Kadın sağlığı konusunda farklı hastalık ve bozuklukları değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pelvik taban anatomisi ve fizyolojisi,Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi,Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi,Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim,Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar,Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi,Stres üriner incontinans ve fizyoterapi,Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı,Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri,Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi,Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri,Egzersiz uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pelvik taban kaslarının fonksiyonel anatomisini, nöroanatomi ve nörofizyolojisini değerlendirir.
18, 9
E
Kadınlarda görülme insidansı fazla olan hastalıkları değerlendirir.
18, 9
E
Kadınlarda jinekolojik problemleri tanımlar.
18, 9
E
Hamilelerde uygulanan fizyoterapi konusunu tartışır.
18, 9
E
Pelvik taban disfonksiyonunu değerlendirir.
18, 9
E
Menopoz dönemi problemlerini özetler.
18, 9
E
Stres inkontinans fizyoterapisini açıklar.
18, 37, 9
A, D, E
Kadın sağlığında uygulanan fizyoterapi yöntemlerini tartışır.
18, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pelvik taban anatomisi ve fizyolojisi
2. kaynak, sayfa 158-161
2
Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 63-75
3
Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 167-169
4
Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim
2. kaynak, sayfa 169-170
5
Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 174-175
6
Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 164-167
7
Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar
1- Kari BQ, B.Berghmans, S.Morkved,MV.Kampen 'Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor,Elsevier Ltd,2007
2- Porter S. Tidy's Physiotherapy, 2002
3- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi,2014
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
3
42
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
10
140
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KADIN SAĞLIĞI
PTRY1214217
Bahar Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kadın sağlığı konusunda farklı hastalık ve bozuklukları değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pelvik taban anatomisi ve fizyolojisi,Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi,Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi,Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim,Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi,Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar,Kadınlarda menapoz dönemi ve fizyoterapi,Stres üriner incontinans ve fizyoterapi,Kadınlarda Ağrı problemleri-Pelvik ağrı,Kadınlarda Kas-iskelet sistemi problemleri,Nörolojik hastalıklarda pelvik floor fizyoterapisi,Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri,Egzersiz uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pelvik taban kaslarının fonksiyonel anatomisini, nöroanatomi ve nörofizyolojisini değerlendirir.
18, 9
E
Kadınlarda görülme insidansı fazla olan hastalıkları değerlendirir.
18, 9
E
Kadınlarda jinekolojik problemleri tanımlar.
18, 9
E
Hamilelerde uygulanan fizyoterapi konusunu tartışır.
18, 9
E
Pelvik taban disfonksiyonunu değerlendirir.
18, 9
E
Menopoz dönemi problemlerini özetler.
18, 9
E
Stres inkontinans fizyoterapisini açıklar.
18, 37, 9
A, D, E
Kadın sağlığında uygulanan fizyoterapi yöntemlerini tartışır.
18, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pelvik taban anatomisi ve fizyolojisi
2. kaynak, sayfa 158-161
2
Kadınlarda romatizmal hastalıklar ve fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 63-75
3
Kadınlarda hamilelik dönemi ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 167-169
4
Kadınlarda prenatal ve postnatal eğitim
2. kaynak, sayfa 169-170
5
Kadınlarda jinekolojik problemler ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 174-175
6
Pelvik taban disfonksiyonu ve fizyoterapi
2. kaynak, sayfa 164-167
7
Pelvik taban disfonksiyonunda kanıta dayalı çalışmalar
1- Kari BQ, B.Berghmans, S.Morkved,MV.Kampen 'Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor,Elsevier Ltd,2007
2- Porter S. Tidy's Physiotherapy, 2002
3- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi,2014
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.