Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEK SAĞLIĞI | PTRY1214218 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erkeğin yaşamında problem oluşturabilecek sağlık sorunlarına yönelik koruyucu yaklaşımları ve fizyoterapi yaklaşımlarını ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erkek Genital Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi,Erkek ve Kas İskelet Sistemi,Erkek ve Kardiovasküler Sistem,Erkek, Cinsel Disfonksiyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Erkek ve Yaşam Kalitesi,Erkek ve Ağrı,Erkek, kanser ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Erkek, inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Andropoz ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Erkek ve Egzersiz,Erkek Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar,Erkek ve Yaşlanma,Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar,Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erkeklerde görülen sağlık problemlerini değerlendirir. | 37, 9 | A, D |
Erkeklerde görülen sağlık problemlerini özetler. | 37, 9 | A, D |
Erkeklerde görülen sağlık problemlerine yönelik uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını seçer. | 37, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erkek Genital Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
2 | Erkek ve Kas İskelet Sistemi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
3 | Erkek ve Kardiovasküler Sistem | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
4 | Erkek, Cinsel Disfonksiyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
5 | Erkek ve Yaşam Kalitesi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
6 | Erkek ve Ağrı | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
7 | Erkek, kanser ve fizyoterapi ve rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
8 | Erkek, inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
9 | Andropoz ve fizyoterapi ve rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
10 | Erkek ve Egzersiz | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
11 | Erkek Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
12 | Erkek ve Yaşlanma | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
13 | Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
14 | Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
Kaynak |
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 12 | 168 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 241 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEK SAĞLIĞI | PTRY1214218 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erkeğin yaşamında problem oluşturabilecek sağlık sorunlarına yönelik koruyucu yaklaşımları ve fizyoterapi yaklaşımlarını ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erkek Genital Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi,Erkek ve Kas İskelet Sistemi,Erkek ve Kardiovasküler Sistem,Erkek, Cinsel Disfonksiyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Erkek ve Yaşam Kalitesi,Erkek ve Ağrı,Erkek, kanser ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Erkek, inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Andropoz ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Erkek ve Egzersiz,Erkek Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar,Erkek ve Yaşlanma,Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar,Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erkeklerde görülen sağlık problemlerini değerlendirir. | 37, 9 | A, D |
Erkeklerde görülen sağlık problemlerini özetler. | 37, 9 | A, D |
Erkeklerde görülen sağlık problemlerine yönelik uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını seçer. | 37, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erkek Genital Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
2 | Erkek ve Kas İskelet Sistemi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
3 | Erkek ve Kardiovasküler Sistem | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
4 | Erkek, Cinsel Disfonksiyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
5 | Erkek ve Yaşam Kalitesi | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
6 | Erkek ve Ağrı | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
7 | Erkek, kanser ve fizyoterapi ve rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
8 | Erkek, inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
9 | Andropoz ve fizyoterapi ve rehabilitasyon | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
10 | Erkek ve Egzersiz | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
11 | Erkek Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
12 | Erkek ve Yaşlanma | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
13 | Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
14 | Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
Kaynak |
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |