Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL ANATOMİPTRY1115071Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareketin gerçekleştirilmesini sağlayan kas iskelet sistemi ve sinir sistemi yapılarının gross anatomik özellikleri ve bu yapılar arasındaki temel ilişkilerin yapısal ve fonksiyonel bağlantıları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eksenler, eklemler hakkında genel bilgi,Kaslar ve reseptörler hakkında genel bilgi,Medulla spinalis anatomisi,Medulla spinalis çıkan yollar,Medulla spinalis inen yollar,Medulla spinalis lezyonları,Kranial sinirler ve denge,Otonom sinir sistemi,Bazal ganglionlar,Hareketin oluşması ve bazal ganglion yolları,Üst ekstremite kasları,Alt ekstremite kasları,Gövde kasları,Pelvik taban kasları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eksenleri tanımlar, eklemlerin hareketlerini eksenlerle açıklar11, 13, 5, 9A, D
Üst, alt ekstremite ve gövde kasları hakkında genel bilgiye sahip olur ve reseptörü tanımlar11, 13, 5, 9A, D
Medulla spinalis anatomisini anlatabilir, inen ve çıkan yolları açıklar11, 13, 5, 9A, D
Medulla spinalis lezyonlarını söyler11, 13, 5, 9A, D
Kraniyal sinirleri açıklar ve denge ile ilişkisini kurar11, 13, 5, 9A, D
Otonom sinir sistemini anlatır11, 13, 5, 9A, D
Bazal ganglionları tanımlar, hareketle olan ilişkisini açıklar11, 13, 5, 9A, D
Üst, alt ekstremite, gövde ve pelvik taban kaslarını bilir. 11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eksenler, eklemler hakkında genel bilgiMEBİS NOTU
2Kaslar ve reseptörler hakkında genel bilgiMEBİS NOTU
3Medulla spinalis anatomisiKlinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441
4Medulla spinalis çıkan yollarKlinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi2. cilt, s. 220-239
5Medulla spinalis inen yollarKlinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi2. cilt, s. 220-239
6Medulla spinalis lezyonlarıAnatomi-Kaplan Arıcı 2. cilt S.238-263
7Kranial sinirler ve dengeKlinik nöroanatomi, s. 323-349; Anatomi 2. cilt, s. 323-342
8Otonom sinir sistemiKlinik nöroanatomi, s. 387-407, Anatomi 2. cilt, s. 182-209
9Bazal ganglionlarOzan Anatomi S.537-539
10Hareketin oluşması ve bazal ganglion yollarıOzan Anatomi S.537-539
11Üst ekstremite kaslarıOzan Anatomi S.152-174
12Alt ekstremite kaslarıOzan Anatomi S.176-197
13Gövde kaslarıOzan Anatomi S.137-152
14Pelvik taban kaslarıOzan Anatomi S.210-218
Kaynak
MEBİS NOTU
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi33090
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL ANATOMİPTRY1115071Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareketin gerçekleştirilmesini sağlayan kas iskelet sistemi ve sinir sistemi yapılarının gross anatomik özellikleri ve bu yapılar arasındaki temel ilişkilerin yapısal ve fonksiyonel bağlantıları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eksenler, eklemler hakkında genel bilgi,Kaslar ve reseptörler hakkında genel bilgi,Medulla spinalis anatomisi,Medulla spinalis çıkan yollar,Medulla spinalis inen yollar,Medulla spinalis lezyonları,Kranial sinirler ve denge,Otonom sinir sistemi,Bazal ganglionlar,Hareketin oluşması ve bazal ganglion yolları,Üst ekstremite kasları,Alt ekstremite kasları,Gövde kasları,Pelvik taban kasları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eksenleri tanımlar, eklemlerin hareketlerini eksenlerle açıklar11, 13, 5, 9A, D
Üst, alt ekstremite ve gövde kasları hakkında genel bilgiye sahip olur ve reseptörü tanımlar11, 13, 5, 9A, D
Medulla spinalis anatomisini anlatabilir, inen ve çıkan yolları açıklar11, 13, 5, 9A, D
Medulla spinalis lezyonlarını söyler11, 13, 5, 9A, D
Kraniyal sinirleri açıklar ve denge ile ilişkisini kurar11, 13, 5, 9A, D
Otonom sinir sistemini anlatır11, 13, 5, 9A, D
Bazal ganglionları tanımlar, hareketle olan ilişkisini açıklar11, 13, 5, 9A, D
Üst, alt ekstremite, gövde ve pelvik taban kaslarını bilir. 11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eksenler, eklemler hakkında genel bilgiMEBİS NOTU
2Kaslar ve reseptörler hakkında genel bilgiMEBİS NOTU
3Medulla spinalis anatomisiKlinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441
4Medulla spinalis çıkan yollarKlinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi2. cilt, s. 220-239
5Medulla spinalis inen yollarKlinik nöroanatomi, s. 131-163; Gray's anatomi 42. baskı, s. 425-441; Anatomi2. cilt, s. 220-239
6Medulla spinalis lezyonlarıAnatomi-Kaplan Arıcı 2. cilt S.238-263
7Kranial sinirler ve dengeKlinik nöroanatomi, s. 323-349; Anatomi 2. cilt, s. 323-342
8Otonom sinir sistemiKlinik nöroanatomi, s. 387-407, Anatomi 2. cilt, s. 182-209
9Bazal ganglionlarOzan Anatomi S.537-539
10Hareketin oluşması ve bazal ganglion yollarıOzan Anatomi S.537-539
11Üst ekstremite kaslarıOzan Anatomi S.152-174
12Alt ekstremite kaslarıOzan Anatomi S.176-197
13Gövde kaslarıOzan Anatomi S.137-152
14Pelvik taban kaslarıOzan Anatomi S.210-218
Kaynak
MEBİS NOTU
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33