Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR YARALANMALARI VE REHABİLİTASYON | PTRY1114614 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spor yaralanmaları ve rehabilitasyonları ile ilgili literatüre dayalı bilgi edinme ve projeye dönüştürebilme yeteneği sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spor yaralanmalarının önlenmesinde fizyoterapi programları,Sporcularda sakatlanma risk faktörlerinin belirlenmesi ve performans analizi,Spor Yaralanmalarında Bantlama Uygulamaları,Spor yaralanmalarında güncel fizyoterapi yaklaşımları,Spor yaralanmalarında kullanılan manuel terapi yöntemleri,Engelli sporlarına özel sporla ilgili yaralanmalar ve rehabilitasyon,Diz yaralanmalarının rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Ayak bileği bağ yaralanmaları ve Aşil tendonu onarımı sonrası rehabilitasyon,Omuz kuşağı yaralanmalarına güncel yaklaşımlar,Spora özel fonksiyonel rehabilitasyon,Spor performansında core stabilizasyonunun önemi,Spor yaralanmalarında nöromüsküler eğitim,Proje,Proje; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spor yaralanmalarında önleyici rehabilitasyon ile ilgili bilgi sahibi our | 10, 19, 9 | E, F |
Spor yaralanmalarında güncel rehabilitasyon yaklaşımları ile ilgili bilgi sahibi olur | 10, 16, 9 | F |
Vücudun çeşitli bölgelerinde görülebilecek spor yaralanmalarına yönelik rehabilitasyon programı oluşturabilir | 18, 19, 37, 9 | F |
Özel rehabilitasyon yöntemlerinin spor rehabilitasyonunda kullanımını bilir | 10, 16, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spor yaralanmalarının önlenmesinde fizyoterapi programları | Güncel literatürün taranması |
2 | Sporcularda sakatlanma risk faktörlerinin belirlenmesi ve performans analizi | Güncel literatürün taranması |
3 | Spor Yaralanmalarında Bantlama Uygulamaları | Güncel literatürün taranması |
4 | Spor yaralanmalarında güncel fizyoterapi yaklaşımları | Güncel literatürün taranması |
5 | Spor yaralanmalarında kullanılan manuel terapi yöntemleri | Güncel literatürün taranması |
6 | Engelli sporlarına özel sporla ilgili yaralanmalar ve rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
7 | Diz yaralanmalarının rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar | Güncel literatürün taranması |
8 | Ayak bileği bağ yaralanmaları ve Aşil tendonu onarımı sonrası rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
9 | Omuz kuşağı yaralanmalarına güncel yaklaşımlar | Güncel literatürün taranması |
10 | Spora özel fonksiyonel rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
11 | Spor performansında core stabilizasyonunun önemi | Güncel literatürün taranması |
12 | Spor yaralanmalarında nöromüsküler eğitim | Güncel literatürün taranması |
13 | Proje | Güncel literatürün taranması |
14 | Proje | Güncel literatürün taranması |
Kaynak |
PubMed, Google Scholar, Pedro |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 6 | 84 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR YARALANMALARI VE REHABİLİTASYON | PTRY1114614 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Spor yaralanmaları ve rehabilitasyonları ile ilgili literatüre dayalı bilgi edinme ve projeye dönüştürebilme yeteneği sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spor yaralanmalarının önlenmesinde fizyoterapi programları,Sporcularda sakatlanma risk faktörlerinin belirlenmesi ve performans analizi,Spor Yaralanmalarında Bantlama Uygulamaları,Spor yaralanmalarında güncel fizyoterapi yaklaşımları,Spor yaralanmalarında kullanılan manuel terapi yöntemleri,Engelli sporlarına özel sporla ilgili yaralanmalar ve rehabilitasyon,Diz yaralanmalarının rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar,Ayak bileği bağ yaralanmaları ve Aşil tendonu onarımı sonrası rehabilitasyon,Omuz kuşağı yaralanmalarına güncel yaklaşımlar,Spora özel fonksiyonel rehabilitasyon,Spor performansında core stabilizasyonunun önemi,Spor yaralanmalarında nöromüsküler eğitim,Proje,Proje; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Spor yaralanmalarında önleyici rehabilitasyon ile ilgili bilgi sahibi our | 10, 19, 9 | E, F |
Spor yaralanmalarında güncel rehabilitasyon yaklaşımları ile ilgili bilgi sahibi olur | 10, 16, 9 | F |
Vücudun çeşitli bölgelerinde görülebilecek spor yaralanmalarına yönelik rehabilitasyon programı oluşturabilir | 18, 19, 37, 9 | F |
Özel rehabilitasyon yöntemlerinin spor rehabilitasyonunda kullanımını bilir | 10, 16, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spor yaralanmalarının önlenmesinde fizyoterapi programları | Güncel literatürün taranması |
2 | Sporcularda sakatlanma risk faktörlerinin belirlenmesi ve performans analizi | Güncel literatürün taranması |
3 | Spor Yaralanmalarında Bantlama Uygulamaları | Güncel literatürün taranması |
4 | Spor yaralanmalarında güncel fizyoterapi yaklaşımları | Güncel literatürün taranması |
5 | Spor yaralanmalarında kullanılan manuel terapi yöntemleri | Güncel literatürün taranması |
6 | Engelli sporlarına özel sporla ilgili yaralanmalar ve rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
7 | Diz yaralanmalarının rehabilitasyonunda güncel yaklaşımlar | Güncel literatürün taranması |
8 | Ayak bileği bağ yaralanmaları ve Aşil tendonu onarımı sonrası rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
9 | Omuz kuşağı yaralanmalarına güncel yaklaşımlar | Güncel literatürün taranması |
10 | Spora özel fonksiyonel rehabilitasyon | Güncel literatürün taranması |
11 | Spor performansında core stabilizasyonunun önemi | Güncel literatürün taranması |
12 | Spor yaralanmalarında nöromüsküler eğitim | Güncel literatürün taranması |
13 | Proje | Güncel literatürün taranması |
14 | Proje | Güncel literatürün taranması |
Kaynak |
PubMed, Google Scholar, Pedro |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |