Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FONKSİYONEL ANATOMİ | PTRY1115071 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketin gerçekleştirilmesini sağlayan kas iskelet sistemi ve sinir sistemi yapılarının gross anatomik özellikleri ve bu yapılar arasındaki temel ilişkilerin yapısal ve fonksiyonel bağlantıları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eksenler, eklemler hakkında genel bilgi,Kaslar ve reseptörler hakkında genel bilgi,Medulla spinalis anatomisi,Medulla spinalis çıkan yollar,Medulla spinalis inen yollar,Medulla spinalis lezyonları,Kranial sinirler ve denge,Otonom sinir sistemi,Bazal ganglionlar,Hareketin oluşması ve bazal ganglion yolları,Üst ekstremite kasları,Alt ekstremite kasları,Gövde kasları,Pelvik taban kasları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eksenleri tanımlar, eklemlerin hareketlerini eksenlerle açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Üst, alt ekstremite ve gövde kasları hakkında genel bilgiye sahip olur ve reseptörü tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Medulla spinalis anatomisini anlatabilir, inen ve çıkan yolları açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Medulla spinalis lezyonlarını söyler | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Kraniyal sinirleri açıklar ve denge ile ilişkisini kurar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Otonom sinir sistemini anlatır | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Bazal ganglionları tanımlar, hareketle olan ilişkisini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Üst, alt ekstremite, gövde ve pelvik taban kaslarını bilir.
| 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eksenler, eklemler hakkında genel bilgi | MEBİS NOTU |
2 | Kaslar ve reseptörler hakkında genel bilgi | MEBİS NOTU |
3 | Medulla spinalis anatomisi | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441 |
4 | Medulla spinalis çıkan yollar | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi2. cilt, s. 220-239 |
5 | Medulla spinalis inen yollar | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi2. cilt, s. 220-239 |
6 | Medulla spinalis lezyonları | Anatomi-Kaplan Arıcı 2. cilt S.238-263 |
7 | Kranial sinirler ve denge | Klinik nöroanatomi, s. 323-349; Anatomi 2. cilt, s. 323-342 |
8 | Otonom sinir sistemi | Klinik nöroanatomi, s. 387-407, Anatomi 2. cilt, s. 182-209 |
9 | Bazal ganglionlar | Ozan Anatomi S.537-539 |
10 | Hareketin oluşması ve bazal ganglion yolları | Ozan Anatomi S.537-539 |
11 | Üst ekstremite kasları | Ozan Anatomi S.152-174 |
12 | Alt ekstremite kasları | Ozan Anatomi S.176-197 |
13 | Gövde kasları | Ozan Anatomi S.137-152 |
14 | Pelvik taban kasları | Ozan Anatomi S.210-218 |
Kaynak |
MEBİS NOTU |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al.
- Atlas of Human Anatomy, FH Netter
- Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner
- Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | X | | | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | X | | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | | | | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | | | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 30 | 90 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FONKSİYONEL ANATOMİ | PTRY1115071 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketin gerçekleştirilmesini sağlayan kas iskelet sistemi ve sinir sistemi yapılarının gross anatomik özellikleri ve bu yapılar arasındaki temel ilişkilerin yapısal ve fonksiyonel bağlantıları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eksenler, eklemler hakkında genel bilgi,Kaslar ve reseptörler hakkında genel bilgi,Medulla spinalis anatomisi,Medulla spinalis çıkan yollar,Medulla spinalis inen yollar,Medulla spinalis lezyonları,Kranial sinirler ve denge,Otonom sinir sistemi,Bazal ganglionlar,Hareketin oluşması ve bazal ganglion yolları,Üst ekstremite kasları,Alt ekstremite kasları,Gövde kasları,Pelvik taban kasları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eksenleri tanımlar, eklemlerin hareketlerini eksenlerle açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Üst, alt ekstremite ve gövde kasları hakkında genel bilgiye sahip olur ve reseptörü tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Medulla spinalis anatomisini anlatabilir, inen ve çıkan yolları açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Medulla spinalis lezyonlarını söyler | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Kraniyal sinirleri açıklar ve denge ile ilişkisini kurar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Otonom sinir sistemini anlatır | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Bazal ganglionları tanımlar, hareketle olan ilişkisini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Üst, alt ekstremite, gövde ve pelvik taban kaslarını bilir.
| 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eksenler, eklemler hakkında genel bilgi | MEBİS NOTU |
2 | Kaslar ve reseptörler hakkında genel bilgi | MEBİS NOTU |
3 | Medulla spinalis anatomisi | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441 |
4 | Medulla spinalis çıkan yollar | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi2. cilt, s. 220-239 |
5 | Medulla spinalis inen yollar | Klinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi2. cilt, s. 220-239 |
6 | Medulla spinalis lezyonları | Anatomi-Kaplan Arıcı 2. cilt S.238-263 |
7 | Kranial sinirler ve denge | Klinik nöroanatomi, s. 323-349; Anatomi 2. cilt, s. 323-342 |
8 | Otonom sinir sistemi | Klinik nöroanatomi, s. 387-407, Anatomi 2. cilt, s. 182-209 |
9 | Bazal ganglionlar | Ozan Anatomi S.537-539 |
10 | Hareketin oluşması ve bazal ganglion yolları | Ozan Anatomi S.537-539 |
11 | Üst ekstremite kasları | Ozan Anatomi S.152-174 |
12 | Alt ekstremite kasları | Ozan Anatomi S.176-197 |
13 | Gövde kasları | Ozan Anatomi S.137-152 |
14 | Pelvik taban kasları | Ozan Anatomi S.210-218 |
Kaynak |
MEBİS NOTU |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al.
- Atlas of Human Anatomy, FH Netter
- Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner
- Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | X | | | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | X | | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | | | | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | | | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33