Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEK SAĞLIĞIPTRY1214218Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErkeğin yaşamında problem oluşturabilecek sağlık sorunlarına yönelik koruyucu yaklaşımları ve fizyoterapi yaklaşımlarını ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erkek Genital Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi,Erkek ve Kas İskelet Sistemi,Erkek ve Kardiovasküler Sistem,Erkek, Cinsel Disfonksiyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Erkek ve Yaşam Kalitesi,Erkek ve Ağrı,Erkek, kanser ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Erkek, inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Andropoz ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Erkek ve Egzersiz,Erkek Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar,Erkek ve Yaşlanma,Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar,Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erkeklerde görülen sağlık problemlerini değerlendirir.37, 9A, D
Erkeklerde görülen sağlık problemlerini özetler.37, 9A, D
Erkeklerde görülen sağlık problemlerine yönelik uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını seçer.37, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erkek Genital Sistemi Anatomi ve Fizyolojisihttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
2Erkek ve Kas İskelet Sistemihttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
3Erkek ve Kardiovasküler Sistemhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
4Erkek, Cinsel Disfonksiyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyonhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
5Erkek ve Yaşam Kalitesihttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
6Erkek ve Ağrıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
7Erkek, kanser ve fizyoterapi ve rehabilitasyonhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
8Erkek, inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyonhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
9Andropoz ve fizyoterapi ve rehabilitasyonhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
10Erkek ve Egzersizhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
11Erkek Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlarhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
12Erkek ve Yaşlanmahttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
13Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlarhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
14Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlarhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Kaynak
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1412168
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)241
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEK SAĞLIĞIPTRY1214218Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErkeğin yaşamında problem oluşturabilecek sağlık sorunlarına yönelik koruyucu yaklaşımları ve fizyoterapi yaklaşımlarını ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erkek Genital Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi,Erkek ve Kas İskelet Sistemi,Erkek ve Kardiovasküler Sistem,Erkek, Cinsel Disfonksiyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Erkek ve Yaşam Kalitesi,Erkek ve Ağrı,Erkek, kanser ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Erkek, inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Andropoz ve fizyoterapi ve rehabilitasyon,Erkek ve Egzersiz,Erkek Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar,Erkek ve Yaşlanma,Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar,Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erkeklerde görülen sağlık problemlerini değerlendirir.37, 9A, D
Erkeklerde görülen sağlık problemlerini özetler.37, 9A, D
Erkeklerde görülen sağlık problemlerine yönelik uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını seçer.37, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erkek Genital Sistemi Anatomi ve Fizyolojisihttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
2Erkek ve Kas İskelet Sistemihttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
3Erkek ve Kardiovasküler Sistemhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
4Erkek, Cinsel Disfonksiyon ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyonhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
5Erkek ve Yaşam Kalitesihttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
6Erkek ve Ağrıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
7Erkek, kanser ve fizyoterapi ve rehabilitasyonhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
8Erkek, inkontinans ve fizyoterapi ve rehabilitasyonhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
9Andropoz ve fizyoterapi ve rehabilitasyonhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
10Erkek ve Egzersizhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
11Erkek Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlarhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
12Erkek ve Yaşlanmahttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
13Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlarhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
14Erkek Sağlığında Kanıta Dayalı Yaklaşımlarhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Kaynak
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:23Son Güncelleme Tarihi: 20/09/2023 - 10:33