Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN SAĞLIĞIPTRY1214217Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın sağlığı konusunda farklı hastalık ve bozuklukları değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pelvik taban anatomisi ve fizyolojisi,Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi,Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi,Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim,Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar,Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi,Stres üriner incontinans ve fizyoterapi,Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı,Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri,Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi,Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri,Egzersiz uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pelvik taban kaslarının fonksiyonel anatomisini, nöroanatomi ve nörofizyolojisini değerlendirir.18, 9E
Kadınlarda görülme insidansı fazla olan hastalıkları değerlendirir.18, 9E
Kadınlarda jinekolojik problemleri tanımlar.18, 9E
Hamilelerde uygulanan fizyoterapi konusunu tartışır.18, 9E
Pelvik taban disfonksiyonunu değerlendirir.18, 9E
Menopoz dönemi problemlerini özetler.18, 9E
Stres inkontinans fizyoterapisini açıklar.18, 37, 9A, D, E
Kadın sağlığında uygulanan fizyoterapi yöntemlerini tartışır.18, 9E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pelvik taban anatomisi ve fizyolojisi2. kaynak, sayfa 158-161
2Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi3. kaynak, sayfa 63-75
3Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 167-169
4Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim2. kaynak, sayfa 169-170
5Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 174-175
6Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 164-167
7Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
8Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi3. kaynak, sayfa 115-124
9Stres üriner incontinans ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 170
10Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı2. kaynak, sayfa 165-167
11Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri2. kaynak, sayfa 161-162
12Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi2. kaynak, sayfa 177-179
13Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri2. kaynak, sayfa 472-502
14Egzersiz uygulamaları2. kaynak, sayfa 171-173
Kaynak
1- Kari BQ, B.Berghmans, S.Morkved,MV.Kampen 'Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor,Elsevier Ltd,2007 2- Porter S. Tidy's Physiotherapy, 2002 3- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi,2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1410140
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN SAĞLIĞIPTRY1214217Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın sağlığı konusunda farklı hastalık ve bozuklukları değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pelvik taban anatomisi ve fizyolojisi,Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi,Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi,Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim,Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar,Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi,Stres üriner incontinans ve fizyoterapi,Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı,Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri,Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi,Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri,Egzersiz uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pelvik taban kaslarının fonksiyonel anatomisini, nöroanatomi ve nörofizyolojisini değerlendirir.18, 9E
Kadınlarda görülme insidansı fazla olan hastalıkları değerlendirir.18, 9E
Kadınlarda jinekolojik problemleri tanımlar.18, 9E
Hamilelerde uygulanan fizyoterapi konusunu tartışır.18, 9E
Pelvik taban disfonksiyonunu değerlendirir.18, 9E
Menopoz dönemi problemlerini özetler.18, 9E
Stres inkontinans fizyoterapisini açıklar.18, 37, 9A, D, E
Kadın sağlığında uygulanan fizyoterapi yöntemlerini tartışır.18, 9E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pelvik taban anatomisi ve fizyolojisi2. kaynak, sayfa 158-161
2Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi3. kaynak, sayfa 63-75
3Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 167-169
4Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim2. kaynak, sayfa 169-170
5Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 174-175
6Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 164-167
7Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
8Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi3. kaynak, sayfa 115-124
9Stres üriner incontinans ve fizyoterapi2. kaynak, sayfa 170
10Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı2. kaynak, sayfa 165-167
11Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri2. kaynak, sayfa 161-162
12Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi2. kaynak, sayfa 177-179
13Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri2. kaynak, sayfa 472-502
14Egzersiz uygulamaları2. kaynak, sayfa 171-173
Kaynak
1- Kari BQ, B.Berghmans, S.Morkved,MV.Kampen 'Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor,Elsevier Ltd,2007 2- Porter S. Tidy's Physiotherapy, 2002 3- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi,2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33