Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİDE OBEZİTE YÖNETİMİ | PTRY1214617 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Obezite Rehabilitasyonunda uygulanan değerlendirme yöntemlerini tartışarak, egzersiz ve fiziksel aktivite programlarının etkinliğini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Obezite tanımı ve Metabolik sendrom,Çocukluk obezitesi ve değerlendirme parametreleri,Çocukluk obezitesinde etkili egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları ve sosyal yaşam,Yetişkin obezitesi ve değerlendirmesi,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite, semptomlar ve değerlendirme,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri, uygulama ve fiziksel aktivite desteği,Aerobik vs Kuvvetlendirme egzersizleri ve obezite,Obezitenin neden olduğu diğer hastalıklar,Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisi,Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnaktivite etkilerini açıklar ve önlemede kullanılacak rehabilitasyon yöntemlerini tanımlar. | 10, 18 | A, E |
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır. | 10, 18 | A, E |
Çocukluk çağı, okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır. | 10, 18 | A, E |
Yetişkin obezitesi ve tedavi yöntemlerini tartışır, yorumlar. | 10, 18 | A, E |
Yaşlı popülasyonda obezite ve tedavi yöntemlerini tartışır ve yorumlar. | 10, 18 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Obezite tanımı ve Metabolik sendrom | Güncel literatürün taranması |
2 | Çocukluk obezitesi ve değerlendirme parametreleri | Güncel literatürün taranması |
3 | Çocukluk obezitesinde etkili egzersiz ve aktivite programları | Güncel literatürün taranması |
4 | Adölesan dönem obezitesi | Güncel literatürün taranması |
5 | Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler | Güncel literatürün taranması |
6 | Adölesan dönem fiziksel aktivite programları ve sosyal yaşam | Güncel literatürün taranması |
7 | Yetişkin obezitesi ve değerlendirmesi | Güncel literatürün taranması |
8 | Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları | Güncel literatürün taranması |
9 | Yaşlılarda obezite, semptomlar ve değerlendirme | Güncel literatürün taranması |
10 | Yaşlılarda egzersiz modaliteleri, uygulama ve fiziksel aktivite desteği | Güncel literatürün taranması |
11 | Aerobik vs Kuvvetlendirme egzersizleri ve obezite | Güncel literatürün taranması |
12 | Obezitenin neden olduğu diğer hastalıklar | Güncel literatürün taranması |
13 | Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisi | Güncel literatürün taranması |
14 | Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlar | Güncel literatürün taranması |
Kaynak |
Pubmed, Pedro, Google Scholar, Scopus |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 6 | 84 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİDE OBEZİTE YÖNETİMİ | PTRY1214617 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Obezite Rehabilitasyonunda uygulanan değerlendirme yöntemlerini tartışarak, egzersiz ve fiziksel aktivite programlarının etkinliğini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Obezite tanımı ve Metabolik sendrom,Çocukluk obezitesi ve değerlendirme parametreleri,Çocukluk obezitesinde etkili egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları ve sosyal yaşam,Yetişkin obezitesi ve değerlendirmesi,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite, semptomlar ve değerlendirme,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri, uygulama ve fiziksel aktivite desteği,Aerobik vs Kuvvetlendirme egzersizleri ve obezite,Obezitenin neden olduğu diğer hastalıklar,Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisi,Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnaktivite etkilerini açıklar ve önlemede kullanılacak rehabilitasyon yöntemlerini tanımlar. | 10, 18 | A, E |
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır. | 10, 18 | A, E |
Çocukluk çağı, okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır. | 10, 18 | A, E |
Yetişkin obezitesi ve tedavi yöntemlerini tartışır, yorumlar. | 10, 18 | A, E |
Yaşlı popülasyonda obezite ve tedavi yöntemlerini tartışır ve yorumlar. | 10, 18 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Obezite tanımı ve Metabolik sendrom | Güncel literatürün taranması |
2 | Çocukluk obezitesi ve değerlendirme parametreleri | Güncel literatürün taranması |
3 | Çocukluk obezitesinde etkili egzersiz ve aktivite programları | Güncel literatürün taranması |
4 | Adölesan dönem obezitesi | Güncel literatürün taranması |
5 | Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler | Güncel literatürün taranması |
6 | Adölesan dönem fiziksel aktivite programları ve sosyal yaşam | Güncel literatürün taranması |
7 | Yetişkin obezitesi ve değerlendirmesi | Güncel literatürün taranması |
8 | Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları | Güncel literatürün taranması |
9 | Yaşlılarda obezite, semptomlar ve değerlendirme | Güncel literatürün taranması |
10 | Yaşlılarda egzersiz modaliteleri, uygulama ve fiziksel aktivite desteği | Güncel literatürün taranması |
11 | Aerobik vs Kuvvetlendirme egzersizleri ve obezite | Güncel literatürün taranması |
12 | Obezitenin neden olduğu diğer hastalıklar | Güncel literatürün taranması |
13 | Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisi | Güncel literatürün taranması |
14 | Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlar | Güncel literatürün taranması |
Kaynak |
Pubmed, Pedro, Google Scholar, Scopus |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |