Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE OBEZİTE YÖNETİMİPTRY1214617Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObezite Rehabilitasyonunda uygulanan değerlendirme yöntemlerini tartışarak, egzersiz ve fiziksel aktivite programlarının etkinliğini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Obezite tanımı ve Metabolik sendrom,Çocukluk obezitesi ve değerlendirme parametreleri,Çocukluk obezitesinde etkili egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları ve sosyal yaşam,Yetişkin obezitesi ve değerlendirmesi,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite, semptomlar ve değerlendirme,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri, uygulama ve fiziksel aktivite desteği,Aerobik vs Kuvvetlendirme egzersizleri ve obezite,Obezitenin neden olduğu diğer hastalıklar,Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisi,Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnaktivite etkilerini açıklar ve önlemede kullanılacak rehabilitasyon yöntemlerini tanımlar.10, 18A, E
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır.10, 18A, E
Çocukluk çağı, okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır.10, 18A, E
Yetişkin obezitesi ve tedavi yöntemlerini tartışır, yorumlar.10, 18A, E
Yaşlı popülasyonda obezite ve tedavi yöntemlerini tartışır ve yorumlar. 10, 18A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Obezite tanımı ve Metabolik sendromGüncel literatürün taranması
2Çocukluk obezitesi ve değerlendirme parametreleriGüncel literatürün taranması
3Çocukluk obezitesinde etkili egzersiz ve aktivite programlarıGüncel literatürün taranması
4Adölesan dönem obezitesiGüncel literatürün taranması
5Adölesan dönem egzersizleri ve önlemlerGüncel literatürün taranması
6Adölesan dönem fiziksel aktivite programları ve sosyal yaşamGüncel literatürün taranması
7Yetişkin obezitesi ve değerlendirmesiGüncel literatürün taranması
8Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programlarıGüncel literatürün taranması
9Yaşlılarda obezite, semptomlar ve değerlendirmeGüncel literatürün taranması
10Yaşlılarda egzersiz modaliteleri, uygulama ve fiziksel aktivite desteğiGüncel literatürün taranması
11Aerobik vs Kuvvetlendirme egzersizleri ve obeziteGüncel literatürün taranması
12Obezitenin neden olduğu diğer hastalıklarGüncel literatürün taranması
13Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisiGüncel literatürün taranması
14Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlarGüncel literatürün taranması
Kaynak
Pubmed, Pedro, Google Scholar, Scopus

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14684
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12828
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE OBEZİTE YÖNETİMİPTRY1214617Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObezite Rehabilitasyonunda uygulanan değerlendirme yöntemlerini tartışarak, egzersiz ve fiziksel aktivite programlarının etkinliğini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Obezite tanımı ve Metabolik sendrom,Çocukluk obezitesi ve değerlendirme parametreleri,Çocukluk obezitesinde etkili egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları ve sosyal yaşam,Yetişkin obezitesi ve değerlendirmesi,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite, semptomlar ve değerlendirme,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri, uygulama ve fiziksel aktivite desteği,Aerobik vs Kuvvetlendirme egzersizleri ve obezite,Obezitenin neden olduğu diğer hastalıklar,Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisi,Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnaktivite etkilerini açıklar ve önlemede kullanılacak rehabilitasyon yöntemlerini tanımlar.10, 18A, E
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır.10, 18A, E
Çocukluk çağı, okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır.10, 18A, E
Yetişkin obezitesi ve tedavi yöntemlerini tartışır, yorumlar.10, 18A, E
Yaşlı popülasyonda obezite ve tedavi yöntemlerini tartışır ve yorumlar. 10, 18A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Obezite tanımı ve Metabolik sendromGüncel literatürün taranması
2Çocukluk obezitesi ve değerlendirme parametreleriGüncel literatürün taranması
3Çocukluk obezitesinde etkili egzersiz ve aktivite programlarıGüncel literatürün taranması
4Adölesan dönem obezitesiGüncel literatürün taranması
5Adölesan dönem egzersizleri ve önlemlerGüncel literatürün taranması
6Adölesan dönem fiziksel aktivite programları ve sosyal yaşamGüncel literatürün taranması
7Yetişkin obezitesi ve değerlendirmesiGüncel literatürün taranması
8Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programlarıGüncel literatürün taranması
9Yaşlılarda obezite, semptomlar ve değerlendirmeGüncel literatürün taranması
10Yaşlılarda egzersiz modaliteleri, uygulama ve fiziksel aktivite desteğiGüncel literatürün taranması
11Aerobik vs Kuvvetlendirme egzersizleri ve obeziteGüncel literatürün taranması
12Obezitenin neden olduğu diğer hastalıklarGüncel literatürün taranması
13Obez hastalarda beslenme ve egzersiz ilişkisiGüncel literatürün taranması
14Obezite rehabilitasyonunda inovatif yaklaşımlarGüncel literatürün taranması
Kaynak
Pubmed, Pedro, Google Scholar, Scopus

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33