Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNERPTRY1114213Güz Dönemi0+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazar, yorumlar ve elde edilen sonuçları özetler.18E
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir.18E
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı fizyoterapisini uygular.18E
Kanıta dayalı egzersiz ve kognitif rehabilitasyon yaklaşımları uygular.18E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimiwww.pubmed.com
2Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemlerwww.pubmed.com
3Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılmasıwww.pubmed.com
4Makale yazarken dikkat edilecek konularhttp://www.researchguide.com/1steps.html
5Tez yazımında uyulması gereken ilkelerwww.pubmed.com
6Güncel fizyoterapi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
7Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemlerwww.pubmed.com
8Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamalarıwww.pubmed.com
9Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlarwww.pubmed.com
10Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlarwww.pubmed.com
11Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklikwww.pubmed.com
12Probleme dayalı fizyoterapi uygulamalarıwww.pubmed.com
13Probleme dayalı fizyoterapi uygulamalarıwww.pubmed.com
14Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunumwww.pubmed.com
Kaynak
1.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ 2.https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme10660
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3515
Proje Sunumu / Seminer5210
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNERPTRY1114213Güz Dönemi0+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazar, yorumlar ve elde edilen sonuçları özetler.18E
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir.18E
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı fizyoterapisini uygular.18E
Kanıta dayalı egzersiz ve kognitif rehabilitasyon yaklaşımları uygular.18E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimiwww.pubmed.com
2Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemlerwww.pubmed.com
3Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılmasıwww.pubmed.com
4Makale yazarken dikkat edilecek konularhttp://www.researchguide.com/1steps.html
5Tez yazımında uyulması gereken ilkelerwww.pubmed.com
6Güncel fizyoterapi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
7Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemlerwww.pubmed.com
8Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamalarıwww.pubmed.com
9Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlarwww.pubmed.com
10Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlarwww.pubmed.com
11Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklikwww.pubmed.com
12Probleme dayalı fizyoterapi uygulamalarıwww.pubmed.com
13Probleme dayalı fizyoterapi uygulamalarıwww.pubmed.com
14Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunumwww.pubmed.com
Kaynak
1.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ 2.https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33