Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ SEMİNERİ IIPTRY1214223Bahar Dönemi2+028
Ders Programı

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriklerinin paylaşılması ve öğrencileri proje gruplarına ayırma,Omurga Hastalıkları,Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler,Omuz Hastalıkları,Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları,Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler,Kalça Hastalıkları,Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması,Egzersiz broşürlerinin hazırlanması,Egzersiz broşürlerinin hazırlanması,Egzersiz broşürlerinin hazırlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Omurga hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar9E
Omuz hastalıklarını tanımlayıp, uygulanan egzersiz yöntemlerini tartışır9E
Dirsek, el bileği ve el hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar9E
Kalça hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar9E
Diz, ayak bileği ve ayak hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar9E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriklerinin paylaşılması ve öğrencileri proje gruplarına ayırmaHoca sunumu ve bilgilendirmesi, ön hazırlık gerekmemektedir.
2Omurga Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
3Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktivitelerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
4Omuz Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
5Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
6Dirsek, El Bileği, El Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
7Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
8Kalça Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
9Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
10Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
11Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
12Egzersiz broşürlerinin hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
13Egzersiz broşürlerinin hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
14Egzersiz broşürlerinin hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
Kaynak
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14114
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ SEMİNERİ IIPTRY1214223Bahar Dönemi2+028
Ders Programı

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrenim hedeflerine ek olarak, fizyoterapide özel konularda karmaşık problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme, eğitim ve araştırma becerisi geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriklerinin paylaşılması ve öğrencileri proje gruplarına ayırma,Omurga Hastalıkları,Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktiviteler,Omuz Hastalıkları,Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Dirsek, El Bileği, El Hastalıkları,Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizler,Kalça Hastalıkları,Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizler,Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıkları,Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanması,Egzersiz broşürlerinin hazırlanması,Egzersiz broşürlerinin hazırlanması,Egzersiz broşürlerinin hazırlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Omurga hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar9E
Omuz hastalıklarını tanımlayıp, uygulanan egzersiz yöntemlerini tartışır9E
Dirsek, el bileği ve el hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar9E
Kalça hastalıklarında uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar9E
Diz, ayak bileği ve ayak hastalıklarını ayırt edip, uygulanan egzersiz yöntemlerini açıklar9E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriklerinin paylaşılması ve öğrencileri proje gruplarına ayırmaHoca sunumu ve bilgilendirmesi, ön hazırlık gerekmemektedir.
2Omurga Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
3Omurga Egzersizleri - Germe/Esneme, Stabilizasyon, Kas Dayanıklılığı, Kuvvetlendirme, Fonksiyonel Aktivitelerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
4Omuz Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
5Omuz Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
6Dirsek, El Bileği, El Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
7Dirsek, El Bileği, El Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı, Nöromüsküler Kontrol ve Koordineli Hareket için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
8Kalça Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
9Kalça Egzersizleri - Esneklik, EHA, Kas Performansı ve Fonksiyonel Kontrol için Egzersizlerhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
10Diz-Ayak Bileği-Ayak Hastalıklarıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
11Egzersiz Broşürlerinin Hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
12Egzersiz broşürlerinin hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
13Egzersiz broşürlerinin hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
14Egzersiz broşürlerinin hazırlanmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com
Kaynak
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov - https://www.webofscience.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33