Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNEREPDY1215518Bahar Dönemi0+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Belirli bir konuyla ilgili literatürü araştırır10, 14, 16, 19, 20, 36, 5E, H, J
Belirli bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır10, 14, 16, 19, 20, 37, 5E, H, J
Konuyu tanımlar10, 16, 19, 20, 36, 37, 5E, H, J
İçeriği belirler10, 14, 16, 19, 36, 5E, H, J
Araştırma sürecini planlar10, 14, 16, 20, 36, 5D, H, J, K
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını yorumlar10, 14, 16, 19, 36, 37, 5E, H, J
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını ilişkilendirir10, 14, 16, 19, 36, 37, 5E, H, J
Relates the causes and outcomes of the subject10, 14, 16, 19, 36, 5E, H, J
Araştırmayı tez formatında sunar10, 14, 16, 19, 36, 37, 5E, H, J, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997 Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018 Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992 Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012 Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal, Jennifer K Peat, Wiley, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
X
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
X
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
X
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
X
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
X
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer15345
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10880
Genel Sınav ve Hazırlığı10880
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)247
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(247/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNEREPDY1215518Bahar Dönemi0+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Belirli bir konuyla ilgili literatürü araştırır10, 14, 16, 19, 20, 36, 5E, H, J
Belirli bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır10, 14, 16, 19, 20, 37, 5E, H, J
Konuyu tanımlar10, 16, 19, 20, 36, 37, 5E, H, J
İçeriği belirler10, 14, 16, 19, 36, 5E, H, J
Araştırma sürecini planlar10, 14, 16, 20, 36, 5D, H, J, K
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını yorumlar10, 14, 16, 19, 36, 37, 5E, H, J
Konunun nedenlerini ve sonuçlarını ilişkilendirir10, 14, 16, 19, 36, 37, 5E, H, J
Relates the causes and outcomes of the subject10, 14, 16, 19, 36, 5E, H, J
Araştırmayı tez formatında sunar10, 14, 16, 19, 36, 37, 5E, H, J, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997 Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018 Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992 Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012 Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal, Jennifer K Peat, Wiley, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
X
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
X
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
X
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
X
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
X
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07