu bozukluklarında rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
11 | Eklem koruma teknikleri | Güncel literatürün taranması |
12 | Vaka tartışması | Verilen kaynakların okunması, Güncel literatürün taranması |
13 | Proje dizaynı | Güncel literatürün taranması |
14 | Proje dizaynı | Güncel literatürün taranması |
Kaynak |
Pubmed, Google Scholar, Pedro |
Jewell DV. Guide to Evidenced-Based Physical Therapist Practice, Second Edition, Jones Barlett learning, 2011. Hertling D. Management of Common Musculoskeletal Disorders: Physical Therapy Principles and Methods. Lippincott Williams & Wilkins,2005. Brotzman SB, Manske RC.Clinical Orthopaedic Rehabilitation: An Evidence-Based Approach. Elsevier Health Sciences, 2011. Donatelli R,Wooden MJ. Orthopaedic Physical Therapy. 4th ed. Churchill Livingstone, New York, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |